2025-07-27, 14:30
Medlem
Någon som vet vem BO är? Finns det någon koppling till Räven eller Jordgubben? Min gissning är att det rör sig om en lokal konflikt. Barkarby ligger nära Akalla och där i närheten husar Husbys hyenor, shottas m.m.
Citera
2025-07-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Antingen så är man "känd" eller så är man inte känd. Man kan inte vara "delvis" känd av snuten.
Denne kriminell var tidigare känd av polisen eftersom han var kriminell, punkt.
Jävla mjäkiga snutjävlar, t.o.m. när den kriminelle är skjuten och helt finito så ska det daltas och tassas.

Man är inte kriminell enbart för att man åkt dit för ett enstaka brott. Jag gissar att killen är ”känd” av polisen såtillvida att han umgås med kriminella och kanske även själv åkt dit för någon skitsak. Men att polisen av någon anledning ville få fram att det inte är typ kurdiska räven som kilat vidare.
Citera
2025-07-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulaniggo
Någon som vet vem BO är? Finns det någon koppling till Räven eller Jordgubben? Min gissning är att det rör sig om en lokal konflikt. Barkarby ligger nära Akalla och där i närheten husar Husbys hyenor, shottas m.m.

Och Jakobsberg ligger bara runt hörnet där det varit flera våldsdåd senaste året/åren.

Har det kanske koppling till? Dom som blev beskjutna då sköt tillbaka nu?

(FB) Flera gripna efter skottlossning i Jakobsberg, norra Stockholm (2025-06-10)
Citera
2025-07-27, 16:02
Medlem
Citat:
… skjuten bakom outletområdet i Barkarby

Är det inte skogsområde där? Någon som har blivit utsläpad dit eller förd dit? Mötesplats för att bli goad?

Var en skjutning i Barkarbystaden i april.
Citera
2025-07-27, 16:04
Medlem
Hur kan ingen veta vem BO är?
Citera
2025-07-27, 17:28
Medlem
snigel1s avatar
Fanjunkargatan? Ser ju inte ut att vara det typiska babbeluringområdet.
Citera
2025-07-27, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Man är inte kriminell enbart för att man åkt dit för ett enstaka brott. Jag gissar att killen är ”känd” av polisen såtillvida att han umgås med kriminella och kanske även själv åkt dit för någon skitsak. Men att polisen av någon anledning ville få fram att det inte är typ kurdiska räven som kilat vidare.
Alltså, antingen så är man laglydig eller så är man inte det, och begår man brott då är man per definition kriminell.
Den här babben var trots sin unga ålder lagförd för brottslighet, alltså var han kriminell, oavsett om herrn gillar det eller ej.
Citera
2025-07-27, 18:59
Medlem
Barntorpeds avatar
Citat:
Alltså, antingen så är man laglydig eller så är man inte det, och begår man brott då är man per definition kriminell.
Den här babben var trots sin unga ålder lagförd för brottslighet, alltså var han kriminell, oavsett om herrn gillar det eller ej.
De menar nog livsstilskriminell.
Citera
2025-07-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Och Jakobsberg ligger bara runt hörnet där det varit flera våldsdåd senaste året/åren.

Har det kanske koppling till? Dom som blev beskjutna då sköt tillbaka nu?

(FB) Flera gripna efter skottlossning i Jakobsberg, norra Stockholm (2025-06-10)
Som du säger är det i stor sannolikhet en koppling, men ingen verkar veta vem BO är så det blir nästintill omöjligt för oss att gissa oss fram. Min gissning är att detta rör sig om kriminella som inte hör hemma i Barkarby. Det verkar som sagt vara ett lugnt område men området i sig är nära till fler förorter som Akalla och Hjulsta mm
Citera
2025-07-27, 19:59
Medlem
Citat:

Det handlar inte om vad jag gillar eller ej. Det handlar om att det i SAOL inte står något som stöder din tolkning av ordet. Med din tolkning så lär det inte finnas någon i Sverige som inte är kriminell.

- Att vara folkbokförd på fel adress är ett brott.
- Att köra för fort är ett brott.

Osv.

Lägg därtill att de flesta kanske har gett någon en örfil i sitt liv. Att många testat hasch (vissa utan att dra halsbloss). Att många någon gång har snattat.

Osv.

Vad var den unge mannen lagförd för?
Citera
2025-07-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Det handlar inte om vad jag gillar eller ej. Det handlar om att det i SAOL inte står något som stöder din tolkning av ordet. Med din tolkning så lär det inte finnas någon i Sverige som inte är kriminell.

- Att vara folkbokförd på fel adress är ett brott.
- Att köra för fort är ett brott.

Osv.

Lägg därtill att de flesta kanske har gett någon en örfil i sitt liv. Att många testat hasch (vissa utan att dra halsbloss). Att många någon gång har snattat.

Osv.

Vad var den unge mannen lagförd för?
Innan vi tar reda på vad mannen var lagförd för, kan vi ta reda på vem det var som blev skjuten till döds?
Citera
2025-07-27, 20:06
Medlem
MorT2s avatar
Folk vet men nonchalerar. Varför? Ingen aning...
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackmaffian
Hur kan ingen veta vem BO är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in