2025-07-26, 15:46
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Va länge sen det va polacker på dessa arbeten
Nu är det ryssar eller ukrainare

Det är rumäner och bulgarer, eller folk från makedonien t.o.m.

Polacker var det för kanske 10+ år sen, inte ens de är "värdiga" den skiten längre.
Citera
2025-07-26, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Att döma ut halva Europa utifrån några tivoliarbetare är som att döma hela Sverige baserat på hur några svenskar uppför sig på Sunny beach eller valfri skidort i ett land med billig Jäger.

Och det är knappast i Polen som en pizzeria, med all rätt, behöver en dörrvakt bara för att den säljer folköl.
När det kommer till dryckesvanor är det nog bara Ryssland som kan konkurrera med svensk alkoholbarbari.

Sverige, enda landet som skiter i både brygd och bryggeri när man talar öl. Varje öl kallas utifrån hur mycket sprit den innehåller. Sjukommafemma, niokommatre, sexkommaåtta o.s.v. Det enda som räknas. Hur billigt och snabbt man kan nå stadiet slåss-spy-däcka i busken.

Som svensk skall man hålla jävligt låg profil när det kommer till primitivt drickande.
Jag har aldrig mött någon som kallar ölen utifrån alkoholprocent (om det inte ingår i namnet på någon enstaka typ, men då säger man hela ex Arboga 10,2 för att särskilja från "Arboga 7.2" eller "Arboga orginal" ).

Gör verkligen du och dina bekanta det?
Citera
2025-07-26, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Det är rumäner och bulgarer, eller folk från makedonien t.o.m.

Polacker var det för kanske 10+ år sen, inte ens de är "värdiga" den skiten längre.
Exakt. Polacker har blivit rika. Typ som Svensk medelklass var för 20-30 år sen.
De tar inte sådana arbeten längre.

Tog ungarna på Tivoli förra året och där var det en arbetare som gick med tröja där det stor "Montenegro" på.
Citera
2025-07-26, 22:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Va länge sen det va polacker på dessa arbeten
Nu är det ryssar eller ukrainare

Ok, liknande östfolk kan man väl säga.
Citera
2025-07-27, 22:01
Medlem
Morgonrodnads avatar
Är det skandaltivolit som haft berusade sommarjobbare i 20 års tid och där besökare skadas med jämna mellanrum?
Citera
2025-07-27, 22:15
Medlem
Majoriteten är romer. Många har alkoholproblem.
Citera
2025-07-28, 17:13
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Alla har ju naturligtvis olika erfarenheter, men jag har jobbat med både ryssar, balter och polacker och ingen kan jag säga spottade i glaset. Så varför skulle inte just polacker supa enligt dig?
De super väl som alla andra. Särskilt de med detta jobbet. Men de representerar varken Östeuropa eller Polen.

Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel
Har du varit på ett kringresande tivoli?

Nej, jag undviker drägg.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag har aldrig mött någon som kallar ölen utifrån alkoholprocent (om det inte ingår i namnet på någon enstaka typ, men då säger man hela ex Arboga 10,2 för att särskilja från "Arboga 7.2" eller "Arboga orginal" ).

Gör verkligen du och dina bekanta det?

Nej, jag och mina bekanta bor i den civiliserade världen. Inte i Sverige.
En svensk bar kan ju inte ens hälla upp en öl. Upp till kanten som ett glas saft.
Citera
2025-07-28, 21:07
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Inget nytt! Tivoli-arbetare gillar att kröka och även knarka. Även på jobbet!
Citera
2025-07-29, 12:13
Medlem
BlueBarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Nej, jag undviker drägg.

Ungefär det jag gissade.
Citera
2026-02-19, 13:42
Medlem
Nån som vet telefonnummer till Bengt Andersson?
Nån som vet vem som köpt Tivoli vagnar av Bengt? (Chokladhjul, kranvagn för nallar)
Citera
2026-02-21, 13:12
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cabbagecreek
Nån som vet telefonnummer till Bengt Andersson?
Nån som vet vem som köpt Tivoli vagnar av Bengt? (Chokladhjul, kranvagn för nallar)

Va? Har han börjat sälja av material?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in