Citat:
Lögnare.
Piteå kommun testade räckvidden i verkligheten efter att alla Zoe som hemtjänsten leasat dog så fort det blev kallt .
Vid -7 och bilen stått i varmgarage kom den 160 km i max 90km/h
Vid - 20 avbröts testet efter 75km då bilen började varna .
Minus sju och kallare är det ju från oktober och framåt normalt
Alla kommuner som hade Zoe häromkring bröt leasingen i förtid, dels pga långsam laddning och usel räckvidd , dela för att de inte höll för kontinuerlig användning utan gick sönder hela tiden.
Jag provade Zoe flera ggr , dock aldrig den sista varianten med 50kwh-batteri.
Varken 22 kWh eller 41kwh-varianten klarar 12 mil i motorvägsfart utan laddning efter vägen .
I varje fall vintertid , 22kwh klarade det inte ens sommartid.
Jag hade kunnat överse med den gnekiga plasten , svajiga väghållningen , dåliga ljudisoleringen och trånga kupe'n som bara rymmer barn bak om den gjort sitt jobb och klarat dagspendlingen
Vid -7 och bilen stått i varmgarage kom den 160 km i max 90km/h
Vid - 20 avbröts testet efter 75km då bilen började varna .
Minus sju och kallare är det ju från oktober och framåt normalt
Alla kommuner som hade Zoe häromkring bröt leasingen i förtid, dels pga långsam laddning och usel räckvidd , dela för att de inte höll för kontinuerlig användning utan gick sönder hela tiden.
Jag provade Zoe flera ggr , dock aldrig den sista varianten med 50kwh-batteri.
Varken 22 kWh eller 41kwh-varianten klarar 12 mil i motorvägsfart utan laddning efter vägen .
I varje fall vintertid , 22kwh klarade det inte ens sommartid.
Jag hade kunnat överse med den gnekiga plasten , svajiga väghållningen , dåliga ljudisoleringen och trånga kupe'n som bara rymmer barn bak om den gjort sitt jobb och klarat dagspendlingen
ZOE laddar snabbast av alla elbilar i laddbox.
Och kommunala bilar laddas på arbetsplatsen i laddbox, och aldrig på en offentlig snabbladdningsstation!
Dina räckviddssiffror är också lögn.
Min ZOE har aldrig haft en räckvidd under 15 mil, trots motorväg och vinterkörning, under 7 års tid!
Dina subjektiva anti-ZOE intryck är för övrigt irrelevanta.
ZOE har utmärkt väghållning och en mycket rymlig och luftig kupé fram, med mer plats än en Volvo V90.
Du har möjligtvis provkört en ZOE, på sin höjd..
Jag har kört min ZOE i över 7 år och 31.000 mil.