• 2
  • 3
2025-07-29, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Hon har inte en sambo längre, dom har gjort slut för länge sen. Hon umgicks inte med honom när hon hade sambon

Vad är anledningen till att dom inte umgicks under tiden hon hade sambo?
Citera
2025-07-30, 02:30
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Hon har inte en sambo längre, dom har gjort slut för länge sen. Hon umgicks inte med honom när hon hade sambon
Ännu värre ju.
Citera
2025-07-30, 07:20
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:

Då låter det ju onekligen som att det är mer än bara vänskap dem emellan. Alternativt att hennes dåvarande sambo inte ville att hon umgicks så nära med sitt ex och de gick med på det.
Citera
2025-07-30, 16:42
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stauppare
Det verkar som att han har starka känslor för den andra personen – eller åtminstone ser henne som ett alternativ om det inte fungerar mellan er.

Jag tänker så här:

Hade någon av hans killkompisar ringt upp honom, och sagt att han "känner sig värdelös", och förväntat sig "Åh men vännen, varför känner du såååå?".
Nej, knappast.
Det är självklart att det finns en sexuell spänning, om en heterosexuell man bryr sig så mycket om en kvinna han inte är släkt med.

De har det här extra fina tillsammans, som personer av samma kön inte har.
Sedan får han väl kalla det vad han vill, det spelar mindre roll.
Citera
2025-07-30, 17:47
Medlem
fido1986s avatar
Jag tror att han har sitt ex som kk. Men har du bara träffat honom tre gånger så kan du ju vara hans andra kk?
Citera
2025-07-31, 10:45
Medlem
Citat:
Desto värre, då är det bara att säga: du vet den där dealen ditt ex och hennes sambo hade om att inte ni ska umgås privat? Jag vill ha samma.
Fast först måste ni nog officiellt bli ett par och umgås mer
Citera
2025-07-31, 11:37
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Jag har inte frågat honom om relationen till exet, eftersom vi bara har setts tre gånger så har inte vågat fråga än,
Om ni är i relation så har du rätt att fråga.

Det kan vara så att de umgås för att de fortfarande har gemensamma kompisar, och det kan vara så att de fortfarande ligger med varandra trots att de gjort slut.
Citera
2025-07-31, 12:04
Medlem
Citat:
Jag har träffat en kille tre gånger som jag har blivit väldigt intresserad av, jag tycker om honom mycket. Vi har varit intima. Men det finns ett stort frågetecken och det är hans ex.

Vi har gemensamma vänner och jag har insett att han är nära sitt ex, utifrån det jag fått höra. Att dom är nära vänner och träffas och sånt. Tydligen var han och badade med henne för nån dag sen. Jag har inte frågat honom om relationen till exet, eftersom vi bara har setts tre gånger så har inte vågat fråga än, men har alltså fått höra av gemensamma vänner. Dom brukar också umgås hemma hos varandra och se film. Dom gör allt möjligt, hittar på saker.

En gång hade hon blivit väldigt full och dålig och då hade han kört hem henne och följt henne och sen ringt henne för att höra hur det gick. Och andra gånger när hon tagit sig hem själv så har han ringt och hört om det gick bra. Nån annan gång hade hon mått dåligt och skickat att hon känner sig värdelös. Då hade han svarat att hon inte är värdelös, att hon bara känner sig som det, och frågat varför hon kände så.

Men. Båda träffar andra. Även hon. Hon har ju haft en sambo i flera år efter att det tog slut mellan henne och han jag träffar. Hon har alltså haft riktiga förhållanden efter att det tog slut mellan henne och han jag träffar, fast han som jag träffar har inte haft något riktigt förhållande efter att det tog slut mellan dom.

Det var alltså flera år sen deras förhållande tog slut (6 eller 7 år sen), dom var unga och är fortfarande det. Dom var tillsammans i över 2 år.

Men allt detta gör mig ändå så osäker. Är det bara en nära vänskap där man bryr sig om varandra för att man har en lång historia, eller är det något mer? Ska jag ta upp det här med honom eller inte? Är det rimligt att göra det? Vi är ju inte ett par men jag känner mig väldigt orolig på grund av detta.
Jag förstår dina oroskänslor och tycker de är befogade. Felet är inte ditt!

Felet ligger dels hos exet som har lindat din karl runt sitt finger. Hon har alltså avverkat ett antal män efter deras tid ihop, men kan med ömklig röst och rådjursögon direkt få honom att "ta hand om mig" som sin egen lilla snuttefilt, när det skitit sig.
Och dels så ligger felet hos din snubbe, att han är en whimp. Han har aldrig kommit vidare, utan har fastnat i en loop av "mitt livs kärlek" "vi har speciella band" och "spelar ingen roll vad som händer, hon kommer tillbaka till mig"

Att diskutera problem i detta skedet är vanskligt om din intention är att ni ska få det bra ihop. I hans huvud är hon nr1 och du nr2, och ett ultimatum nu kan backlasha dig rakt i ansiktet.

Du har väl egentligen tre alternativ;
1 Vänd dig om och gå. Ta nästa buss eller satsa på nästa häst, bla bla
2 Ta upp det, och visa med fast hand vad du vill med förhållandet och fråga vad han vill. Säg att du inte köper läget som det är nu. Och va beredd på att det är sista gången ni ses.
3 Fortsätt att jönsa med ett tag till och hoppas att du blir nr1 en dag, med ständig oro att dom kuckelimurar bakom din rygg.
Citera
2025-07-31, 14:51
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ibland hjälper det inte att vara vacker. Den tröge fattar inte.

Man vill inte vara nummer två. De håller dig i koppel och ger dig mindre och mindre och sedan skiter de i dig. Välj att vara med en som ser dig för den du är och som det känns bra med.

Vi människor hänger runt dem som vi tycker om och om han hänger med någon annan så är det där han är.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in