2025-07-26, 19:03
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Herre jävlar, Trump har liten snopp. Wow! Vad blir nästa avsnitt? Trump har blöja och gillar kiss och bajs?
Hur fan kan någon kalla det för "politisk satir"? Det är ju bara infantilt. Är det verkligen det bästa som humoreliten på SP kan åstadkomma? Trump har liten snopp... fniss fniss. Otroligt! Man måste vara debil för att se det som "politisk satir". Som helhet var det avsnittet lika spännande, roligt och kontroversiellt som Jimmy Valmers skämt från hans Late Night show.

Se avsnittet. De är ju inte att han har en liten penis som är satiren, utan att de vet att han kommer att ta illa vid sig, och försöka skapa problem.

Problemet är ju att han tar saker personligt och för vendettor istället för att föra en vettig politik.
Citera
2025-07-26, 19:06
Medlem
Freshhprinces avatar
Skräll att lättkränkta MAGA snowflakes börjar grina
Citera
2025-07-26, 19:37
Medlem
Citat:
Herre jävlar, Trump har liten snopp. Wow! Vad blir nästa avsnitt? Trump har blöja och gillar kiss och bajs?
Hur fan kan någon kalla det för "politisk satir"? Det är ju bara infantilt. Är det verkligen det bästa som humoreliten på SP kan åstadkomma? Trump har liten snopp... fniss fniss. Otroligt!
Satiren består i påvisandet hur Trump är en rå diktator, som styr med devisen "gör som jag säger, eller ta konsekvenserna! Jag stämmer skiten ur er, hänger ut er som i nyhetsmedia, skriver om er på mitt truthsocial-konto (vilket normalt får 5000 galna MAGA-dårar att attackera de som omnämns IRL), stänger ner era mediakanaler, sätter mina lojala MAGA-tjänstemän på skatteverket att ändra om i era skattevillkor, cancelerar journlister som inte skriver lojalt om honom, och samtidigt kräver han uppskattning och hyllande oupphörligen, som ett småbarn gör osv osv.

Det är det som avsnittet handlar om, till stor del. Det är satiren.
Sen att dom tar i så inåt helvete med att "Kejsaren har liten kuk", det är ju bara så barnsligt och över gränsen så man kan inte låta bli att garva. Men det är inte det som är satiren, eller poängen.
Senast redigerad av Robbinist 2025-07-26 kl. 19:55.
Citera
2025-07-26, 21:28
Medlem
carminaburanas avatar
var det det bästa de kunde komma på? jeez.
Citera
2025-07-26, 21:35
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Har alltid hatat south park. Det är program som får medelmåttor att känna sig smarta.
Citera
2025-07-26, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Han är politiker och offentlig person. En pajas dessutom. Så jag tycker att allt drev med denna politikerfigur är rolig.
Sen kan jag förstå att många småkukade trumpanhängare blir sura.
Men om det skall föreställa politisk satir varför då inte driva med Trumps politik? Visserligen kräver det lite mer tankemöda att skapa politisk satir som är rolig men kom igen, det är Trump vi pratar om, hur svårt kan det vara att skapa politisk satir av Trumps politik?
Citera
2025-07-26, 22:07
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Se avsnittet. De är ju inte att han har en liten penis som är satiren, utan att de vet att han kommer att ta illa vid sig, och försöka skapa problem.

