• 1
  • 2
2025-07-25, 08:57
Medlem
immenhusens avatar
Det hör du ju på namnet att det inte är. Men de har en fantastisk foodtruck med hamburgare i byn.

/AI
Citera
2025-07-25, 09:46
Medlem
Knivsta ligger åt helvete, är inte stockholm, är inte Uppsala, är ingenmansland mitt i ingenstans. Det har avlats och inavlats i århundraden och jag rekommenderar inte att besöka platsen utan säkerhetsväst. Risken att bli jagad av en daglig verksamhet med downs syndrom är mycket stor.
Citera
2025-07-25, 11:44
Medlem
Har en nära släkting som bor i Knivsta och allt jag sett och hört pekar på att det är helt ok där.
Citera
2025-07-25, 12:29
Medlem
SmegmaFris avatar
Nej, förorter är sällan det.
Citera
2025-07-25, 12:41
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultramember
Knivsta ligger åt helvete, är inte stockholm, är inte Uppsala, är ingenmansland mitt i ingenstans. Det har avlats och inavlats i århundraden och jag rekommenderar inte att besöka platsen utan säkerhetsväst. Risken att bli jagad av en daglig verksamhet med downs syndrom är mycket stor.
Det är väl ändå mer Uppsala? Hör till Uppsala län och har även tidigare tillhört Uppsala kommun.

Men helt klart off i förhållande till Stockholm på flera sätt.
Citera
2025-07-25, 17:21
Moderator
rotadents avatar
Knivsta är en sovstad till Uppsala och Stockholm. Mycket akademikerfamiljer där en jobbar i Stockholm och den andra i Uppsala. Jag tycker att det är ett väldigt tråkigt ställe, men förstår att folk flyttar dit, klart billigare hus än närmare Stockholm och antagligen en rimlig kompromiss.
Citera
2025-07-26, 09:07
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Han skriver i sin TS (som du inte läste) att han flyttat till Ängby och tycker det är osäkert där. Vet ej vad Knivsta har med saken att göra annat än att det förekommer i rubriken.

Jodå, jag läste vad han skrev, det enda felet här är att du inte är med i matchen.

Rubriken säger Knivsta, TS skriver att denna har flyttat till Ängby och du pratar om Stockholm och försöker klanka ner på mig

Jag tänker ju direkt att han bör bo i området Ängby i just Knivsta, men så tänkte ju inte du märker jag

Du har uppenbarligen inga svar på TS frågor så vad gör du i tråden? Vet du ens vart Knivsta ligger?
Citera
2025-07-26, 09:36
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Jodå, jag läste vad han skrev, det enda felet här är att du inte är med i matchen.

Rubriken säger Knivsta, TS skriver att denna har flyttat till Ängby och du pratar om Stockholm och försöker klanka ner på mig

Jag tänker ju direkt att han bör bo i området Ängby i just Knivsta, men så tänkte ju inte du märker jag

Du har uppenbarligen inga svar på TS frågor så vad gör du i tråden? Vet du ens vart Knivsta ligger?

Nä jag visste inte att det fanns ett Ängby i Knivsta. Det hade jag ingen koll på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in