Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-28, 07:48
Medlem
Hej är så att jag äter 10 gm olanzapin och 150mg noz7minan utöver dagen mot ångest har 4 ml theralen som tas vid behov men det trötta har slutat. Skulle byte till lergigan och bara ta den någon vecka ge tillbaka tröttheten av theralen? Gö
Citera
2025-07-28, 08:22
Medlem
StudiumValors avatar
Mediciners inverkan på psyket kan variera från individ till individ och är svår att alltid förutse i detalj.
man agerar olika.
Jag ar tagit Lergigan och blev inte tröttare av den.
Däremot fick jag krypningar i underbenen.
Vid ett annat tillfälle fick jag Lergigan för att höja pulsen utan att få krypningar i benen.
Vad vill jag säga?
Man får pröva sig fram och inte dölja nåra relevanta fakta och göra EXAKT som läkaren säger - vare sig mer eller mindre.
Allt för att läkaren skall få korrekt beslutsunderlag för att trimma in rätt lösning.
Citera
2025-07-28, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liiwum
Hej är så att jag äter 10 gm olanzapin och 150mg noz7minan utöver dagen mot ångest har 4 ml theralen som tas vid behov men det trötta har slutat. Skulle byte till lergigan och bara ta den någon vecka ge tillbaka tröttheten av theralen? Gö

Du tar för hög dos av Theralen. 4-6 mg tar bara initialt, därefter högst 2 mg för att få den tröttande effekten.

De andra du tar mot din schizofreni eller mani ger också en väldigt tröttande effekt.
Citera
2025-07-28, 09:48
Medlem
Har bara ocd och svår ångest. Jag tar allt men blir bara trött visa daga förut tog jag 5 droppar theralen och dexkade. Därför jag undrade om tillfälligt byte skulle ge tillbaka effekten av theralen. Sen är det 4ml om dagen inte Vid samma rtillfällee
Citera
2025-07-28, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liiwum
Har bara ocd och svår ångest. Jag tar allt men blir bara trött visa daga förut tog jag 5 droppar theralen och dexkade. Därför jag undrade om tillfälligt byte skulle ge tillbaka effekten av theralen. Sen är det 4ml om dagen inte Vid samma rtillfällee

Du kan ju inte ta det spritt över dagen, och sen räkna med att få extra tröttande effekt på kvällen. Du har ju gått med substansen hela dagen i kroppen.
Citera
2025-07-28, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Mediciners inverkan på psyket kan variera från individ till individ och är svår att alltid förutse i detalj.
man agerar olika.
Jag ar tagit Lergigan och blev inte tröttare av den.
Däremot fick jag krypningar i underbenen.
Vid ett annat tillfälle fick jag Lergigan för att höja pulsen utan att få krypningar i benen.
Vad vill jag säga?
Man får pröva sig fram och inte dölja nåra relevanta fakta och göra EXAKT som läkaren säger - vare sig mer eller mindre.
Allt för att läkaren skall få korrekt beslutsunderlag för att trimma in rätt lösning.

Vill ta den istället för theralen ett för att få bort resisten av theralen givetvis följer hag doktorn. Men var på akutpsyk ich fuck en lergigan injektion som hjälpte. Ken de skickade bara med två utan recept .
Citera
2025-07-28, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du kan ju inte ta det spritt över dagen, och sen räkna med att få extra tröttande effekt på kvällen. Du har ju gått med substansen hela dagen i kroppen.

Hade det vid behov. Den lugnade effekten var vad som gjorde mig lugn tyvärr. Så vill ta lergigan ett tacmg för attsevim effekten av theralen kommer tillbaka efter några veckor.
Citera
2025-07-29, 00:48
Medlem
Desentol blir man grymt sömnig/ trött av med. Är en äldre typ av antihistamin medicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in