Idag, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Gällande att det finns ensamstående män som har försörjningsstöd så är jag övertygad om att de finns här i forumet. Med din slutledningsförmåga gissade jag att du var en av dem. Men ni är inte den enskilt största gruppen, som du bedömde det som.
Sen tror jag allmänt att folk har förståelse för att vissa män är utsatta, och faktum är att den vanligaste hushållet idag är en ensa man, i alla fall i åldrrspannet som kan efterfråga försörjningsstöd.

Den enskilt största gruppen? När skrev jag så?

Att du inte rättar dina stavfel gör att jag har mina funderingar på vilken grupp du tillhör. Och kom inte dragandes med dyslexikortet, Flashback är ju så snälla så de rättar alla oss illiterata.

Och oja, jag har full förståelse för att vissa män är utsatta. Sedan kan jag ju tycka att många män gnäller alldeles för mycket och skyller livets alla orättvisor på allt annat än på sig själv. Vilket också är hyfsat vanligt här på FB. Man måste filma brudarna man knullar för annars kommer de anmäla en för våldtäkt. Man är avis på att kollegan som är dum i huvudet fick en befordran. Man är sur på att invandrare får lägenheter direkt de kliver över gränsen. Osv.

Kanske är det så enkelt att det inte är så många bittra, vita, arga, unga och lågavlönade män som hänger här. De kanske bara hörs och syns lite mer. Typ med ett Tourette-liknande beteende ge sig efter alla som dristar sig till att peta i det varande såret.

Vad sedan gäller detta med vilka som får mest bidrag i landet så är det ju kul att trådskaparen (med flit eller ej) lyckades reta upp så många hen också. Jag har ju ytterst svårt att tro att hen inte förstår att rent teoretiskt så kan alla de där männen som lever på bidrag vara inte bara invandrare utan kanske t o m invandrare som inte alls är ensamma utan som folkbokfört sig på en adress där de inte bor så de kan få mer bidrag till sin familj på 24 personer.
Citera
Idag, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Den enskilt största gruppen? När skrev jag så?

Att du inte rättar dina stavfel gör att jag har mina funderingar på vilken grupp du tillhör. Och kom inte dragandes med dyslexikortet, Flashback är ju så snälla så de rättar alla oss illiterata.

Och oja, jag har full förståelse för att vissa män är utsatta. Sedan kan jag ju tycka att många män gnäller alldeles för mycket och skyller livets alla orättvisor på allt annat än på sig själv. Vilket också är hyfsat vanligt här på FB. Man måste filma brudarna man knullar för annars kommer de anmäla en för våldtäkt. Man är avis på att kollegan som är dum i huvudet fick en befordran. Man är sur på att invandrare får lägenheter direkt de kliver över gränsen. Osv.

Kanske är det så enkelt att det inte är så många bittra, vita, arga, unga och lågavlönade män som hänger här. De kanske bara hörs och syns lite mer. Typ med ett Tourette-liknande beteende ge sig efter alla som dristar sig till att peta i det varande såret.

Vad sedan gäller detta med vilka som får mest bidrag i landet så är det ju kul att trådskaparen (med flit eller ej) lyckades reta upp så många hen också. Jag har ju ytterst svårt att tro att hen inte förstår att rent teoretiskt så kan alla de där männen som lever på bidrag vara inte bara invandrare utan kanske t o m invandrare som inte alls är ensamma utan som folkbokfört sig på en adress där de inte bor så de kan få mer bidrag till sin familj på 24 personer.
Du påstod att över 1/3 del av medlemmarna i forumet tillhörde gruppen. Jo jag förstår att matte kan vara svårt för vissa, så man får väl ha överseende med dina begränsningar.
Sen att du inte förstår innehållet i tråden och de länkade artiklarna får man väl också tillskriva din begränsade förmåga.
Men det är intressant att folk inte förstår hur man kan använda statistik för att vinkla en ståndpunkt.
Sen kan jag garantera att du levt på bidrag under en betydligt längre tid än vad jag gjort.
Men det kanske är sjukpenning med tanke på din begränsade intellektuella nivå
Senast redigerad av SkogsSaab Idag kl. 17:35.
Citera
Idag, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du påstod att över 1/3 del av medlemmarna i forumet tillhörde gruppen. Jo jag förstår att matte kan vara svårt för vissa, så man får väl ha överseende med dina begränsningar.
Sen att du inte förstår innehållet i tråden och de länkade artiklarna får man väl också tillskriva din begränsade förmåga.
Men det är intressant att folk inte förstår hur man kan använda statistik för att vinkla en ståndpunkt.

Nu ska vi se. Om jag minns rätt så skrev jag 37%. Kvar finns då 63%. Vad är det som då hindrar att det finns en annan grupp som 40% av oss tillhör? T ex män som lever i en relation och har ett arbete? Och så är resterande 23% kvinnor, såväl ensamstående som i relationer, arbetslösa som förvärvsarbetande.

Troligt? Inte det minsta. Men matematiskt fungerar det alldeles utmärkt.

