Citat:
Ursprungligen postat av
Fear2be
Bra jobbat! Har sett att det finns ett antal användare som har använt Jordan Petersons röst och AI genererat script för att tjäna pengar på saker Jordan Peterson mycket väl skulle kunna säga men som han aldrig har sagt. Det är parasitism och grovt vilseledande att tjäna pengar på andras varumärke.
När man trycker ner en tumme på tuben så finns det en bra poäng med det.
Ju mer tummar upp en video får ju oftare kommer den videon upp i flödet, ju mer den kommer i flödet så blir det fler visningar.
Därför trycker jag ner på alla dessa AI videos då jag ser det som att lura folk att tro det är äkta och sånt hör inte hemma på YouTube att lura folk med sin skit som dom tror att det går att tjäna pengar på, för det förstör för alla som vill se riktiga videos som är äkta.
Folk får göra som dom själva vill men tycker man inte om dessa falska videos trycker man tummen ner för att få dessa att inte visas så ofta i flödet som är när man bläddrar runt.
Önskar att man kunde rapportera för bedrägeri där och detta med AI, folk tänker inte på att när man går in på dessa sidor för att göra videos även musik får man sin telefon hackad så rösten spelas in, lösenord och koder kopieras, telefonnummer läcks ut även allt man skriver och tittar på.
Har ett exempel: mor och son sitter i soffan telefonen ringer modern svarar.
Det är sonen som ringer det är även hans telefonnummer som visas, sonen behöver låna 500 kr och frågar om hon kan swisha.
Bara det att sonen sitter bredvid i soffan och hör detta och det är inte han som ringer.
Varför? Jo sonen har suttit och gjort AI musik på en sida och fått sin telefon kapad och detta är ju inte den enda händelsen och inte den sista heller därför trycker jag tumme ner på AI videos och musik sedan får folk göra som dom vill och kan inte heller sitta och gråta när det blir konstigt.
Tack för orden och att jag fick dela med mig av
min erfarenhet