• 1
  • 2
2025-08-01, 02:18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Vi ger denna tråden en chans till. Har lyft trådens existens internt, och även frågan om var appen kan diskuteras.

Papperskorgen --> Klagomål och kritik
/Moderator
Hur mycket tid orkar ni lägga ner på något som för de flesta fungerar oavsett exakt vart tråden ligger Den kan funka bra i båda forumdelarna, svårare än så är det inte. Det handlar kanske mer om vilken målgrupp TS främst vill diskutera ämnet med, där den tror att den får flest intressenter.
Citera
2025-08-01, 08:41
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Är det så simpelt? För att komplicera det lite, appen Bumble som öppet marknadsför sig som en feministisk dating app (feminist Tinder) får alltså inte diskuteras i feministforumet, utan endast i sociala medier forumet?
Bumble har en egen tråd under Nätdejting. Det är väl den rimligaste placeringen av en tråd om en renodlad dejtingapp?

(FB) Bumble - dejtingappen där kvinnorna får välja!

Var tråden som denna tråd handlar om slutligen hamnar återstår att se.
Citera
2025-08-01, 16:44
Moderator
Maviels avatar
Tråden är nu i underforumet sociala medier.
Citera
2025-08-01, 16:53
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Tråden: "Den radikalfeministiska "Tea" appen, ett feministiskt självmål.", stängdes med motiveringen: Ingen feministisk app. Ej feminism

Precis allt kring appen är radikalfeministiskt och sättet den använts på. Den appen hade dessutom inte kunnat finnas utanför ett radikalfeminiserat kontext.

För att dra det till sin spets...
Om appen funnits i 3:e rikets Tyskland och man använde den för att förfölja judar, så är det tveklöst en nazistisk app i sin kontext. Detta oavsett om det är direkt uttalat eller ej.

Appen släppte bara in kvinnor. Dessa har enl. läckorna styrkt sina kön medelst foton på sina ID-handlingar. Appen användes för att anonymt doxxa och förtala män.

Det är ingen tvekan om att det handlar om just radikaliserad feministisk könskrigföring, inget annat.

Tråden låstes eftersom den saknade en feministisk frågeställning.
Helt korrekt beslut.
Tråden är nu flyttad till "Sociala medier" där den också har öppnats.

(FB) Den radikalfeministiska "Tea" appen, ett feministiskt självmål.

admin
Citera
2025-08-05, 19:41
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Precis allt kring appen är radikalfeministiskt och sättet den använts på. Den appen hade dessutom inte kunnat finnas utanför ett radikalfeminiserat kontext.

Här tycker jag verkligen att du är fel ute. Du ser ideologi där ingen finns.
Det finns drösvis med kvinnor som tycker att det är känslomässigt tillfredsställande att prata ner sina dåliga dejter med andra kvinnor på en app. Självklart blir det till en del av könskriget, men det är ett krig som nu lever ett eget liv helt utanför ideologierna.

För att illustrera med ett exempel, så låt oss ta gubben längre ner på gatan som hatar invandrare. Är han nazist? Han vet inte ens vad nazism är, och har aldrig blivit offer för nazistisk propaganda. Det måste finnas en koppling mellan gubbens rashat och nazismen, för att man ens ska kunna göra den associationen. Det räcker inte med att jag tycker att rasism är typ en nasse-grej.

Könskriget kommer inte av feministisk propaganda, den kommer ur individualismen. Den kommer ur tankegångar av typen "Jag är tjej, och jag tycker att det vore bättre om alla vore som mig, som är tjej!". Tjejerna förstår sig inte på killar, och istället för att lära sig om killar, så vädrar de sin frustration på en app.

Min döttrar är i tonåren. De är väl bekanta med könskriget, men de vet inte ett smack om radikalfeminism. Det är liksom bara en boomer-grej för dem.

Så din koppling mellan den här appen och radikalfeminism, är nog en högst personlig association.
Citera
2025-08-06, 02:31
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Här tycker jag verkligen att du är fel ute. Du ser ideologi där ingen finns.
Det finns drösvis med kvinnor som tycker att det är känslomässigt tillfredsställande att prata ner sina dåliga dejter med andra kvinnor på en app. Självklart blir det till en del av könskriget, men det är ett krig som nu lever ett eget liv helt utanför ideologierna.

För att illustrera med ett exempel, så låt oss ta gubben längre ner på gatan som hatar invandrare. Är han nazist? Han vet inte ens vad nazism är, och har aldrig blivit offer för nazistisk propaganda. Det måste finnas en koppling mellan gubbens rashat och nazismen, för att man ens ska kunna göra den associationen. Det räcker inte med att jag tycker att rasism är typ en nasse-grej.

Könskriget kommer inte av feministisk propaganda, den kommer ur individualismen. Den kommer ur tankegångar av typen "Jag är tjej, och jag tycker att det vore bättre om alla vore som mig, som är tjej!". Tjejerna förstår sig inte på killar, och istället för att lära sig om killar, så vädrar de sin frustration på en app.

Min döttrar är i tonåren. De är väl bekanta med könskriget, men de vet inte ett smack om radikalfeminism. Det är liksom bara en boomer-grej för dem.

Så din koppling mellan den här appen och radikalfeminism, är nog en högst personlig association.

Fortfarande radikalfeminism.
Det fans en tid då det var normaliserat att jaga judar i Tyskland och bara för att Overtonfönstret har rört sig, betyder inte att det inte har allt att göra med ideologin bakom.
Citera
2025-08-06, 13:42
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Fortfarande radikalfeminism.
Det fans en tid då det var normaliserat att jaga judar i Tyskland och bara för att Overtonfönstret har rört sig, betyder inte att det inte har allt att göra med ideologin bakom.

Jag utmanar dig att belägga kopplingen mellan den aktuella appen och radikalfeminism.
Din blick är inte avgörande för hur tillvaron är inrättad.
Ponera att en tjej säger något tyket till dig på stan. Du ser det som att hon varit taskig mot dig på grund av radikalfeminism. Då anser du att du rent objektivt blivit utsatt för radikalfeminism, eftersom du är rätt person att avgöra "ideologin bakom" saker du ser.
Märker du att det fattas något i huvet på dig?
Citera
2025-08-06, 15:11
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag utmanar dig att belägga kopplingen mellan den aktuella appen och radikalfeminism.
Din blick är inte avgörande för hur tillvaron är inrättad.
Ponera att en tjej säger något tyket till dig på stan. Du ser det som att hon varit taskig mot dig på grund av radikalfeminism. Då anser du att du rent objektivt blivit utsatt för radikalfeminism, eftersom du är rätt person att avgöra "ideologin bakom" saker du ser.
Märker du att det fattas något i huvet på dig?

Motsatsen till app för män hade t.ex. aldrig accepterats.
Din feminisering är inte mitt problem. Lycka till.
Citera
2025-08-06, 17:02
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Motsatsen till app för män hade t.ex. aldrig accepterats.

Vänta nu, menar du att appen är radikalfeministisk för att den inte är...jämställd?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in