2025-07-29, 12:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
3 så klart.

Jag väljer att vara en saudisk prinsessa! BOOM! fuckin hacked son!

Jag hade nog skrivit samma för ett år sedan, men efter att - genom en TV-serie - fått insikt i palatsens harem så väljer jag hellre att vara en vanlig muslimsk kvinna. Inte fattig men någonstans i medelklassen. För i palatsen är kontrollen av dig TOTAL i haremet, det är vakter överallt, du har inget privatliv alls, får aldrig möjlighet att så mycket som prata med en man (förutom din make och första klassens släktingar), du får aldrig gå ut förutom att vallas i palatsträdgården med de andra kvinnorna en timme om dagen. Och straffet för minsta förseelse kan bli döden, för att en prinsessa måste föregå med gott exempel.
Citera
2025-07-29, 14:21
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Vi antar att du står med en historisk revolver mot din tinning. Du måste välja att förvandlas till en annan sorts människa och tas tillbaka eller fram i tiden. Vilket av följande skulle du välja?
Varför skulle någon välja något annat än etnisk svensk i Sverige år 2100?

Alla alternativen utom det, innebär definitivt förtryck, lidande och död.

Etnisk svensk 2100 är det enda alternativet som lika gärna kan innebära ett bra liv.

Men jag förstår att det är blattarna du är rädd för. Om 75 år, så har de antingen anpassat sig till 100%, åkt hem eller blivit hemskickade.
Skulle det visa sig att era mardrömmar ändå besannas och svenskarna blir en minoritet så skulle de etniska svenskarna som fanns kvar vara otroligt eftertraktade av alla andra. Dvs ett bra liv.

Om jag ska rangordna dina svar från minst lidande till mest lidande så blir listan så här:
6.Etnisk svensk. Sverige år 2100.
3.Kvinna. Valfritt arabland 1990-2025.
4.Sinnessvag. Vipeholms anstalt i Socialdemokraternas Sverige 1945-1955.
5.Karolin. Karl XIIs ryska fälttåg 1708-1709.
1.Svart människa. USA på slutet av 1700-talet fram till mitten på 1800-talet.
2.Jude. Tyskland/Polen/Ungern 1942.
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Jude helt klart, då hade jag kunnat emigrera och känna mig välkommen i ett homogent och etniskt rent och underbart Sverige.
Du hade absolut inte kunnat emigrera från Tyskland eller Polen 1942. Möjligen Ungern, men troligtvis inte.

Det hade blivit Auschwitz för dig och det är definitivt det allra sämsta alternativet av alla sex tillgängliga alternativ.
Citera
2025-07-29, 14:34
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
3. Du skrev "valfritt" arabland, och då väljer jag förstås ett som har påverkats starkt av europeiska kolonialmakter, och där sharialagar inte längre tillämpas. T.ex. Marocko, Algeriet eller Egypten. Tror inte alls att det skulle vara så illa att vara kvinna där, faktiskt, om man inte tillhörde en ovanligt rabiat troende familj, så skulle man kunna bryta sig loss, på ensam ett tag, välja sin man själv...

Fast även om jag måste välja ett land i Arabiska Emiraten så satsar jag på det, för det är inte säkert att det kommer att bli en så svår tillvaro. Beror ju mycket på vem man blir bortgift med. Blir det en bra och trevlig man - och sådana finns faktiskt även där - så tror jag att jag skulle kunna inrätta mig rätt bra även i ett harem. Man kan ju också se det som att man inte BEHÖVER arbeta, utan har det ganska bra, man får vara med sina barn och behöver inte lämna bort dem på dagis, man kan nog fylla dagarna med kul saker tillsammans med sina systrar eller svägerskor. Titta på TV, dansa magdans för varandra, laga mat, baka, handarbeta... Abayan skulle inte vara ett SÅ stort problem för mig, det skulle förstås kännas fel med TVÅNGET, men jag har inte i sig något behov av att visa upp min kropp för främmande män. Det gjorde jag inte ens som ung, i Sverige, särskilt mycket.

