• 3
  • 4
2025-07-27, 12:11
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Klart man ska klappa katter, om de nu vill det. Sen går det ganska fort och se vilken katt som vill bli klappad och inte.

Klappade grannkatten för några år sedan, den har alltid varit snäll och kelig. Men så strök den sig mot benet och vips så bet han mig. Skojar inte när jag säger att hela smalbenet blev gult. Nej, åkte inte till sjukhus för en sådan skit sak.

Katten kommer fortfarande förbi dagligen och får alltid lite gott.
Citera
2025-07-27, 12:58
Medlem
bomhulls avatar
Var försiktigare om du åker på semester till tex bulgarien . Sjuka hemlösa katter överallt där jag bodde😐
Citera
2025-07-27, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Grejen är att stelkramps vaccinet behöver förnyas var 20de år och hur många gör det?
Man fick ju vaccinet i 4an har jag för mig då var man typ 10 år så vid 30 års ålder behöver man ta det igen.

Precis, oftast tvingas vi i sjukvården ge en extra dos (när något hänt som riskerar stelkramp) för folk att glömt fylla på. Säkert inte lika effektivt
Citera
2025-07-27, 13:52
Medlem
engammalfisks avatar
De har lägre makters beskydd så ja. Fick stryk för jag hade bråkat med katter. dunk dunk dunk, aaaaa.
Citera
2025-07-27, 19:47
Medlem
När jag var yngre skulle jag klappa min kompis katt som jag hade träffat väldigt ofta, en honkatt, kattdjäveln hängde sig i min hand å rev sönder mig å bet så blodet sprutade ut.. minst tio djupa sår blev det. Då var jag bara 15 år å hade det varit nu skulle katten varit död. ett minne för livet å jag kommer fortfarande ihåg smårtsn i handen.
Citera
2025-07-28, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Tar du en stelkrampsspruta varje gång du råkar riva dig på en taggig buske? Ungefär samma sak.

Att bli riven av en katt är inte hela världen även om man skall se till och tvätta såret så snart som möjligt. Bett är värre. De blir djupare och kan lätt bli infekterade.
Taggiga buskar brukar inte ha taggarna man kan riva sig på i jorden, det är där stelkramps bakterierna finns.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in