2006-09-01, 22:06
Medlem
Wittgensteins avatar
Kort fråga. Jag fick för ett tag sedan in en hyfsat lång metallflisa (circus en centimeter) under foten. Kommer denna att krypa ut med tiden, eller ska jag gå lös på köttet på egen hand med bajonetten?
Citera
2006-09-01, 22:15
Medlem
Truxas avatar
Det beror nog på hur/var den hamnade. Den kanske har en knepig form som gör att den snarare arbetar sig längre in i foten?

Tag fram med dina blanka vapen, och börja karva!
Citera
2006-09-01, 22:18
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Det beror nog på hur/var den hamnade. Den kanske har en knepig form som gör att den snarare arbetar sig längre in i foten?

Tag fram med dina blanka vapen, och börja karva!

Den är troligtvis hyfsat rak till formen, och den sitter cirka fem centimeter nedanför mittentån på fotens undersida bakom tämligen hård hud.

Fast det kanske är dumt att chansa. Får väl passa på nu medan jag är salongsberusad.
Citera
2006-09-01, 22:21
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Den är troligtvis hyfsat rak till formen, och den sitter cirka fem centimeter nedanför mittentån på fotens undersida bakom tämligen hård hud.

Fast det kanske är dumt att chansa. Får väl passa på nu medan jag är salongsberusad.

Det låter mera som om du borde vänta tills en mera höggradig berusning börjar göra sig gällande...
Citera
2006-09-01, 22:25
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Det låter mera som om du borde vänta tills en mera höggradig berusning börjar göra sig gällande...

Jag jobbar på det.

Tror jag uppsöker en läkare på måndag istället.
Citera
2006-09-01, 22:32
Bannlyst
Om den bara sitter någon milimeter in så kan du ta en pincett och dra ut den, borde inte vara speciellt svårt. Kom ihåg att ju längre du väntar desto ondare gör det. Det bästa är att dra ut den så fort som möjligt.
Citera
2006-09-01, 22:37
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filman
Om den bara sitter någon milimeter in så kan du ta en pincett och dra ut den, borde inte vara speciellt svårt. Kom ihåg att ju längre du väntar desto ondare gör det. Det bästa är att dra ut den så fort som möjligt.

Problemet är att den suttit ett tag och att "såret" växt ihop för länge sedan. Den kändes i början, sedan så slutade det att göra ont. Nu har den börjat kännas igen, och det har blivit en "bula" över den, ungefär som att den vill komma ut. Ingen infektion, dock.
Citera
2006-09-01, 22:54
Medlem
Jag hade en lagom stor glasbit i foten, efter ett par dagar låg den precis vid ytan. Bara rota lite med en pincett så fick man ut den. Går du inte på den tror jag den kommer utåt.
Citera
2006-09-01, 23:55
Medlem
Jag skulle nog satsa på att tvinga ut den med valfritt tillhygge.
När jag gick i lågstadiet så fick jag på något magiskt vis en ca. 2 mm lång blyerts-stump i handen, precis där långfingret börjar.
Skiten är fortfarande kvar.

Försök o lirka lite själv, om det gör ont så är det ett säkert tecken på att du gör rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in