Citat:

Precis så. Inget brott har begåtts i formell mening, d-kändis och har inga direkta kopplingar till någon relevant (till skillnad från Forsells styvson, även om jag är kritisk till den publiceringen). Det är nog svårt att rättfärdiga publicering utan att riskera att bli fällda i granskningsnämnden och andra organ.
	Citat:

Återigen, inget brott har än så länge begåtts. Han utreds inte för något. Och jag tror inte att han har släppt någon skiva och fått en artikel i GP 2023 gör någon tillräckligt känd för att hänga ut någon för en sådan känslig sak som att mer eller mindre kalla någon för pedofil. Blir han föremål för en formell utredning så skulle det inte förvåna mig om en artikel kommer, men nu lär man avvakta. Det är alldeles för svårt att försvara om de skulle bli anmälda till granskningsnämnden.
	Citat:

Här är ett typiskt exempel. Personen nämns inte vid namn. Är inte misstänkt för något särskilt allvarligt. Är inte särskilt känd (lite svårt att värdera objektivt förstås, jag hade aldrig hört talas om karln när det senare blev offentligt vem det är men det kan ju bara vara för att jag inte följer viss underhållning). 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ds-for-sexkop?
Varför publicera det men inte den här typen? Om det bara är polisanmälan som saknas lär det lösa sig senast under dagen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ds-for-sexkop?
Varför publicera det men inte den här typen? Om det bara är polisanmälan som saknas lär det lösa sig senast under dagen.
Inte jämförbart då det är en formell utredning som faktiskt sker. Det du har i detta fall är två personer med tvivelaktig bakgrund som anklagar en tredje part för att vara pedofil grundat på chattar de gjort med personen. Det finns ingen anmälan eller en pågående polisutredning. Dumpen får väl göra det först om de anser sig ha bevis för att han är en aktiv pedofil som går runt och raggar på småbarn.
Mer jämförbart hade väl varit #metoo-publiceringarna i så fall.
Senast redigerad av moralhora 2025-07-28 kl. 16:22.

Senast redigerad av moralhora 2025-07-28 kl. 16:22.