Problemet är ju att han tar saker personligt och för vendettor istället för att föra en vettig politik.
Jag såg avsnittet. Annars hade jag inte delat med mig av min besvikelse. Jag har allt som oftast funnit SP vara kul och träffande, men just det här liten snopp avsnittet var en besvikelse. Nog måste man ha mer att skämta om att Trump har liten snopp eller att han stämde 60 Minutes? Liten snopp är inte politiskt och 60 Minutes erkände att de de facto hade klippt och manipulerat intervjun med Kamala. Jag är ledsen men om SP verkligen menade att göra satir av Trump så var detta avsnittet knappast av samma höga kvalitet som i alla fall jag förknippar med SP.
Men tack för din spännande analys av vad som är felet med Trump och hans oförmåga att föra en vettig politik.
Citera
2025-07-26, 22:18
Medlem
swimmingpools avatar
Trump får väl se till att göra det olagligt att skämta om honom som alla diktatorer gör.
Citera
2025-07-26, 22:25
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Satiren består i påvisandet hur Trump är en rå diktator, som styr med devisen "gör som jag säger, eller ta konsekvenserna! Jag stämmer skiten ur er, hänger ut er som i nyhetsmedia, skriver om er på mitt truthsocial-konto (vilket normalt får 5000 galna MAGA-dårar att attackera de som omnämns IRL), stänger ner era mediakanaler, sätter mina lojala MAGA-tjänstemän på skatteverket att ändra om i era skattevillkor, cancelerar journlister som inte skriver lojalt om honom, och samtidigt kräver han uppskattning och hyllande oupphörligen, som ett småbarn gör osv osv.

Oj, det var inte lite det. Var kan jag se dessa attacker från 5000 MAGA-dårar som stormar bostäder och mördar/misshandlar folk som Trump skrivit illa om? Eller demonstrerar de bara hotfullt utanför bostaden? Oavsett vilket, detta måste jag bara få se -- länkar?

(Jag gillar inte Trump, men TDS är ett reellt fenomen och det är väl av den orsaken man kan vara skeptisk till South Parks tilltag -- det riskerar att göra psykiskt sjuka människor sjukare.)
Citera
2025-07-26, 22:30
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist

Det är det som avsnittet handlar om, till stor del. Det är satiren.
Sen att dom tar i så inåt helvete med att "Kejsaren har liten kuk", det är ju bara så barnsligt och över gränsen så man kan inte låta bli att garva. Men det är inte det som är satiren, eller poängen.
Spännande analys. Jag förstår vad du syftar på och visst har Trumps politik varit minst sagt ögonbrynshöjande. Och jag håller med att väldigt mycket av hans sätt att leda är som hämtat ur amerikansk företagskultur. Jag tänker här först och främst på fall in or fuck off filosofin som genomsyrar alla (?) amerikanska bolag.
Jag måste dock erkänna av nästan allt det som du räknade upp som föremål för SPs satir gick mig förbi. Utom skämtet om 60 Minutes förstås. Fast just den delen uppfattade jag snarare som en känga mot 60 Minutes än mot Trump. Trots allt så finns det ju en anledning till varför de blev stämda och förlorade.
På det stora hela känner jag mig inte alls nöjd och direkt besviken för att SP inte lyckades få till något bättre. Det är ju inte så att det fattas material till att göra något vettigt och skarpt och inte sjunka i dagis humor om Trumps snopp. Jag hade helt enkelt förväntat mig mer.
Citera
2025-07-26, 22:37
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför blir du och alla maga-freaks så upprörda då? Speciellt fettot aka lillpitten Trump verkar mäkta upprörd
Jaha, så bidde jag kallad för maga-freak för att jag förväntade mig mer av SP än under bältet skämt om Trumps lilla snopp. Och av någon som inte har en aning om min inställning till amerikansk politik. Men det är för väl att det finns folk som du som finner just det avsnittet som intellektuellt stimulerande politisk satir.
Citera
2025-07-26, 22:43
Medlem
Citat:
Jaha, så bidde jag kallad för maga-freak för att jag förväntade mig mer av SP än under bältet skämt om Trumps lilla snopp. Och av någon som inte har en aning om min inställning till amerikansk politik. Men det är för väl att det finns folk som du som finner just det avsnittet som intellektuellt stimulerande politisk satir.

Vad gaggar du om? South Park-humor har alltid varit så här. Du verkar upprörd att man driver med fettot i Vita huset😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in