Citat:
Ursprungligen postat av
Blatteman
Du handlar allts fr mer n en arbetar mnadsln trettisex tusen kronor varje mnad med kreditkortet fr att f tillbaks ynka 165kronor.
Du har ftt betala de 165kronorna i hgre priser p tjnster och varor och gr minus p affren nr du fr betala allt annat runtomkring det genom mer skatt och mer kriminalitet osv.
Det finns ju andra frdelar med att betala med kreditkort.
Har du t.ex kpt en resa med kreditkort och bolaget gr i konkurs innan du hinner ka s behver du inte betala. Har du kpt resan med debetkort eller kontant s fr du stlla dig p k fr att frska f ut ngot ur konkursboet (det kommer inte att g bra).
Har du kpt en ny TV fr 20 000 och upptcker nsta vecka att den bara kostar 15 000 i en annan affr, s kan du f mellanskillnaden tillbaka. S fungerar mitt kort.
Har jag kpt biljetter till en konsert och drabbas av sjukdom s att jag inte kan g dit, s fr jag pengarna tillbaka.
Fr jag problem med bilen nr jag r ute och reser s har jag gratis assistans om jag har tankat och betalat med mitt kreditkort. Visst, jag har redan assistans genom bilens frskring, men kortutgivaren betalar sjlvrisken t mig.
Kper jag en vara som gr snder s har jag ett rs extra garanti om jag har betalat den med kreditkortet.
Ja, och s fr jag ju betalt fr att jag har kortet. Ngon tusenlapp om ret. Det r vl inget att hnga i granen, men om jag fr betalt fr att anvnda ett betalstt som ger mig extra frdelar, s varfr inte.
Jag gissar att du aldrig har haft ngot kreditkort sjlv och drfr inte vet s mycket om hur ett sdant fungerar?