2025-07-25, 02:04
Medlem
Hej,
Jag lyssnar på ett ljudklipp med en person som är tonåring i början/mitten av 80-talet och han säger typ Grimor som en grupp i samband med att han refererar till Warriorsfilmen.

Såhär lyder transkriptionen som jag förstår den:
"K***, hans storebrorsa de var ju såhär första grejen som kom där vid 70, 70, början på 80-som det kallades.
Grimor och sådana.
Det var efter Warrior filmen kom.
Det fanns ett som kallas Fons-gänget då."

Jag undrar alltså om någon vet om ett gäng i Sthlm som slogs eller va dom nu gjorde och hette nåt med gr???

Jag är inte perfekt på att förklara så ställ gärna frågor så svarar jag för att göra allt tydligare...
Citera
2025-07-25, 02:11
Medlem
Lyssnade igen, kan de ha varit ett gäng som kallade sig Gringos?
Citera
2025-07-25, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tespira
Hej,
Jag lyssnar på ett ljudklipp med en person som är tonåring i början/mitten av 80-talet och han säger typ Grimor som en grupp i samband med att han refererar till Warriorsfilmen.

"K***, hans storebrorsa de var ju såhär första grejen som kom där vid 70, 70, början på 80-som det kallades.
Grimor och sådana.

Jag undrar alltså om någon vet om ett gäng i Sthlm som slogs eller va dom nu gjorde och hette nåt med gr???

Jag är inte perfekt på att förklara så ställ gärna frågor så svarar jag för att göra allt tydligare...
Är du etnisk svensk? Hur långt bak går dina svenska gener?

Skicka ljudfilen.
Citera
2025-07-25, 02:32
Medlem
Mina gener går hur löjligt långt bak du vill, jag är mest intresserad av 80 eller 70-talet och då levde jag inte - rötter eller inte.

Har dock tyvärr inte ljudfilen...
Senast redigerad av Tespira 2025-07-25 kl. 02:38.
Citera
2025-07-25, 09:05
Bannlyst
Kan det va Grim Riders du mennar, känns som det fanns nåt sådant i Sthlm på 80talet

Citat:
Ursprungligen postat av Tespira
Hej,

Grimor och sådana.

Citera
2025-07-25, 10:23
Medlem
Jordgubbes avatar
Vilken stadsdel skulle detta våldsamma gäng ha planerat menar du?
Citera
2025-07-25, 18:17
Medlem
Jag antar helt enkelt att folk gjorde vissa grupperingar och gav sej själva namn, allt efter Warriorsfilmen. Det hela var väl superinformellt och mest lattjo. Tänkte mest om någon va med på den tiden och hade koll på vad de olika grupperna kallade sig?
Gringos tycker jag låter rätt rimligt.
Citera
2025-07-25, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martin9999
Kan det va Grim Riders du mennar, känns som det fanns nåt sådant i Sthlm på 80talet

Absolut, vad gjorde dom? Eller vad vet du om dom?
Citera
2025-07-25, 19:20
Moderator
Trixtons avatar
Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur --> Övrigt

Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem