2025-07-25, 20:29
Medlem
Jag känner han och vet hur det är på hans tivoli sen 90 talet och jag skulle inte känna mig trygg med han o hans tivoli
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag känner mig trygg då de faktiskt inte tillåter dem att arbeta på fyllan, föredömligt agerat av Bengt.
Citera
2025-07-25, 20:57
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Mig veterligen så kan man avskeda en medarbetare som är berusad på arbetet EN gång, men om TVÅ gånger behöver man upprätta åtgärdsplan mm

Utifrån Bengts uttalande i media var det inte första gången, så varför finns ingen åtgärdsplan?
Citera
2025-07-25, 21:08
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Om det nu var Bengt själv som stängde tivolit? Det kan ha varit en inspektör från berörd myndighet.
Är det inte så att kringresande tivolin inspekteras varje gång de kommer till en ny ort och sätter upp tivolit?

Polisen och kommun inspekterar
Citera
2025-07-25, 22:04
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forumuser
"Vi har inga problem med berusad personal" - hur kan de då behöva plocka bort dem?

För att de inte betraktar det som ett problem.
Citera
2025-07-25, 22:51
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Alla har ju naturligtvis olika erfarenheter, men jag har jobbat med både ryssar, balter och polacker och ingen kan jag säga spottade i glaset. Så varför skulle inte just polacker supa enligt dig?

Klart polacker super. Det var inte mig du frågade men väljer att lägga in mina mynt här ändå då jag tycker han har helt rätt.
Polacker är vodkafolk...de kan naturligtvis dricka hutlöst mycket. Hela vodkabältet är almänt kassa på att hantera alkohol. Hans poäng var väl snarare att svenskar är också alkoholidioter av mycket hög grad, och att pissa på polacker och andra öststatare i vodkabältet är ganska stort hyckleri då svenskar inte är så hemskt mycket bättre de (om än alls).

Svenskar är spritidioter, svenskar kan inte dricka alkohol. Att pissa på öststatare för att de är alkade är hyckleri för svenskar har ingen jävla kontroll de heller. Vi sitter i samma båt liksom.

Med det sagt så...nej det är förmodligen inte polens bästa som jobbar på Bengts tivoli. Men jag undrar om det sett så hemskt mycket bättre ut om de kört med svenska tattare istället?

Edit:
lite offtopic men det här fick mig att tänka på de gamla klassikerna med Berra.

https://www.youtube.com/watch?v=DjrEoc07iiI
https://www.youtube.com/watch?v=13TV0Mfo0RU

Aaaah! Svensk midsommarfylla när den är som bäst.
Senast redigerad av KaninHitler 2025-07-25 kl. 22:57.
Citera
2025-07-26, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Känns inte tryggt att de berusade , tänk om de somnar och karusellen bara fortsätter att gå? Om det fritt fall kanske skiten stannar för han somnat och inte tryckt neråtknappen?
Hur menar du att de skulle hålla sig vakna om de inte får ta till flaskan? De måste ju somna av tristess utan de stärkande dropparna.

Hur tänker man när egentligen när man tar ifrån ett fyllo dennes medicin som den behöver för att kunna fungera? Är det ingen som tänker på säkerheten? Återinför genast den obligatoriska arbetsölen innan någon olycka sker.

Nu kommer ju dessa arbetare istället övergå till polskt fultjack för arbetsmoralen. Då håller de sig förvisso vakna men de allt för vakna tenderar ju att skarva en del med säkerheten. Jag befarar att det här kommer att gå illa, vill vi verkligen att någon som inte har sovit på dagar ska köra karusell full av barn?

Citat:
Ursprungligen postat av forumuser
"Vi har inga problem med berusad personal" - hur kan de då behöva plocka bort dem?
Ligger väl ganska nära tillhands att anta att Bengt uppmuntrar beteendet.
Citera
2025-07-26, 09:47
Medlem
BlueBarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Att döma ut halva Europa utifrån några tivoliarbetare är som att döma hela Sverige baserat på hur några svenskar uppför sig på Sunny beach eller valfri skidort i ett land med billig Jäger.

Och det är knappast i Polen som en pizzeria, med all rätt, behöver en dörrvakt bara för att den säljer folköl.
När det kommer till dryckesvanor är det nog bara Ryssland som kan konkurrera med svensk alkoholbarbari. Sverige, enda landet som skiter i både brygd och bryggeri när man talar öl. Varje öl kallas utifrån hur mycket sprit den innehåller. Sjukommafemma, niokommatre, sexkommaåtta o.s.v. Det enda som räknas. Hur billigt och snabbt man kan nå stadiet slåss-spy-däcka i busken.

Som svensk skall man hålla jävligt låg profil när det kommer till primitivt drickande.

Har du varit på ett kringresande tivoli?
Citera
2025-07-26, 09:53
Medlem
Min åsikt är att de borde få blåsa i Bengts alkomätare varje dag. Är många barn som åker dessa rangliga ambulerande tivolin.
Citera
2025-07-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Gissar att de flesta arbetarna på dessa tivolin kommer från Polen eller annat östland.
Va länge sen det va polacker på dessa arbeten
Nu är det ryssar eller ukrainare
Citera
2025-07-26, 14:49
Medlem
har sett med egna ögon hur samma snubbar som kör lastbilarna med karusellerna på först monterar karusellen och därefter sover någon timme för att sedan köra åkattraktionen till långt in på natten, sedan upp tidigt ,montera ner, in i lastbilen och iväg till nästa ställe! vila? näää! skulle aldrig våga åka eller låta mina ungar åka hos dessa, fylla eller ej!
Citera
2025-07-26, 15:13
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Va länge sen det va polacker på dessa arbeten
Nu är det ryssar eller ukrainare

Axels tivoli har asiater och rumäner som varit anställda sen många år tillbaka.
Citera
2025-07-26, 15:18
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiztal
har sett med egna ögon hur samma snubbar som kör lastbilarna med karusellerna på först monterar karusellen och därefter sover någon timme för att sedan köra åkattraktionen till långt in på natten, sedan upp tidigt ,montera ner, in i lastbilen och iväg till nästa ställe! vila? näää! skulle aldrig våga åka eller låta mina ungar åka hos dessa, fylla eller ej!

Sluta ljug! Oftast kommer man under måndagen. Man kör dagtid (iallafall Axels) Ställer upp allt. Börjar bygga måndag em. Senast till 18-19 på kvällen. Ledig tid därefter. Sen tisdag bygger man klart. Lediga ons-tor för sen tor/fre-sön är det festival/marknad etc... dom har mkt ledig tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in