Citat:
Ursprungligen postat av
Guru-Guru
Herre jävlar, Trump har liten snopp. Wow! Vad blir nästa avsnitt? Trump har blöja och gillar kiss och bajs?
Hur fan kan någon kalla det för "politisk satir"? Det är ju bara infantilt. Är det verkligen det bästa som humoreliten på SP kan åstadkomma? Trump har liten snopp... fniss fniss. Otroligt!
Satiren består i påvisandet hur Trump är en rå diktator, som styr med devisen "gör som jag säger, eller ta konsekvenserna! Jag stämmer skiten ur er, hänger ut er som i nyhetsmedia, skriver om er på mitt truthsocial-konto (vilket normalt får 5000 galna MAGA-dårar att attackera de som omnämns IRL), stänger ner era mediakanaler, sätter mina lojala MAGA-tjänstemän på skatteverket att ändra om i era skattevillkor, cancelerar journlister som inte skriver lojalt om honom, och samtidigt kräver han uppskattning och hyllande oupphörligen, som ett småbarn gör osv osv.
Det är det som avsnittet handlar om, till stor del. Det är satiren.
Sen att dom tar i så inåt helvete med att "Kejsaren har liten kuk", det är ju bara så barnsligt och över gränsen så man kan inte låta bli att garva. Men det är inte det som är satiren, eller poängen.