2026-03-31, 21:42
Medlem
Så frustrerande när hon rantar på story att hon måste vara sina egna läkare och tjata på sin VC läkare om att få göra en check up på sina organ (trodde hon aldrig skulle söka vård igen)
Snälla Alice du blev remitterad till en
ätstörningsklinik och skulle fått tät uppföljning hos läkare, sjuksköterska och dietist. Bara för det inte är den vård hon vill ha så slänger hon skit på sin vårdcentral och läkare
Citera
2026-03-31, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja59
Det är nog därför hon lägger upp det i stories för då försvinner det sen, inga bevis kvar.
Med det tempot går hon också på bandet på gymmet med högsta lutning.
Vilket gym? Om du tränar på samma så be personalen att uppmärksamma att A inte är ok, att hon är väldigt smal och manisk i sitt tränande!
Citera
2026-04-01, 09:20
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Så frustrerande när hon rantar på story att hon måste vara sina egna läkare och tjata på sin VC läkare om att få göra en check up på sina organ (trodde hon aldrig skulle söka vård igen)
Snälla Alice du blev remitterad till en
ätstörningsklinik och skulle fått tät uppföljning hos läkare, sjuksköterska och dietist. Bara för det inte är den vård hon vill ha så slänger hon skit på sin vårdcentral och läkare
Exakt. En Ätstörningsklinik följer också upp med blodprover och läkarbesök.

Skrattar ibland åt hennes störda krav på vården. Att hon på riktigt önskar bli inlagd på en medicinsk avdelning, observeras dygnet runt, och att man går igenom HELA KROPPEN med olika undersökningar... Förstår hon vad kostnaden för det skulle vara? Jag har en äldre anhörig som precis legat inlagd för en riktig sjukdom och som ramlat ur sin höga sjukhussäng 3-4 gånger under 1,5 veckor för att vården inte har resurser att hålla koll på hen. Ett vak där hade varit mer värt än att lägga ett par miljoner kr på att undersöka A som svält sig till njurstenar och diarréer... Blir fan arg av att hon är så jävla entitled.
Citera
2026-04-01, 16:40
Medlem
Är det någon som orkat lyssna på andra avsnittet av hennes podd?
Ifall om att, gnäller hon fortfarande på att hon inte fått vård och en vårdplan?
Hon är makalös i sitt ältande om VC brister och har ingen som helst självinsikt!
Hennes mamma har ju tydligen ADHD och jag undrar om inte hon och brorsan Leo hade det lugnt och skönt hemma när Alice låg inne.Tror att hon är oerhört krävande och gnällig på hemmaplan. Allt verkar kretsa kring henne.
Jag har hittat gamla inlägg av Alice på FB där hon berättar om den påstådda våldtäkten och mycket som är konstigt där också. Bl a att hennes mamma blev helt förskräckt när hon såg Alice på morgonen efter och hon då var alldeles blodig och hade absolut ingen aning om vad som hänt. Alltså vilken förälder tar då inte sin dotter till sjukhus och får henne kollad?? Har det verkligen hänt eller är det ett sätt att ha en ursäkt för anorexian som startade då?!
Hon gör ju liksom inget trovärdigt intryck nånstans 🙄🤷‍♀️
Citera
2026-04-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Exakt. En Ätstörningsklinik följer också upp med blodprover och läkarbesök.

Skrattar ibland åt hennes störda krav på vården. Att hon på riktigt önskar bli inlagd på en medicinsk avdelning, observeras dygnet runt, och att man går igenom HELA KROPPEN med olika undersökningar... Förstår hon vad kostnaden för det skulle vara? Jag har en äldre anhörig som precis legat inlagd för en riktig sjukdom och som ramlat ur sin höga sjukhussäng 3-4 gånger under 1,5 veckor för att vården inte har resurser att hålla koll på hen. Ett vak där hade varit mer värt än att lägga ett par miljoner kr på att undersöka A som svält sig till njurstenar och diarréer... Blir fan arg av att hon är så jävla entitled.

Ja, som när hon blev upprörd när hon fick reda på att anledningen att man laxeras inför en koloskopi är för att instrumenten som används inte ska riskeras att gå sönder. Hon tyckte att det var helt galet att HON var tvungen att ta hänsyn till detta. Inte en enda tanke på att instrumenten betalas av skattebetalare och att det skulle bli väldigt dyrt att införskaffa nya hela tiden. Såna instrument är ju hur dyra som helst. Så självupptaget att man tappar hakan.
Citera
2026-04-01, 21:59
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Ja, som när hon blev upprörd när hon fick reda på att anledningen att man laxeras inför en koloskopi är för att instrumenten som används inte ska riskeras att gå sönder. Hon tyckte att det var helt galet att HON var tvungen att ta hänsyn till detta. Inte en enda tanke på att instrumenten betalas av skattebetalare och att det skulle bli väldigt dyrt att införskaffa nya hela tiden. Såna instrument är ju hur dyra som helst. Så självupptaget att man tappar hakan.
Ja hennes egocentrism är absurd. Tänk att vara vuxen och gnälla och gråta för att man måste fasta/laxeras en dag? "Jag är faktiskt såå underviktig och hungrig"... Det är så frustrerande när hon håller på sådär, man tappar all empati för henne.
Citera
2026-04-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ja hennes egocentrism är absurd. Tänk att vara vuxen och gnälla och gråta för att man måste fasta/laxeras en dag? "Jag är faktiskt såå underviktig och hungrig"... Det är så frustrerande när hon håller på sådär, man tappar all empati för henne.