Vad gäller innehållet i tråden är det lite kul att du har en åsikt om min förståelse av den. Jag har ju där bara sagt att TS ställde 2 st frågor och normalt brukar det då vara det som ska diskuteras. Att sedan Flashbacks alla rasistiska incels strömmade in med dragna lansar för att bevisa att trådstarten var knäpp (vilket den såklart var) gör det hela till en rätt kul tråd.
Citera
Idag, 17:50
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
2 077 552 ensamstående hushåll utan barn uppdelat på 1 052 884 kvinnor och 1 024 668 män. Av dessa fick 60 408 män ekonomiskt bistånd och 40 145 kvinnor. Så 3,8 % för kvinnorna och 5,9 % för männen. Det går alltså betydligt sämre för männen än för kvinnorna. https://www.scb.se/hitta-statistik/s...hall-i-sverige

Ändå är det den kvinnliga rösträtten som ska avskaffas tycker Flashback.

Vänta lite nu, nu gör du flera tankevurpor på rad. För det första, du byter ämne från invandrare vs svenskar (som tråden faktiskt handlade om) till män vs kvinnor. Det är ett helt annat spår.

För det andra, du använder siffror på ett sätt som låter bra, men som döljer den viktigaste poängen, nämligen vilka grupper som är mest bidragsberoende per capita.

Enligt Socialstyrelsen 2024 var 58 % av alla vuxna biståndsmottagare utrikes födda, trots att utrikes födda bara utgör runt 20–25 % av befolkningen. Det är alltså en grov överrepresentation, vilket bekräftar exakt det du försöker förneka, att invandrare är överrepresenterade i försörjningsstödet.

Så jo, "Fatima med fem barn" är statistiskt mer sannolik att leva på bidrag än Rickard Andersson

https://www.socialstyrelsen.se/stati...miskt-bistand/
Citat:
Av det totala antalet vuxna biståndsmottagare var omkring 58 procent utrikes födda.

Återigen: Det blir en skev debatt när folk stirrar sig blinda på totalsiffror istället för andelar. Men ja, procent och per capita verkar vara svårare än matte D för vissa.
Citera
Idag, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Nu ska vi se. Om jag minns rätt så skrev jag 37%. Kvar finns då 63%. Vad är det som då hindrar att det finns en annan grupp som 40% av oss tillhör? T ex män som lever i en relation och har ett arbete? Och så är resterande 23% kvinnor, såväl ensamstående som i relationer, arbetslösa som förvärvsarbetande.

Troligt? Inte det minsta. Men matematiskt fungerar det alldeles utmärkt.

Vad gäller innehållet i tråden är det lite kul att du har en åsikt om min förståelse av den. Jag har ju där bara sagt att TS ställde 2 st frågor och normalt brukar det då vara det som ska diskuteras. Att sedan Flashbacks alla rasistiska incels strömmade in med dragna lansar för att bevisa att trådstarten var knäpp (vilket den såklart var) gör det hela till en rätt kul tråd.
Du tror uppenbarligen att det finns över 37% av en annan enskild grupp?. Själv tillhör jag gruppen sammanboende utan barn( Där barnen är utflyttade), sammanboende med barn ensamstående kvinnor med och utan barn, ensamstående män med barn. Samt att du har ett antal av dessa som uppbär stöd och inte. Så vilken grupp av dessa skulle överstiga 37% om nu just ensamstående män utan barn utgör 37% ??

Så uppenbarligen har du behov av att träna upp dina kunskaper innom mattematik.

Sen så är det en bra trådstart, men förstörs en del av uppenbart lågintiligenta deltagare som mer ifrågasätter forumets medlemmar i stället för sakfrågan
Citera
Idag, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Vänta lite nu, nu gör du flera tankevurpor på rad. För det första, du byter ämne från invandrare vs svenskar (som tråden faktiskt handlade om) till män vs kvinnor. Det är ett helt annat spår.

För det andra, du använder siffror på ett sätt som låter bra, men som döljer den viktigaste poängen, nämligen vilka grupper som är mest bidragsberoende per capita.

Enligt Socialstyrelsen 2024 var 58 % av alla vuxna biståndsmottagare utrikes födda, trots att utrikes födda bara utgör runt 20–25 % av befolkningen. Det är alltså en grov överrepresentation, vilket bekräftar exakt det du försöker förneka, att invandrare är överrepresenterade i försörjningsstödet.

Så jo, "Fatima med fem barn" är statistiskt mer sannolik att leva på bidrag än Rickard Andersson

https://www.socialstyrelsen.se/stati...miskt-bistand/

Återigen: Det blir en skev debatt när folk stirrar sig blinda på totalsiffror istället för andelar. Men ja, procent och per capita verkar vara svårare än matte D för vissa.

Finns uppenbarligen många i tråden som har problem med matte.
Citera
Idag, 18:12
Medlem
Citat:
Att ensamstående män och inte invandrarfamiljer får mest bidrag kommer nog som en överraskning för många flashbackare. Ändå visar statistiken det. År ut och år in. Det är Rickard Andersson-typerna som sumprunkar SD och drömmer om att skjuta ihjäl invandrare som får mest bidrag, inte Fatima från Somalia och hennes fem ungar.

