2025-07-26, 02:22
Medlem
Ganonitos avatar
Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden så ber om ursäkt på förhand ifall det är fel.

Jag söker tips på sidor likt Statescard och Us Unlocked där man tidigare kunde få ett virtuellt amerikanskt bankkort (dvs bankkort utfärdat i USA) för att kunna handla på t.ex Amazon Prime där de oftast kräver att man måste ha ett amerikanskt bankkort. Bra om ni har erfarenhet av sagda sidor också.
Senast redigerad av Ganonito 2025-07-26 kl. 03:04.
Citera
2025-07-26, 02:38
Avstängd
CitrusInYourEyes avatar
Va? Du vet väl om att typ alla "kort" är Amerikanskt ägda.

Vad är det du ska köpa, där det oftast krävs att du har ett Amerikanskt kort?
Citera
2025-07-26, 02:59
Avstängd
Visa? Mastercard? som alla svenska kort har, hur djupt är ditt spelmissbruk. Du förstår att ingen kommer betala även om du vinner`.
Citera
2025-07-26, 03:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusInYourEye

Jag menade naturligtvis att kortet ska vara utfärdat i USA, från en amerikansk bank. Framgick inte det i TS? Många serier/filmer på Amazon Prime kräver ett kort utfärdat i USA.

Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Visa? Mastercard? som alla svenska kort har, hur djupt är ditt spelmissbruk. Du förstår att ingen kommer betala även om du vinner`.

Spelmissbruk? Läste du ens TS? Jag behöver ett sådant kort för att kunna handla serier/filmer på Amazon Prime där 99% av innehållet kräver att man har ett kort utfärdat i USA.
Citera
2025-07-26, 03:12
Avstängd
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag menade naturligtvis att kortet ska vara utfärdat i USA, från en amerikansk bank. Framgick inte det i TS? Många serier/filmer på Amazon Prime kräver ett kort utfärdat i USA.

Är det verkligen så, att visst material är spärrat till United States vet jag och att man då lätt går runt det med vpn men att dom skulle bry sig om vart pengarna kommer ifrån har jag aldrig hört.

Var mer specifik, vad är det du inte kan köpa med ditt "Svenska betalkort" ?
Citera
2025-07-26, 03:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Är det verkligen så, att visst material är spärrat till United States vet jag och att man då lätt går runt det med vpn men att dom skulle bry sig om vart pengarna kommer ifrån har jag aldrig hört.

Var mer specifik, vad är det du inte kan köpa med ditt "Svenska betalkort" ?

VPN hjälper inte.

"Service area restriction

Your order wasn't completed and your payment method wasn't charged. The billing address on your payment method must be a valid address in United States. For credit cards, it must be issued from a bank in United States. For more help, go to Amazon Customer Service."

Detta felmeddelande kommer ofta upp när man försöker handla med sitt svenska bankkort. Tidigare har det gått att lösa via sidor som US Unlocked och Statescard där man kunnat få ett virtuellt amerikanskt bankkort, men dessa sidor funkar inte längre.
Citera
2025-07-26, 03:21
Avstängd
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
VPN hjälper inte.

"Service area restriction

Your order wasn't completed and your payment method wasn't charged. The billing address on your payment method must be a valid address in United States. For credit cards, it must be issued from a bank in United States. For more help, go to Amazon Customer Service."

Detta felmeddelande kommer ofta upp när man försöker handla med sitt svenska bankkort. Tidigare har det gått att lösa via sidor som US Unlocked och Statescard där man kunnat få ett virtuellt amerikanskt bankkort, men dessa sidor funkar inte längre.

Har du testat Wise?
Citera
2025-07-26, 03:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Har du testat Wise?

Nej, ska prova det. Tack för tipset.
Citera
2025-07-26, 03:42
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Är ni begåvningsutmanade eller?

Om sidan är programmerad att bara acceptera kort från ett visst land så kommer sidan kolla på kortets nummer för att avgöra vilket land kortet är utfärdat i. Det ser man på kortets första 6 siffror.

Kolla BIN så står det vilket land kortet är kopplat till.

Netflix sätter en begränsning så man bara kan betala med indiska kort i Indien.
Youtube sätter en begränsning så man bara kan betala med turkiska kort i Turkiet.
O.s.v.
Även om tjänsterna accepterar Visa och Mastercard. Så accepterar dom inte alla Visa och Mastercard.

Annars skulle folk bara betala för Spotify, Youtube premium. Netflix, o.s.v. i något billigt land...
Citera
2025-07-26, 15:30
Medlem
DauXs avatar
Jag har exakt samma problem som TS så även jag uppskattar svar på frågan.

Passar på att "snylta" lite och undrar om någon har en lösning för de sidor som kräver ett kort utfärdat i UK?
Citera
2025-07-27, 11:46
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Har du testat Wise?

Wise är brittiskt så det funkar inte.

Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Jag har exakt samma problem som TS så även jag uppskattar svar på frågan.

Passar på att "snylta" lite och undrar om någon har en lösning för de sidor som kräver ett kort utfärdat i UK?

Wise borde funka då det är brittiskt. Funkar dock inte för USA.
Citera
2025-07-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Är ni begåvningsutmanade eller?

Om sidan är programmerad att bara acceptera kort från ett visst land så kommer sidan kolla på kortets nummer för att avgöra vilket land kortet är utfärdat i. Det ser man på kortets första 6 siffror.

Kolla BIN så står det vilket land kortet är kopplat till.

Netflix sätter en begränsning så man bara kan betala med indiska kort i Indien.
Youtube sätter en begränsning så man bara kan betala med turkiska kort i Turkiet.
O.s.v.
Även om tjänsterna accepterar Visa och Mastercard. Så accepterar dom inte alla Visa och Mastercard.

Annars skulle folk bara betala för Spotify, Youtube premium. Netflix, o.s.v. i något billigt land...
Jo, det är så man behöver lösa prissättningen nu när var och varannan använder VPN.

Jag förstår att man vill ha olika prisnivåer i världen. Ta mer betalt i Schweiz, Japan och Norge medan man har mindre möjligt att ha höga priser i Burma, Haiti och Bangladesh. Det gäller ju att ha optimala priser på respektive marknad så att man har många betalade kunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in