Kan man bara föda ett par söner (the heir and the spare), så får man respekt och uppskattning av sin svärfamilj. Och på natten är man ensam med sin man i sängkammaren. Problemen kommer först om man blir bortgift med en elak eller oattraktiv man.
Grejen är ju att väldigt många av männen är både elaka och oattraktiva, eftersom de inte behöver charma några kvinnor. De blir tilldelade en kvinna.

Jag ser det som ofantligt osannolikt att en arabisk man i mellanöstern, som du är tvungen att gifta dig med, skulle känna något större behov av att vara snäll mot dig, mer än vad lagen kräver. Enligt honom är han snäll, om han inte slår dig när du gör fel.

Att ha sån tur att du som arabisk kvinna hittar en arabisk man som är genuint snäll och förälskad i dig, vore nästan som att vinna på lotto.
Senast redigerad av Bone Collector 2025-07-29 kl. 14:36.
Citera
2025-07-29, 17:07
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Vi antar att du står med en historisk revolver mot din tinning. Du måste välja att förvandlas till en annan sorts människa och tas tillbaka eller fram i tiden. Vilket av följande skulle du välja?

1.Svart människa. USA på slutet av 1700-talet fram till mitten på 1800-talet.

2.Jude. Tyskland/Polen/Ungern 1942.

3.Kvinna. Valfritt arabland 1990-2025.

4.Sinnessvag. Vipeholms anstalt i Socialdemokraternas Sverige 1945-1955.

5.Karolin. Karl XIIs ryska fälttåg 1708-1709.

6.Etnisk svensk. Sverige år 2100.

Du måste motivera ditt svar och kom gärna med eventuella fördelar och ljusglimtar som kan finnas i en annars hopplös tid.

Du får inte välja något annat än det som är listat och inte ändra på några förutsättningar.

Väljer alternativ 6, eftersom jag avvisar budskapet om att "det är kört!". Folkomflyttning har skett i en riktning, men det kan även ske i en annan. Mycket kan hända på 75 år och riktningen vet vi inte än. Få trodde 1950 att dagens samhälle skulle se ut som det gör -- likväl är det få som förutspår att en stor åter- och utvandring av "nysvenskarna" kommer bli verklighet de kommande 75 åren.
Citera
2025-07-29, 18:29
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag hade nog skrivit samma för ett år sedan, men efter att - genom en TV-serie - fått insikt i palatsens harem så väljer jag hellre att vara en vanlig muslimsk kvinna. Inte fattig men någonstans i medelklassen. För i palatsen är kontrollen av dig TOTAL i haremet, det är vakter överallt, du har inget privatliv alls, får aldrig möjlighet att så mycket som prata med en man (förutom din make och första klassens släktingar), du får aldrig gå ut förutom att vallas i palatsträdgården med de andra kvinnorna en timme om dagen. Och straffet för minsta förseelse kan bli döden, för att en prinsessa måste föregå med gott exempel.

Jag träffade en oljeprinsessa på fotbolls-vm en gång, sure ingen riktig prinsessa men 4 livvakter och den nästa största påsen kokain jag någonsin sett hade hon och festade till 5 varje dag i en vecka gjorde hon med oss andra. Hon levde det festliv jag ville leva, åka runt på vad du vill på ditt privatflyg med massa livvakter som lyder minsta vink. Men visst jag förstår med hur ovanlig hon var.

Enda andra valet var ju Sverige 2100 men orka leva under feministiska sharialagar.
Citera
2025-07-29, 20:42
Medlem
Etnisk svensk år 2100 såklart. Livet är fan fint som snus som etnisk svensk idag (jämfört med de allra flesta andra länder) och eftersom man inte är nån lipig, olyckskraxande drama-queen med offerkomplex så tror jag jag hade klarat mig finfint även år 2100.
Citera
2025-07-29, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Exakt vad jag tänkte häromdagen. I framtiden är vi ”vanliga” svenskar en minoritet likt samerna. Tur att jag är död tills dess☠️

Det är tyvärr den bittra sanningen. Etniska svenskar är framtidens samer....
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in