Citat:
Gällande att det finns ensamstående män som har försörjningsstöd så är jag övertygad om att de finns här i forumet. Med din slutledningsförmåga gissade jag att du var en av dem. Men ni är inte den enskilt största gruppen, som du bedömde det som.
Sen tror jag allmänt att folk har förståelse för att vissa män är utsatta, och faktum är att den vanligaste hushållet idag är en ensa man, i alla fall i åldrrspannet som kan efterfråga försörjningsstöd.
Sen tror jag allmänt att folk har förståelse för att vissa män är utsatta, och faktum är att den vanligaste hushållet idag är en ensa man, i alla fall i åldrrspannet som kan efterfråga försörjningsstöd.
Den enskilt största gruppen? När skrev jag så?
Att du inte rättar dina stavfel gör att jag har mina funderingar på vilken grupp du tillhör. Och kom inte dragandes med dyslexikortet, Flashback är ju så snälla så de rättar alla oss illiterata.
Och oja, jag har full förståelse för att vissa män är utsatta. Sedan kan jag ju tycka att många män gnäller alldeles för mycket och skyller livets alla orättvisor på allt annat än på sig själv. Vilket också är hyfsat vanligt här på FB. Man måste filma brudarna man knullar för annars kommer de anmäla en för våldtäkt. Man är avis på att kollegan som är dum i huvudet fick en befordran. Man är sur på att invandrare får lägenheter direkt de kliver över gränsen. Osv.
Kanske är det så enkelt att det inte är så många bittra, vita, arga, unga och lågavlönade män som hänger här. De kanske bara hörs och syns lite mer. Typ med ett Tourette-liknande beteende ge sig efter alla som dristar sig till att peta i det varande såret.
Vad sedan gäller detta med vilka som får mest bidrag i landet så är det ju kul att trådskaparen (med flit eller ej) lyckades reta upp så många hen också. Jag har ju ytterst svårt att tro att hen inte förstår att rent teoretiskt så kan alla de där männen som lever på bidrag vara inte bara invandrare utan kanske t o m invandrare som inte alls är ensamma utan som folkbokfört sig på en adress där de inte bor så de kan få mer bidrag till sin familj på 24 personer.