2025-07-25, 17:09
Medlem
Hej allesammans! Jag har gjort något mycket dumt och korkat. Arbetar inom äldrevården som vikarie och är ansvarig för att ge de sina mediciner. Många på min arbetsplats har narkotikaklassade läkemedel som ”vid behovs-medicin”. Det är allt från bensodiazepiner till sömntabletter. Jag har under några månaders tid plockat på mig någon tablett lite här och var. Har en historia av tablettmissbruk och har därmed väldigt svårt att lägga band på mig när det kommer till diverse substanser. Nu har jag dåligt samvete. Ingen har upptäckt mig än, men det kanske bara är en tidsfråga? Känner mig också dum som har förbrukat de äldres förtroende. Det är inte så att jag har tagit mängder, kanske någon tablett vart vartannat pass. Bör jag erkänna detta för någon för samvetets skull eller bör jag bara gå vidare i livet? Snälla döm mig ej!
Citera
2025-07-25, 17:13
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annisseen
Hej allesammans! Jag har gjort något mycket dumt och korkat. Arbetar inom äldrevården som vikarie och är ansvarig för att ge de sina mediciner. Många på min arbetsplats har narkotikaklassade läkemedel som ”vid behovs-medicin”. Det är allt från bensodiazepiner till sömntabletter. Jag har under några månaders tid plockat på mig någon tablett lite här och var. Har en historia av tablettmissbruk och har därmed väldigt svårt att lägga band på mig när det kommer till diverse substanser. Nu har jag dåligt samvete. Ingen har upptäckt mig än, men det kanske bara är en tidsfråga? Känner mig också dum som har förbrukat de äldres förtroende. Det är inte så att jag har tagit mängder, kanske någon tablett vart vartannat pass. Bör jag erkänna detta för någon för samvetets skull eller bör jag bara gå vidare i livet? Snälla döm mig ej!
Ja det var duktigt gjort.

Varje tablett noteras som framtagen och som använd, behöver inte döma någon...
Citera
2025-07-25, 17:13
Medlem
Jävla sopa. Säg upp dig och sluta stjäla från våra gamlingar.
Snart börjar du väl pilla gamla tanter på fittan också.
Citera
2025-07-25, 17:15
Medlem
Erkänner du kommer du att förlora ditt jobb och det kommer att följa dig i dina papper när du söker andra jobb! Det är bra korkat och det är bara en tidsfråga innan de kommer på dig så sluta pronto så kanske du har en chans!
Citera
2025-07-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolarensPolare
Jävla sopa. Säg upp dig och sluta stjäla från våra gamlingar.
Snart börjar du väl pilla gamla tanter på fittan också.

Det skulle jag självklart aldrig göra!
Citera
2025-07-25, 17:27
Medlem
Citat:
Nä såklart. Ni knarkare är ju kända för att ha sunda värderingar...
Citera
2025-07-25, 17:27
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Vad var det för tabletter? Skriv exakt
Citera
2025-07-25, 17:37
Medlem
Smekarn87s avatar
För mig handlar det väldigt mycket om VILKA tabletter det gäller! VAD har du tagit? Äldre idag fattar inte ens vilket otroligt rus en opiat ger. De är jävligt otacksamma för sin dos. Sedan finns det ju äldre som verkligen behöver sina opiater där det inte finns en annan väg, det är inte heller bra!
Citera
2025-07-25, 17:38
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:

Pröva oxykontin, sedan kan vi kolla om du kommer tillbaka till samma slutsats.
Citera
2025-07-25, 17:40
Medlem
Smekarn87s avatar
Du behöver kanske inte erkänna! Men du borde sluta stjäl mediciner och verkligen öva på att supa till det när du är ledig låt säga två dagar i rad. Var sedan nykter i 5 dagar efteråt, det är så det är tänkt att vi ska leva.
Citera
2025-07-25, 17:44
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Det var dumt gjort men gjort är gjort. Var det så lite så att det inte märks så skitsamma. Vårdtagare har ofta frikort så ingen drabbas så sett. Lär dig läxan att inte stjäla från jobbet och gör inte om det så kan du släppa detta. Gå inte och tänk på det och du ska definitivt INTE erkänna det. Inget blir bättre av att du får sparken.

Lyssna inte på moralbögarna i tråden. De hade själva inte erkänt eftersom det inneburit sparken helt i onödan. Glöm och gå vidare. Upprepa inte.
Citera
2025-07-25, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
För mig handlar det väldigt mycket om VILKA tabletter det gäller! VAD har du tagit? Äldre idag fattar inte ens vilket otroligt rus en opiat ger. De är jävligt otacksamma för sin dos. Sedan finns det ju äldre som verkligen behöver sina opiater där det inte finns en annan väg, det är inte heller bra!
Om det är nån generation som knarkat sönder sina hjärnor så är det väl 68-vänstern, alltså de som är gamla nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in