2025-07-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Trams. SD är en lightversion av Moderaterna.
Okunnigt om SD.
Citera
2025-07-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
SD är inte och har aldrig varit uttalade nazister.
Jag är inte uttalat något alls men ändå har jag en åsikt. SD är nazister i kostym, förr var de nazister som nazister brukar vara innan de kom på att "smyga" med det.
Citera
2025-07-30, 20:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panimalos
Okunnigt om SD.

Nej, okunnigheten står du för när du säger att de är nazister.
Citera
2025-07-30, 21:03
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ung vänster är ju inte helt ute och seglar i den analysen. Det räcker ju att titta på nuvarande regeringen ,som ju samarbetar med ett parti som släpper in nazister på valbar plats , och alla deras beslut för att inse att man med berått mod är villiga att omkullvälta ganska många mänsklighetsprinciper.
Vilka mänsklighetsprinciper då?
Citera
2025-07-30, 21:13
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Är dessa grupper högerextrema på riktigt eller bara nationalister? Har försökt hitta men det är endast expo som säger de är högerextrema.
Aktivklubb vet jag inte så mycket om. DFS är nationalister, men knappast mycket mer än så. De utgår från etnicitet ja, men är inte på något sätt våldsbejakande eller revolutionära. Magnus Söderman framstår väl som lite kantig, men jag tror mer att han vill provocera än att han seriöst är nazist. Han har ju själv sagt att det som de höll på med i NSF/NMR var bortkastat i någon sändning (minns tyvärr ej vilken).
Citera
2025-07-30, 21:21
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Aktivklubb vet jag inte så mycket om. DFS är nationalister, men knappast mycket mer än så. De utgår från etnicitet ja, men är inte på något sätt våldsbejakande eller revolutionära. Magnus Söderman framstår väl som lite kantig, men jag tror mer att han vill provocera än att han seriöst är nazist. Han har ju själv sagt att det som de höll på med i NSF/NMR var bortkastat i någon sändning (minns tyvärr ej vilken).

Söderman skulle få mer respekt om han kunde starta en milis som attackerade kriminella babbar eller som kunde hålla gatorna rena och skydda unga svenskar i storstäderna, istället för att sitta med sin tjocka kropp i någon by som ändå inte har något behov av medborgargarde eller svenskt beskydd.
Citera
2025-07-31, 02:57
Medlem
Citat:
Nej, okunnigheten står du för när du säger att de är nazister.
Jag är oerhört kunnig i just den frågan och SD är nazister i kostym eller var nazister tills helt nyligen om man skall vara snäll.
Citera
2025-07-31, 09:25
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Klart man kan vara högerextrem men då ska man inte vara med i SD eftersom de vägrar beskriva sig som högerextrema. Enkelt.
Näfyfan för SD!! Att kalla SD för nynazister är bara idiotiskt och sjukt. De har goda kontakter i Israel och har dessutom 2st i partiet som har judiskt blod i sina ådror 🤮 jag blir så jävla arg varje gång jag hör och läser om att SD skulle vara ett nynasistiskt parti-jävla okynniga idioter det finns!! Jag tillhör NMR och jag anser att SD borde utrotas! Vad fan,SD nynazister 😡😡😡
Citera
2025-07-31, 09:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panimalos
Jag är oerhört kunnig i just den frågan och SD är nazister i kostym eller var nazister tills helt nyligen om man skall vara snäll.

Nej, det är du inte. SD var tills nyligen som sossarna var innan Olof Palme. Antar att du inte kallar dem för nazister. Ett nazistiskt parti hade inte vurmat för judar och Israel så mycket som de gör.
Citera
2025-07-31, 09:37
Medlem
Hazizas avatar
Det visar bara att SD aldrig kommer göra någon skillnad för politiken i Sverige. SD har gjort sig av med princip alla som har lite ryggrad.

Gör inte samma misstag igen och rösta SD 2026, rösta blank eller inte alls.
Citera
2025-07-31, 09:42
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommycombat18
Länge leve högerextremismen!!
Man är sjuk i huvudet om man kallar SD för stt vara ett nynasistiskt parti😡🤮 de är jävla folkförrädare som alla de andra partierna. Sedan kommer det alltid finnas NS som kuppar sig in i partiet. Men det gör inte SD till ett NS parti. De som påstår att SD är ett NS parti saknar kromosoner!! SD är NS va? Fyfan lär er om historia innan ni gör er till tals. LEVE NMR🤚🇸🇪
Citera
2025-07-31, 09:56
Medlem
Citat:
Nej, det är du inte. SD var tills nyligen som sossarna var innan Olof Palme. Antar att du inte kallar dem för nazister. Ett nazistiskt parti hade inte vurmat för judar och Israel så mycket som de gör.
Jo, de är nazister i ny skepnad. Allt talar för det.
Att de håller på Judar vet jag inte men att de håller på Israel beror ju på att Israel slaktar SD's hatobjekt nr 1, dvs Araber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in