Citat:
Jag tycker också att boken verkar utdragen, men till skillnad från dig förstår jag vad Hitler skriver om i kapitel 6. Hitlers åsikter angående vikten av välfungerande propaganda, vilket nazismen lyckades bemästra:
Väldigt talande att, av dem som försvarar boken så är det ingen som säger "jag har läst boken, och kan säga att den var riktigt bra."
Ni tror att den är bra, det måste den ju vara eftersom ni håller med om det Hitler har att säga.
Ingen av er skulle ens orka läsa 100 sidor av Mein Kampf.
Alla som har läst boken säger samma sak. Att den är riktigt jobbig att läsa, för att Hitler är en kass författare.
Läsarens åsikter är irrelevanta, eftersom alla säger samma sak, oavsett politisk hemvist.
Som jag redan sagt, att läsa Mein Kampf är som att läsa "världens längsta Flashbackinlägg", skrivet av en raljerande nazist som skyller alla sina tillkortakommanden på "de andra".
Ni tror att den är bra, det måste den ju vara eftersom ni håller med om det Hitler har att säga.
Ingen av er skulle ens orka läsa 100 sidor av Mein Kampf.
Alla som har läst boken säger samma sak. Att den är riktigt jobbig att läsa, för att Hitler är en kass författare.
Läsarens åsikter är irrelevanta, eftersom alla säger samma sak, oavsett politisk hemvist.
Som jag redan sagt, att läsa Mein Kampf är som att läsa "världens längsta Flashbackinlägg", skrivet av en raljerande nazist som skyller alla sina tillkortakommanden på "de andra".
Citat:
EVER since I have been scrutinizing political events, I have taken a tremendous interest in propagandist activity.
Här hyllar Hitler fienden, apropå "gnällspik och dålig förlorare":
Citat:
For what we failed to do, the enemy did, with amazing skill and really brilliant calculation. I, myself, learned enormously from this enemy war propaganda
Och direkt efter citatet du hävdar visar på:
"Att Hitler kände sig otillräcklig och till och med feg, skyllde han alltså på att han "blivit lurad av serietidningar"" fortsätter Hitler:
Citat:
By contrast, the war propaganda of the English and Americans was psychologically sound. By representing the Germans to their own people as barbarians and Huns, they prepared the individual soldier for the terrors of war, and thus helped to preserve him from disappointments.
https://mondopolitico.com/library/meinkampf/v1c6.htm
Jag är mer än villig att erkänna att jag har fel angående Hitlers gnäll i Mein Kampf; om någon orkar hitta citat som påvisar detta - men exemplet i kapitel 6 höll inte.