Citat:
Ursprungligen postat av
Hellesylt
Detta!
Tyvärr väljer verkstäderna gärna den dyraste lösning för kunden.
Jag skulle byta olja + filter och köra hem till Sverige. 10.000,- kronor är rent vansinne.
Precis, och det har förekommit att man får betala för något som inte blivit gjort som exempelvis: i det här läget kanske oljetrycks givaren blir bytt olja och filter inget annat, men får betala för att ta ner tråget för inspektion som aldrig blivit gjort kunden har ingen aning och betalar det är väldigt mycket fusk på mindre verkstäder och dom gör allt för att tjäna pengar, gjorde en gång ett test på en bil, gjorde ett diskret litet märke på oljefilltret lämnade in bilen för att byta olja och filter.
Vad dom gjorde var att byta oljan och torkade rent filtret på utsidan så såg det ut som nytt.
Räkningen var arbete och olja och filter!
När jag sa att jag har märkt filtret och tog med någon som såg när jag lossade filtret och visade min märkning och sa att du tar betalt för ett nytt filter, tog dej tiden att torka rent det gamla som tar lika lång tid som att byta men blåser kunden på 50 spänn som du tar i egen ficka det är bedrägeri den lilla verkstaden finns inte kvar längre, kunderna slutade lämna in sina bilar där, han bad senare om ursäkt men svarade, försent du ska inte be mig om ursäkt du ska be alla du har blåst på pengar under alla år och detta är inte första gången lurar man äldre folk så här får man ta konsekvenserna.
10.000 för att ta ner ett oljetråg men visst, någon skruv kanske man råkar dra av men inte så det kostar kunden 10.000 kr det är ocker och vad jag vet är ocker straffbart 😠
Nu har jag ju slutat skruva åt andra men under åren har jag sett många reparationer där kunden blivit lurade