2025-07-30, 15:24
Medlem
Nog inga ursvenskar va.
Citera
2025-07-30, 15:25
Medlem
Man tycker om värme?
Man har blodcirkulationsstörningar?
Man har nån sjukdom som kräver att man täcker sig - om man går på cancerbehandling ska man t. ex. inte visa sig för solen. Då gäller det att täcka sig så mycket man kan om man måste ut.
Man vill inte visa upp sin kropp?
Citera
2025-07-30, 15:31
Medlem
Sen brukar man varje år i augusti se unga tjejer som är tidiga med hösttrender, med skinnstövlar även om det är väldigt varmt. Ser lite jobbigt ut, men det är ju deras problem.
Citera
2025-07-30, 15:46
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Ingen med hedern i behåll går ut utan jacka och kläder som täcker torso, armar och ben. Spelar ingen roll om det är 30+ eller 30-.
Man kan ta en tunn jacka om det är varmt.

Ni som går runt i linne och shorts över knäna/kort kjol - hur tänker ni?

Normalt är ju att man vill skyla sig inför andras blickar. Gärna någon typ av huvudbonad också för att skydda huvudet.

Det handlar om att man är ute i det offentliga och inte vill visa för mycket helt enkelt. Sen ser det mer propert ut med utomhuskläder när man är ute.

Jag som kvinna blir oerhört förnärmad av att se andra blotta sina bara ben och armar inför allmänheten. Tänker mig att det är löst folk utan normer eller värderingar/extremt liberala människor. Tycker det är en aning skrämmande.
Citera
2025-07-30, 16:44
Medlem
Enkelt. Då syns det inte hur fet och ful man är !
Citera
2025-07-30, 16:52
Medlem
ScorchPipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Ser hela tiden folk som kör motorcykel med shorts. Det verkar dock rätt farligt för man kan lätt bränna sig på benen. Men jacka på sommaren som ung är för man vill vissa upp sina (ofta fejk fast man tror den äkta) märkesjacka man köpt av någon pundare ifrån Björns Trädgård eller i de krokarna.

Solbrända ben är inget mot brännan man får när skinn glider mot asfalt.
Citera
2025-07-30, 17:39
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profeten-Allan
Ni mongos som går runt i jacka och långbyxor när det är högsommar, vad har gått fel??

Ofta ser man människor som är helt off så som flyktingar, psyksjuka och gamlingar ränna runt i kläder man har på sig i novemberkylan. Vad är det man inte fattar? Varför går man klädd så??
Varför klär man sig helt fel?

Gäller inte just nu, men ibland kan det vara kallt på morgonen när man ska till jobbet.

Alla är inte sjusovande drönare som stiger upp kl. 11 på förmiddagen.

Sedan kan det vara praktiskt att ha en massa fickor, om man vill ha med sig saker.

Är man från vissa världsdelar så är väl 25 grader att definiera som kallt.
Citera
2025-07-30, 19:59
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte, att jag bryr mig förutsätter att jag har en känslomässig laddning till det. Jag bara undrar.

Och anledningen till att jag undrar är för att det ser så jävla efterblivet ut.
Uppenbarligen så bryr du dig så pass mycket för att så här och kladda i tråden.

Spruta ner dig
Citera
2025-07-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gray.Eminence
Varför bry sig om hur folk klär sig på vilken årstid? Det är i så fall mer psykiskt sjukt att göra det än att tänka på vad man själv sysslar med!

Håller i princip helt med dig.

Okej. För mig är det inte okej att klä sig hur religiöst som helst. Idag såg jag en kvinna med ansiktsslöja. Varför? Vill hon göra Sverige till ett jävla muslimland? Jag säger bara

Men om folk har en vanlig jacka på sig när det är varmt, varför har du problem med det? Skit du i deras jackor och sköt dig själv i stället!
Citera
2025-07-30, 21:20
Medlem
Håller med men behövs verkligen en sån här tråd varje sommar och en varje vinter där det gnälls på dom som har för lite kläder..?
Citera
2025-07-30, 22:05
Medlem
En notering jag gjort, är att det är vanligast bland afrikaner söder om Sahara att klä sig ”tjockt” i Sverige. För drygt 2 veckor sedan såg jag några afrikaner som var klädda i täckjacka och långbyxor när det var ca 20-23 grader ute och sol. Även kvinnorna påpälsade. Kläderna männen bar skulle jag nog välja liknande ”isolering” om det var september och 10 grader. Minns att jag stirrade lite för det såg inte rätt ut.
Citera
2025-07-30, 23:17
Medlem
Citat:
Ni mongos som går runt i jacka och långbyxor när det är högsommar, vad har gått fel??

Ofta ser man människor som är helt off så som flyktingar, psyksjuka och gamlingar ränna runt i kläder man har på sig i novemberkylan. Vad är det man inte fattar? Varför går man klädd så??
Varför klär man sig helt fel?
Många apa negrer har stulit en dyr jacka. Status tror dom att ha dunjacka i augusti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in