Bara sett kontot fladdra förbi på insta - hittar hon på allt om organsvikt och rollator eller inbillar hon sig att hon är sjuk? Har reagerat på hennes ganska bisarra recept som slängs in mitt i allt, de är alltid too much av allting. Men kan vara jag, hon kanske är känd för sin mat..?
Citera
2026-04-02, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Bara sett kontot fladdra förbi på insta - hittar hon på allt om organsvikt och rollator eller inbillar hon sig att hon är sjuk? Har reagerat på hennes ganska bisarra recept som slängs in mitt i allt, de är alltid too much av allting. Men kan vara jag, hon kanske är känd för sin mat..?

Jag tror mycket väl att hon hade nära till organsvikt men endast pga svår anorexia. Rollatorn verkar vara totalt påhitt i hopp om att få människor att tycka synd om. Jag får uppfattningen om att hon så himla gärna vill verka sjuk och gör allt i sin makt för att vara det. Hon gymmar och går utan rollator. Ljuger om det mesta. Hennes recept har hon många gånger snott rakt av från andra men lägger till överdrivna mängder socker, smör etc. Allt är extremt. Hon är välkänd i hennes hemstad och många där vet precis hur hon är. Det som skrivs här i tråden är alltså inget påhitt.
Citera
2026-04-02, 09:09
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Precis som Anonym 2020 skriver så är det en blandning av lögner, överdrifter, och sanning. Min tolkning är att Alice vill vara sjuk. Hon vill att omgivningen ska se henne, bli tårögd och säga med beundran "Hon är en riktig kämpe och krigare!". Teorin som de flesta här i tråden delar är att hon är och har varit fysiskt sjuk p.g.a. en ätstörning. Hon har tidigare i livet haft anorexi och då vägt typ 29 kg, vilket hon öppet har erkänt och berättat om. Hon har även öppet skrivit att man oftast inte bli 100% frisk från en sådan ätstörning, utan alltid kommer vara "nyktert ätstörd".

Senaste året har hon beklagat sig över att hennes mage inte fungerar, att hon har konstant diarré och därför inte kan hålla en frisk vikt. Hon började med att påstå att hennes polyneuropati (en diagnos som sattes av läkare men sedan ska ha dragits tillbaks) påverkar mage/tarmar. Hon fick senare revidera sin lögn då hennes syster och vårdcentral larmade psykiatrin när hon (igen) vägde under 30 kg. Hon hamnade då på IVA med organsvikt (fullt möjligt med tanke på den grava undervikten!) och flyttades sedan till psykiatrin med ett LPT (tvångsvård). Storyn blev då istället att den väldigt vanliga och populära medicinen Lamotrigin ska ha orsakat att Alice rasat i vikt, haft diarré hela tiden och fått dålig hy. När geniet Alice själv satte ut medicinen så gick det finfint att gå upp 10 kg på typ 4 veckor inom slutenvårdspsykiatrin. Alla andra drar slutsatsen att Alice har ätstörningar som psykiatrin hjälpt henne med via övervakat matintag och restriktioner (begränsat med vatten och inte tillåten att ha en enorm flaska ricinolja på rummet host host), men hon själv och hennes mamma tror att "monstermedicinen Lamotrigin" varit boven i dramat.

Nu är Alice hemma igen och förstår nog att hon inte ska svälta ner sig själv till 29 kg igen, då tvångsvård inom psykiatrin inte var så skoj. Hon letar nya sätt att få sympatier på såsom rullatorn samtidigt som hon mjölkar storyn att vården har psykvårdat henne trots att hon "inte har psykproblem". Ursäkta novellen, det är en rejäl cirkus detta!
Citera
2026-04-02, 09:17
Medlem
Hej jag är ny på det här forumet och jag har liksom många av er följt Alice i flera år. Jag började för att jag var/är intresserad av bakning och sånt som hör till, men Alice konto har den senaste tiden handlat om hennes " hälsa". Medvetet sätter jag hälsa inom situations tecken för Alice ljuger och hittar på till 99&. Vet vi tex om de medicinska kurvor som hon visat upp verkligen är hennes egna ? På sättet hon beskriver att hon blivit behandlad av vården, visst det finns vård missar men i Alice fall så är de mesta " hitte på ". Att Alice har ngn störning det vet vi, men jag undrar uppriktigt om inte hennes mamma också har det ? Jag menar vilken normal mamma beter sig som Heidi gör ? Heidi vet ju vad Alice lägger ut hon ser rollatorn som står hemma hos dem, men likaväl rusar de på stan i högt tempo utan rollator. Om jag var Alice skulle jag inte våga visa mig ute , vad skulle hända om ngn gick fram till henne och konfronterade henne om saker hon lagt ut tex detta med rollatorn ? Hela hon stinker falskhet det är ju på gränsen till olagligt bedrägeri det hon och hennes mamma håller på med. De utnyttjar " svag begåvade" människor genom att få dem att prenumerera och på så sätt betala för deras bedrägeri. Alice säger bla att hon bor " i sin egna lgh" såvitt man vet så bor Alice, hennes mamma och Leo i en 5 rums lgh med två ingångar. Det är möjlig att det varit två lgh tidigare som nu byggts om till en, men av ngn anledning behöll de en ytterdörr " extra " men nu är det definitivt en lgh.
Citera
2026-04-02, 10:25
Medlem
Skampis avatar
Mamman kanske har sina issues också, är väl därför hon är bästis med sin ena dotter och så lätt blir manipulerad av henne (iofs vanligt fenomen att man lätt vill tror det bästa om sitt barn). Däremot verkar hon ju ha levt ett lite mer normalt liv än Alice. Hon har en utbildning, ett vanligt jobb, och när hon fick vård för cancer började hon ju inte balla ur och hitta 100 vårdmissar... Alice har ju inte gjort mer än att jobba som telefonförsäljare (??) i Dubai (!) som ung och sedan leecha på sin mamma i ett decennium. Det enda hon gör motsvarande heltidstjänst är att vara rättshaverist.
Citera
2026-04-02, 11:15
Medlem
Citat:
Precis som Anonym 2020 skriver så är det en blandning av lögner, överdrifter, och sanning. Min tolkning är att Alice vill vara sjuk. Hon vill att omgivningen ska se henne, bli tårögd och säga med beundran "Hon är en riktig kämpe och krigare!". Teorin som de flesta här i tråden delar är att hon är och har varit fysiskt sjuk p.g.a. en ätstörning. Hon har tidigare i livet haft anorexi och då vägt typ 29 kg, vilket hon öppet har erkänt och berättat om. Hon har även öppet skrivit att man oftast inte bli 100% frisk från en sådan ätstörning, utan alltid kommer vara "nyktert ätstörd".

Senaste året har hon beklagat sig över att hennes mage inte fungerar, att hon har konstant diarré och därför inte kan hålla en frisk vikt. Hon började med att påstå att hennes polyneuropati (en diagnos som sattes av läkare men sedan ska ha dragits tillbaks) påverkar mage/tarmar. Hon fick senare revidera sin lögn då hennes syster och vårdcentral larmade psykiatrin när hon (igen) vägde under 30 kg. Hon hamnade då på IVA med organsvikt (fullt möjligt med tanke på den grava undervikten!) och flyttades sedan till psykiatrin med ett LPT (tvångsvård). Storyn blev då istället att den väldigt vanliga och populära medicinen Lamotrigin ska ha orsakat att Alice rasat i vikt, haft diarré hela tiden och fått dålig hy. När geniet Alice själv satte ut medicinen så gick det finfint att gå upp 10 kg på typ 4 veckor inom slutenvårdspsykiatrin. Alla andra drar slutsatsen att Alice har ätstörningar som psykiatrin hjälpt henne med via övervakat matintag och restriktioner (begränsat med vatten och inte tillåten att ha en enorm flaska ricinolja på rummet host host), men hon själv och hennes mamma tror att "monstermedicinen Lamotrigin" varit boven i dramat.

Nu är Alice hemma igen och förstår nog att hon inte ska svälta ner sig själv till 29 kg igen, då tvångsvård inom psykiatrin inte var så skoj. Hon letar nya sätt att få sympatier på såsom rullatorn samtidigt som hon mjölkar storyn att vården har psykvårdat henne trots att hon "inte har psykproblem". Ursäkta novellen, det är en rejäl cirkus detta!

Hjälp. Om trådens tankar stämmer måste hon vara enormt svårbehandlad, tragisk historia och tyvärr verkar då mammans beteende inte göra situationen bättre.

Dock borde ju mamman, som jag antar står för fiolerna, reagera på kostnaden för alla märkliga bakverk m m. De måste ju kasta 90% av allt hon gör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in