2025-07-25, 07:08
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Eller också den ständiga källan till hat mellan flygpassagerare: stolens lutning. Man ska ju resa upp stolsryggen inför landning. Kanske den ena slagskämpen sket i det och den andre blev förbannad och började knuffa och slå på stolsryggen från sin plats bakom. Exempelvis en arab eller jugge kan nog sekundsnabbt bli topp tunnor rasande över att bli knuffad bakifrån så där.

Absolut ett möjligt scenario. Det finns väl mycke som kan irritera med medpassagerare på flyg men en normal människa (svensk) säger i värsta fall till men vissa andra kulturer anser att man måste slåss om saken.
Citera
2025-07-25, 09:01
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Eller också den ständiga källan till hat mellan flygpassagerare: stolens lutning. Man ska ju resa upp stolsryggen inför landning. Kanske den ena slagskämpen sket i det och den andre blev förbannad och började knuffa och slå på stolsryggen från sin plats bakom. Exempelvis en arab eller jugge kan nog sekundsnabbt bli topp tunnor rasande över att bli knuffad bakifrån så där.

Ryanair har inte fällbara stolar.
Citera
2025-07-25, 09:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Jag tror inte på babbar, dom för fega för att slåss man man utan startar bara om dom är i numerärt överläge. Möjligen bara en störig babbe och en jugge som fick nog.
Citera
2025-07-25, 14:08
Medlem
1754s avatar
Hur börjar planet bete sig när folk slåss och kastar omkring varandra? Fullföljdes landningen eller var dom tvungna att avbryta?
Citera
2025-07-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag tror inte på babbar, dom för fega för att slåss man man utan startar bara om dom är i numerärt överläge. Möjligen bara en störig babbe och en jugge som fick nog.

Jag åkte en del i slutet av 90-talet med buss till Zagreb och där brukade det med allt för ofta vara tjafs, dock inget som urartade som detta.
Det som det självklart handlade om var i vanliga ordning att man tänkte mest på sig själv och skänkte inte den blekaste tanke på hur andra kände vid att man fällde sin stol så långt ner som möjligt osv. men då ska man också ha i åtanke att en bussresa tar både längre tid och är mer krävande.
De som var absolut värst och tjafsen oftast började från var bosnier.
Sedan dess har jag bara försökt undvika dem så mycket som möjligt.
Nu var det en som påstod att han var på flyget och de svängde sig med engelska, så kan omöjligt tänka mig att det är en bosnier, men vilken nationalitet är den stora frågan, en etnisk svensk och som är så korkad att han vill slåss på ett fullsatt flyg existerar inte. För svenskar är säkerhet A och O.
Citera
2025-07-25, 22:34
Medlem
Har en vän som jobbar på sturup flygplats,
Enligt honom skulle de 2 vara från olika kriminella grupperingar i Malmö/Skåne regionen, tydligen hade detta påbörjat redan halvvägsgenom flygningen när de hade uppmärksammat varandra.
Väktare och övriga på flygplatsen som jobbar med säkerhet var tydligen rätt fåordiga gällande händelsen, Personal och resenärer blev erbjudna krishantering,

Vad jag förstod så är det många parter som blir inblandade, dels kan personerna få böta till flygbolaget,
de riskerar att bli portade från specifikt från detta flygbolag ( vet inte hur det ska gå till då det måste gå genom åklagare om det inte är så att man har egna regler inom flyget?)
Citera
2025-07-26, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzzen81
Har en vän som jobbar på sturup flygplats,
Enligt honom skulle de 2 vara från olika kriminella grupperingar i Malmö/Skåne regionen, tydligen hade detta påbörjat redan halvvägsgenom flygningen när de hade uppmärksammat varandra.
Väktare och övriga på flygplatsen som jobbar med säkerhet var tydligen rätt fåordiga gällande händelsen, Personal och resenärer blev erbjudna krishantering,

Vad jag förstod så är det många parter som blir inblandade, dels kan personerna få böta till flygbolaget,
de riskerar att bli portade från specifikt från detta flygbolag ( vet inte hur det ska gå till då det måste gå genom åklagare om det inte är så att man har egna regler inom flyget?)
oj nästan konstigt att det inte hänt i luften förut, gängkonflikt

synd att de inte skickade hem dem med vändande plan, hoppas på saftiga böter, brukar det väl bli om man stör flygfriden
Citera
2025-07-26, 07:20
Medlem
dementeds avatar
För sånt där smutsfolk räcker det väl att de började försöka ha armen på samma armstöd.
Citera
2025-07-26, 16:10
Medlem
=Vit-Brandbil|92518217]
Absolut ett möjligt scenario. Det finns väl mycke som kan irritera med medpassagerare på flyg men en normal människa (svensk) säger i värsta fall till men vissa andra kulturer anser att man måste slåss om saken.

Jag var på vägen hem från Turkiet och vi hade två par berusade svenskar på flyget, en av de ropade på mitt öra, svärson var på väg att slå sönder honom. Man ska inte generalisera och säga si eller så utan man kan eller inte kan betee sig så är det. Ingen vet vem männen är och då ska man inte diskutera rasistiskt.

[/quote]
Citera
2025-07-26, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dQw4w9WgXcQ
oj nästan konstigt att det inte hänt i luften förut, gängkonflikt

synd att de inte skickade hem dem med vändande plan, hoppas på saftiga böter, brukar det väl bli om man stör flygfriden

Ja, faktiskt och med den mängden vi har och hur mycket de åker utomlands.
Det kanske är på tiden att kolla upp de som åker utomlands lite mer noga för flygsäkerhetens skull.
Till Zagreb är det i varjefall långt färre flyg än många andra destinationer, så sannolikheten är väl på så sätt lite större om nu de kriminella börjat göra business där nere.
Citera
2025-07-26, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AzraAzra
=Vit-Brandbil|92518217]

Jag var på vägen hem från Turkiet och vi hade två par berusade svenskar på flyget, en av de ropade på mitt öra, svärson var på väg att slå sönder honom. Man ska inte generalisera och säga si eller så utan man kan eller inte kan betee sig så är det. Ingen vet vem männen är och då ska man inte diskutera rasistiskt.

[/quote]Du har helt rätt. Förstår inte att skribenter här i tråden,utgår ifrån att kämparna inte kan vara blonderade svenskar, åk till vilken semesterort som helst,så finns bevis på att svenskar skämmer ut sig,dricker,slåss,spyr o urinerar överallt. Man får skämmas, men ja vuxna svenskar i semesterorter är inte populära. Kanske skribenter som skriver här aldrig reser och därför bestämmer sig för att allt tokigt som sker är "utlänningarnas fel".
Citera
2025-07-26, 20:37
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Ett bråk urartade på ett Ryanair-flyg som landade på Malmö Airport under onsdagskvällen.

Två män ska ha slagits blodiga.

– Folk ville liksom springa bak i flyget för att kunna gömma sig, säger en person som befann sig ombord.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-flyg-i-malmo

Planet kom från Zagreb. Vilka slogs?

– Folk ville liksom springa bak i flyget för att kunna gömma sig, säger en person som befann sig ombord.

Jävligt otäckt, blir plan för baktungt kan det krascha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in