• 1
  • 2
2025-07-30, 04:35
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KramOPuss
Kineserna skiter högakningsfullt i dig och mig och andra svennar, de har fullt upp att hålla koll på sina islamistiska uhigurer och en miljard kineser. De som spionerar mest på västvärdens småfolk är utan tvekan USA idag (mossad är nog god tvåa)... Spionaget är främst för att kontrollera, ge politisk makt, rikta marknadsföring, tjäna pengar och köra påverkanskampanjer från CIA och deras större företag. De har bakdörrar inbyggda i typ allt de säljer både hårdvara,mjukvara och cloud-tjänster.

Vad har du som backar upp det du påstår? Så det blir trovärdigt.
Citera
2025-07-30, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clint.Ruin
Vilka då om vi pratar om de senaste serien från 2025?

Jag hade tänkt köpa en DS1825+, men den kräver Synologys egnenbrandadade diskar. Samma med t ex DS1525+.

Ok, har tidigare köpt Synology och då fanns det många tredjepartsdiskar att välja mellan.
Visste inte att de begränsat detta för många nya modeller.

Hum, läser också på deras sida att de förbehåller sig rätten att ta bort tidigare kompatibla diskar och om disken inte är med på listan så får man ingen support.
Undrar varför de inför denna policy, låter inte speciellt kundvänligt.
Citera
2025-07-30, 09:27
Medlem
Clint.Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Ok, har tidigare köpt Synology och då fanns det många tredjepartsdiskar att välja mellan.
Visste inte att de begränsat detta för många nya modeller.

Hum, läser också på deras sida att de förbehåller sig rätten att ta bort tidigare kompatibla diskar och om disken inte är med på listan så får man ingen support.
Undrar varför de inför denna policy, låter inte speciellt kundvänligt.

De hävdar att de får in för många supportärenden pga osupportade diskar och RAM, därför har de ändrat policyn för de nya modellerna.

Synology låser mer och mer in kunderna ungefär som Apple gör.
Citera
2025-07-30, 14:20
Medlem
hahaha, tejpa för kameran på din mobil
Citera
2025-07-30, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad har du som backar upp det du påstår? Så det blir trovärdigt.

Prova att googla på vilka bakdörrar som avslöjats.. Du kan börja med snowdens avslöjanden, avlyssningen av danska fibern, dropoutjeep, kryptohw såld via schweiz till Eu "partners", avlyssningen av aMerkels och andra politikers (öven svenska) iPhone, Cisco bakdörrar för avlyssning som kinesrena kom på att de kunde se när CIA/FBI ville avlyssna deras spioner osv. osv. osv.. Hur många avslöjade bakdörrar som helst från jänkarna.. i princip NOLL bakdörrar bevisade i Huawei och annat.
Citera
2025-07-30, 19:43
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Prova att googla på vilka bakdörrar som avslöjats.. Du kan börja med snowdens avslöjanden, avlyssningen av danska fibern, dropoutjeep, kryptohw såld via schweiz till Eu "partners", avlyssningen av aMerkels och andra politikers (öven svenska) iPhone, Cisco bakdörrar för avlyssning som kinesrena kom på att de kunde se när CIA/FBI ville avlyssna deras spioner osv. osv. osv.. Hur många avslöjade bakdörrar som helst från jänkarna.. i princip NOLL bakdörrar bevisade i Huawei och annat.

Nej jag tänker inte googla efter dina källor på ditt påhitt.

När det gäller Huawei så behöver inte kinerserna några bakdörrar på det vanliga sättet. De har en svängdörr definierad i lagen så de får allt material skickat till sig.

Nu handlade den här tråden dock mer om det var judar eller inte som är inblandade i produkten. Det är allt en märklig tråd får man nog säga. Men så är det.
Citera
2025-07-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nej jag tänker inte googla efter dina källor på ditt påhitt.

När det gäller Huawei så behöver inte kinerserna några bakdörrar på det vanliga sättet. De har en svängdörr definierad i lagen så de får allt material skickat till sig.

Nu handlade den här tråden dock mer om det var judar eller inte som är inblandade i produkten. Det är allt en märklig tråd får man nog säga. Men så är det.

en som inte ens klarar att googla är tyvärr ett hopplöst faktaresistent fall.. Du får f-n tro vad du vill, men påstå inte att om du köper USA pryttlar så blir du mindre övervakad, då är du f-n hjärnlsö
Citera
2025-07-31, 00:36
Medlem
PeterNosters avatar
Synology = Synagoga.
Google = Synagoogle.

Du behöver en NAZ.
Citera
2025-07-31, 01:08
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
en som inte ens klarar att googla är tyvärr ett hopplöst faktaresistent fall.. Du får f-n tro vad du vill, men påstå inte att om du köper USA pryttlar så blir du mindre övervakad, då är du f-n hjärnlsö

Jag frågade efter källor på sjuka påståenden. Att man inte klarar att backa upp visar att den som försöker hitta på tramset är den som är "hjärnslö".

Om du läser trådstarten så ser du att trådfrågan avser om judar spionerar på den som köper Synology. Vad tror du själv? Hur korkad är du?
Citera
2025-07-31, 10:29
Medlem
Har en Synology.
Jag saknar möjligt att starta den på distans. Ser inte behovet att den ska vara igång hela tiden. Hade tänkt att den skulle kunnat starta automatiskt om den fick ström via en fjärrströmbrytare men det funkar inte.

Är man hemma och ansluten till wifi så kan man väcka den med WOL. Men att starta den på distans verkar omöjligt.

Buller, strömförbrukning och säkerhet är mina argument för att ha den avstängd när den inte behövs.

Kan inte tänka mig att företaget skulle gå igenom mina filer.
Senast redigerad av Mynicname 2025-07-31 kl. 10:31.
Citera
2025-07-31, 21:16
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: NAS-märken - horungar eller ej?

Ny rubrik: Något NAS-märke som inte lägger upp data på molnet?

/Mod
Citera
2025-08-02, 20:26
Medlem
UoooooUs avatar
Kan rekommendera OpenMediaVault. Funkat bra för mig i många år. (ingen data skickas till något moln) Opensource kod.
Kräver visserligen att man sätter ihop en egen maskin, men det är inget svårt.
Så skönt att vara fri från komersiella företag som bara vill parasitera på min data.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in