Citat:
Ursprungligen postat av
Biden
Jag ska renovera köket och slå ner en vägg och sätta upp en ny vägg. Jag vill lägga ett skelett bakom denna vägg så att när nästa boende här renoverar så hittar dom skelettet och tror att någon dött och ruttnat bort där inne. Frågan är vart man kan hitta verklighetstrogna skelett och om detta är en bra idé? Kanske dum fråga men hur ser kroppar på kyrkogården ut, blir dom skelett till slut eller ser dom mer ut som mumier typ? Jag är beredd att gräva upp en grav ifall man kan få ett riktigt snyggt skelett.
Använder du ett sånt skelett så lär det inte dröja länge innan någon fattar att det bara är plast.
Det går att köpa riktiga skelett, både hela och delar av skelett. Indien och Kina förser hela världen med mänskliga kvarlevor.
På våra breddgrader förmultnar
allt. Det enda som blir kvar är skelettet. Bryt inte mot griftefriden. Köp en död kines i stället.
Att bli inmurad levande var relativt "vanligt" förr i tiden. Det gjordes som bestraffning, eller offrande till övernaturliga krafter.
T.o.m. i kristen tid murade man in djur levande i kyrkor, och andra viktiga byggnader, för att "ge byggnaden en själ/skyddsande".
Matnyttig Wikipediaartikel för den nyfikne:
https://en.wikipedia.org/wiki/Immurement
Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Du borde väl kunna köpa ett som man har som visning typ. Som man alltid hade i klassrum förr i tiden.
Det skulle räcka för att dra igång en stor process innan någon kollar tillräckligt ordentligt och ser att det inte är ett äkta.
Ett sådant kan
mycket väl vara äkta, beroende på hur gammalt det är.
Det var riktiga skelett
långt in på 1900-talet, och många gamla skolor har dem kvar.