Citat:
Ursprungligen postat av
Tangentinkontinens
Precis allt kring appen är radikalfeministiskt och sättet den använts på. Den appen hade dessutom inte kunnat finnas utanför ett radikalfeminiserat kontext.
Här tycker jag verkligen att du är fel ute. Du ser ideologi där ingen finns.
Det finns drösvis med kvinnor som tycker att det är känslomässigt tillfredsställande att prata ner sina dåliga dejter med andra kvinnor på en app. Självklart blir det till en del av könskriget, men det är ett krig som nu lever ett eget liv helt utanför ideologierna.
För att illustrera med ett exempel, så låt oss ta gubben längre ner på gatan som hatar invandrare. Är han nazist? Han vet inte ens vad nazism är, och har aldrig blivit offer för nazistisk propaganda. Det måste finnas en koppling mellan gubbens rashat och nazismen, för att man ens ska kunna göra den associationen. Det räcker inte med att jag tycker att rasism är typ en nasse-grej.
Könskriget kommer inte av feministisk propaganda, den kommer ur individualismen. Den kommer ur tankegångar av typen "
Jag är tjej, och jag tycker att det vore bättre om alla vore som mig, som är tjej!". Tjejerna förstår sig inte på killar, och istället för att lära sig om killar, så vädrar de sin frustration på en app.
Min döttrar är i tonåren. De är väl bekanta med könskriget, men de vet inte ett smack om radikalfeminism. Det är liksom bara en boomer-grej för dem.
Så din koppling mellan den här appen och radikalfeminism, är nog en högst personlig association.