2025-07-30, 15:16
Medlem
ReijoHervonens avatar
Mycket tråkigt. En av mina favoritåkare då hon höll på. Blir riktigt vemodig.
Citera
2025-07-30, 15:23
Medlem
Jätte tråkigt så klart, men de känns lite som dubbla budskap. Klättrings kollegan har ju sagt att hon hört av sig, och nu kommer de fram att hon dog direkt.
Citera
2025-07-30, 15:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jätte tråkigt så klart, men de känns lite som dubbla budskap. Klättrings kollegan har ju sagt att hon hört av sig, och nu kommer de fram att hon dog direkt.

Det är så mycket dålig journalistik i omlopp. De skriver hellre än bra och chansar. Ofta grundat på dåliga översättningar. Det senaste är nu att kroppen ska lämnas kvar. Vet inte om jag ska tro på det.
Citera
2025-07-30, 15:40
Medlem
Mycket tråkigt besked, men ändå väntat.
Vila i Frid, Laura!! ❤️❤️❤️🫶

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Ångrar min tidigare kommentar och ber om ursäkt för den. Det var ett utslag av min autism och andemeningen kom ut fel. Tajmingen var sällsynt dålig.

R.I.P

Vi alla har våra diagnoser.. Vi tolkar fel, drar fel slutsatser, mm. Så även jag.
Senast redigerad av Skivadbanan 2025-07-30 kl. 15:45.
Citera
2025-07-30, 15:50
Medlem
hur efterbliven är m,an att man FRIVILLIGT åker till Pakistan ?
Citera
2025-07-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är så mycket dålig journalistik i omlopp. De skriver hellre än bra och chansar. Ofta grundat på dåliga översättningar. Det senaste är nu att kroppen ska lämnas kvar. Vet inte om jag ska tro på det.

Ja jag läste de, låter jätte märkligt, låter som att hon ska ligga kvar där föralltid. Men givetvis menar dom just nu, och när vädret är bättre så kommer hon givetvis bärgas så hon kommer hem till Tyskland och kan få en värdig begravning. Men de sitter massa jävla praktikanter och skriver i tidningarna nu
Citera
2025-07-30, 16:16
Medlem
MuscleSharks avatar
Mycket tråkig men väntad nyhet.
Vila i frid Laura.
Citera
2025-07-30, 16:21
Medlem
sound69s avatar
Vilken sorglig nyhet

Laura verkade vara en otroligt fin människa. Såg alltid så glad ut och var full av liv.

R.I.P. Laura
Citera
2025-07-30, 16:22
Medlem
Förstår inte. Enligt uppgifter kunde hon kommunicera med kollegan direkt efter raset samtidigt som hon också ska ha dött omedelbart?
Citera
2025-07-30, 16:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Förstår inte. Enligt uppgifter kunde hon kommunicera med kollegan direkt efter raset samtidigt som hon också ska ha dött omedelbart?
Det är antingen ett påhitt eller missförstånd, jag kunde inte hitta någon källa på det.
Citera
2025-07-30, 16:28
Medlem
Otroligt sorgligt detta. Kändes mörkt när det tog så lång tid med räddningsinsatsen. Får hoppas att det gick fort och att hon inte led alltför mycket. Rip.
Citera
2025-07-30, 16:32
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sound69
Vilken sorglig nyhet

Laura verkade vara en otroligt fin människa. Såg alltid så glad ut och var full av liv.

R.I.P. Laura
Inget att sörja människor som självmant utsätter sig för risker för spänningen och äventyr.
Det är bara löjligt att känna med någon som klättrar i berg på hög höjd.
Man kan dock känna med de som blir kvar, som föräldrar t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in