2025-07-25, 11:14
Medlem
Jag var en gång misstänkt för ett brott och jag bodde hemma hos en förälder, då gick polisen enbart igenom "mitt" rum, där jag sover så att säga. Man kom även tillbaks en eller två gånger till och letade igenom rummet medans jag satt anhållen eller häktad.

Varför sökte de inte igenom hela lägenheten, för det har dom ju rätt till så som jag förstått även om min förälder stod på kontraktet på lägenheten.
Citera
2025-07-25, 11:17
Medlem
Kanske det inte var så jätteallvarligt och bara för synes skull.
Citera
2025-07-25, 11:23
Medlem
Sqrbankens avatar
Kan inget om dessa grejer men tycker saken är intressant. Genom att rota igenom hela kvarten och inte enbart ditt rum så kanske ditt pärons rättigheter kränks på nått vis som trots allt inte är misstänkt för nått brott utan du?
Citera
2025-07-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beteendevetare77
Kanske det inte var så jätteallvarligt och bara för synes skull.

Jag var häktad i mer än två månader "våldtäkt" och sedan friad i rättegång. OBS! Horan ljög.
Citera
2025-07-25, 11:29
Medlem
FNLSs avatar
Tror inte detta är sant
Citera
2025-07-25, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Kan inget om dessa grejer men tycker saken är intressant. Genom att rota igenom hela kvarten och inte enbart ditt rum så kanske ditt pärons rättigheter kränks på nått vis som trots allt inte är misstänkt för nått brott utan du?

Ja jag vet inte. Jag frågade min advokat när jag var häktad om dom kommer riva ner hela jävla lägenheten och hon sa att dom absolut får gå igenom hela i alla fall.
Citera
2025-07-25, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Tror inte detta är sant

Varför? Är det så osannolikt att det skulle kunna ske?
Citera
2025-07-25, 12:21
Medlem
.alprazolam.s avatar
Hänt mig också
Citera
2025-07-25, 12:25
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Tror inte detta är sant

Du har alldeles rätt, det du skriver är inte sant.
Citera
2025-07-25, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison1
Varför sökte de inte igenom hela lägenheten, för det har dom ju rätt till så som jag förstått även om min förälder stod på kontraktet på lägenheten.

Är väl onödigt om det bara är du som är misstänkt. Skulle dock dina föräldrar ha sagt att " harrison brukar ha prylar mkt bla här" så hade dom nog gått igenom det utrymmet också. Sedan beroende av vad du är misstänkt för. En underårig ungdom gömmer ju knappast tex hasch i föräldrarnas vardagsrum.
Citera
2025-07-25, 12:37
Medlem
Det låter ju jättekonstigt att man inte söker av hela lägenheten eller huset men det beror väl på hur allvarligt brottet är kanske.

Sen dom barn som begår brott, undviker väl också gömma kriminella saker där deras föräldrar kan hitta grejorna. Polisen vet nog om detta att det är låg risk hos vissa kriminella ungdomar att dom skulle chansa att föräldrarna hitta grejorna.
Citera
2025-07-25, 12:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Nu gällde TS fall en våldtäkt och hade tjejen sagt att de rullat runt i alla rum i lägenheten så hade de säkerligen letat överallt men nu skedde säkert den påhittade våldtäkten i just TS rum så varför leta i hela huset.

Hoppas tjejen får ett ordentligt straff och skadeståndskrav till TS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in