Varför är det så tyst om detta? Är det nu Flashback börjar tycka synd om "bidragsparasiter" som har det svårt pga autism och fan och hans gamla moster och som "inte kan jobba"?
Oväntade statistiken: Ensamstående män får mest bidrag
Förra året fick 10 500 hushåll i Jönköpings län ekonomiskt bistånd, varav 40 procent utgjordes av ensamstående män utan barn. Det visar siffror från socialtjänsten i Jönköping.

https://www.sverigesradio.se/artikel...ar-mest-bidrag
Detta är det vanligaste hushållet som får bidrag
Det vanligaste hushållet som får ekonomsikt bistånd i Sverige är ensamstående man utan barn – förra året rörde det sig om 41 procent av alla hushåll

Https://www.dn.se/ekonomi/detta-ar-d...om-far-bidrag/
Lista: Här får man mest bidrag i Sundsvall – vanligast bland ensamma män i Njurunda och Nacksta
Den typiske socialbidragstagaren i Sundsvall är en arbetslös, ensamstående man född i Sverige, som lever på 3 700–3 900 kronor i månaden.

Och han bor i Njurunda eller Nacksta.

https://www.st.nu/artikel/lista-har-...da-och-nacksta

Finns ingen logik i det!
En kärringen med 5 st framtida fängelse kunder skulle få mindre än en ensam barn lös gubbe Finns inte på kartan!!!
Citera
Idag, 18:19
Medlem
Citat:
Att ensamstående män och inte invandrarfamiljer får mest bidrag kommer nog som en överraskning för många flashbackare. Ändå visar statistiken det. År ut och år in. Det är Rickard Andersson-typerna som sumprunkar SD och drömmer om att skjuta ihjäl invandrare som får mest bidrag, inte Fatima från Somalia och hennes fem ungar.

Varför är det så tyst om detta? Är det nu Flashback börjar tycka synd om "bidragsparasiter" som har det svårt pga autism och fan och hans gamla moster och som "inte kan jobba"?
Oväntade statistiken: Ensamstående män får mest bidrag
Förra året fick 10 500 hushåll i Jönköpings län ekonomiskt bistånd, varav 40 procent utgjordes av ensamstående män utan barn. Det visar siffror från socialtjänsten i Jönköping.

https://www.sverigesradio.se/artikel...ar-mest-bidrag
Detta är det vanligaste hushållet som får bidrag
Det vanligaste hushållet som får ekonomsikt bistånd i Sverige är ensamstående man utan barn – förra året rörde det sig om 41 procent av alla hushåll

Https://www.dn.se/ekonomi/detta-ar-d...om-far-bidrag/
Lista: Här får man mest bidrag i Sundsvall – vanligast bland ensamma män i Njurunda och Nacksta
Den typiske socialbidragstagaren i Sundsvall är en arbetslös, ensamstående man född i Sverige, som lever på 3 700–3 900 kronor i månaden.

Och han bor i Njurunda eller Nacksta.

https://www.st.nu/artikel/lista-har-...da-och-nacksta
Jag skiter i om det är Fatima eller Psychopatic som lever gott på andras pengar, välfärdsapparaten behöver stramas åt. Vardagen hör till det folk i största mån bör lösa själva eller med civilsamhällets hjälp.
Citera
Idag, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Okej läste rapporten från SCB nu. Ts ljuger så att det blir pinsamt och vinklar statistiken för att passa sin vänsteragenda.
Låt oss ta några exempel. I början av rapporten står det följande: "Bland det totala antalet vuxna biståndstagare var cirka 58% utrikes födda". Observera det står utrikes födda tillkommer gör de som har föräldrar födda i utlandet.
"Ungefär 44% av de vuxna biståndshushållen erhöll långvarigt bistånd. Drygt hälften av dessa hushåll hade en sökande eller medsökande som var utrikes födda. Bland hushåll med inrikes födda mottagare var ensamstående män utan barn den vanligaste förekommande hushållstypen, medan ensamstående kvinnor utan barn var den vanligaste hushållstypen bland hushåll med utrikes födda sökande. Långvarigt bistånd bland gifta/sammanboende hushåll utbetalades i mer än 9 fall av 10 till utrikes födda". Samma här det står utrikes födda tillkommer gör de som är födda i Sverige med utländska föräldrar.
Vidare så måste vi ta med i beräkningen att dessa utlänningar eller de som har föräldrar som är födda i utlandet är mindre till antalet än de som är födda i Sverige av föräldrar som är födda i Sverige.
Så ts kan ta sin vinklade statistik eller lögner för den delen och stoppa upp den där solen aldrig skiner. Antagligen kom ts statistik från samma hål.
Mod kan låsa tråden nu.
TS lögnaktiga tråd är genomskådad.
Så trist när asylkramare ljuger för att försöka vända den negativa inställningen till invandrare.
Deras lögner spär bara på den negativa inställningen till invandrare mångdubbelt.
Tills slut litar inte allmänheten ens på sanna goda nyheter om invandrare.
Senast redigerad av BambuBengt Idag kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in