2025-07-24, 00:09
Medlem
cerns avatar
svensken skrattade åt damfotboll för 10 år sedan, Flashback ännu mera. Vad hände? Är det verkligen hetaste ämnet i Sverige nu?

Är manligheten helt överkörd i landet Sverige?
2025-07-24, 00:12
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
svensken skrattade åt damfotboll för 10 år sedan, Flashback ännu mera. Vad hände? Är det verkligen hetaste ämnet i Sverige nu?

Är manligheten helt överkörd i landet Sverige?
Om du läser tråden så kommer du se hur mycket narr det görs utav damfotboll...
2025-07-24, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Jag försvarar inget. Att damer presterar på en lägre nivå än herrar är ganska glasklart. Det gäller dessutom de allra flesta sporter. Men att vara så besatt av det och ändå titta på matcherna och sitta och kommentera skit om kvinnor överlag är en annan sak. Tyckte bara det luktade incel lång väg och det var lite skoj. Kan tänka mig att man blir sådär bitter när man inte får ligga men kom igen, åk över till Danmark och ta plånboken med dig så ska nog även du få lite fitta

Vilken logik du har! Kommenterar man att damerna är usla så måste det vara för att man inte får knulla. De flesta av dessa är väl flator dessutom, så ingen man hade fått knulla med dem.

Detta är en matchtråd, därför ska man kommentera matchen och vad som sker. Jag såg inget bra, bara usla prestationer, således kommer det vara det enda jag kommenterar.

Att man tycker de är usla på fotboll och kommenterar detta i en matchtråd betyder varken att man är incel eller inte får knulla, detta kan jag själv garantera. Imbecill!
2025-07-24, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Vilken logik du har! Kommenterar man att damerna är usla så måste det vara för att man inte får knulla. De flesta av dessa är väl flator dessutom, så ingen man hade fått knulla med dem.

Detta är en matchtråd, därför ska man kommentera matchen och vad som sker. Jag såg inget bra, bara usla prestationer, således kommer det vara det enda jag kommenterar.

Att man tycker de är usla på fotboll och kommenterar detta i en matchtråd betyder varken att man är incel eller inte får knulla, detta kan jag själv garantera. Imbecill!
Något underliggande hat måste du ha. Där var flera fina insatser i dagens match och många bra prestationer. Sen var där en massa som var dåligt med. Men att bara sitta och bomba om hur värdelösa alla är förstår jag mig inte på. Varför titta på det då? Du känns fruktansvärt bitter. Titta på något som tilltalar dig istället.
2025-07-24, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Något underliggande hat måste du ha. Där var flera fina insatser i dagens match och många bra prestationer. Sen var där en massa som var dåligt med. Men att bara sitta och bomba om hur värdelösa alla är förstår jag mig inte på. Varför titta på det då? Du känns fruktansvärt bitter. Titta på något som tilltalar dig istället.

Hatet skulle då i så fall vara mot media som daltar med tjejerna och inte kritiserar dom lika hårt som herrar.

Därför behövs en motvikt. Det behövs även en motvikt mot alla cucks i tråden som tycker damfotboll borde få lika stor uppmärksamhet som herrfotboll och att damfotbollsspelare borde ha lika bra lön.

Och nej, jag skojar inte. Det finns på riktigt sådana människor. Var pengarna ska tas ifrån kan de dock inte specificera. Troligtvis tycker de att herrfotboll spelarna ska ge 50% av vad de tjänar till damfotbollsspelarna.
2025-07-24, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Asllani orkar bara drygt 60 min. Blev utbytt i alla matcher. Så just det bytet går inte klaga på.
Fast hon sa själv efteråt att hon alltid kan spela full tid. Hon verkade inte vara helt nöjd själv med det bytet och jag såg att hon tjafsade lite innan med dem innan hon blev utbytt.
Anledningar till att bli utbytt betyder ju inte nödvändigtvis att personen inte orkar de kan ju vara taktiska också, rädsla för att de går sönder helt onödan exempelvis eller spara till nästa match, i en match fick hon ju ett gult kort som ingen riktigt förstod sig på varför och togs säkert av för att inte riskera ett till.
2025-07-24, 07:24
Medlem
sound69s avatar
Angående matchen: Jag visste att Spanien skulle vinna, men inte att Tyskland skulle kämpa emot så bra. Måste suga rejält att vara så nära en final.

Angående Esther Gonzalez och Berger. Såg att de kramades flera gånger och även bytte tröjor efter matchen. Spelar de möjligen i samma klubb? Eller är de rentav ett par?
2025-07-24, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Hatet skulle då i så fall vara mot media som daltar med tjejerna och inte kritiserar dom lika hårt som herrar.

Därför behövs en motvikt. Det behövs även en motvikt mot alla cucks i tråden som tycker damfotboll borde få lika stor uppmärksamhet som herrfotboll och att damfotbollsspelare borde ha lika bra lön.

Och nej, jag skojar inte. Det finns på riktigt sådana människor. Var pengarna ska tas ifrån kan de dock inte specificera. Troligtvis tycker de att herrfotboll spelarna ska ge 50% av vad de tjänar till damfotbollsspelarna.
Det har jag inte sett? Iofs kommer en hel del av pengarna till herrfotbollen från arabisk olja och oligarker, deras hobbyprojekt som de öser in miljarder i. Så är knappast enbart offentlighetens intresse utan whitewashing osv. "Daltar" media med dem? då kan man ju säga det om damlandslaget i volleyboll eller curling också, de hajpas upp runt mästerskap.. Eller varför inte Sarah sjöström, kvinnor simmar ju mycket långsammare än män?
2025-07-24, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sound69
Angående matchen: Jag visste att Spanien skulle vinna, men inte att Tyskland skulle kämpa emot så bra. Måste suga rejält att vara så nära en final.

Angående Esther Gonzalez och Berger. Såg att de kramades flera gånger och även bytte tröjor efter matchen. Spelar de möjligen i samma klubb? Eller är de rentav ett par?
En googling bort, spelar båda i Gotham FC (också ett klubbnamn att ta..). https://www.gothamfc.com/news/gotham...over-the-euros
Roligt att spekulationer gällande damfotboll ofta landar i frågan om de är ihop, med viss rätta historiskt iofs.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in