2025-07-23, 11:35
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Låter som en grupp där incels försöker få till det.
Tycker det är ofta, speciellt folk från Mellanöstern, skriver smickrande kommentarer till uppenbara bottenskrap.
Men fetknopparna och ruggugglorna ska väl få sitt på nåt sätt också kanske.
Citera
2025-07-23, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Hade nog inte riktigt fattat tills nyligen hur desperata män kan vara. Kollat lite i facebookgruppen "Singelfredag ...". I nästan varenda post som någon kvinna lägger ut är det hundratals mäns som svarar i stil med "Å vad vacker du är", "vilken underbara kvinna du verkar vara", "pm ok?", "ses på en dejt?".

Personligen har jag inte sett knappt någon kvinnlig profil i min åldersgrupp som lockar att skriva till, varken utseendemässigt eller personlighetsmässigt. Hur kan så många män metaforiskt lägga sig på golvet och pussa kvinnors fötter framstår som obegripligt.

Samtidigt, om en man postar något inlägg får det i 95% av fallen ett par likes och några generella kommentarer på sin höjd. Många mäns inlägg är helt utan respons. Man förstår vilken otrolig obalans det är i sökandet där. Mängder av män som till synes är intresserade av de flesta kvinnor, medans de flesta kvinnor är ointresserade av de flesta män.
Satans mycket WT i den fb-gruppen. Kräkts varje gång jag ser ett inlägg dyka upp i mitt flöde från den gruppen. Ut och träffa folk ffs!
Citera
2025-07-23, 11:44
Medlem
Då kan ni bara gissa hur deras brevlåda ser ut på valfri dejtingapp. Inte konstigt att kvinnor i dagens samhälle har skev självbild och kravlistor ingen kan uppfylla trots att de ser ut som Quasimodo.
Citera
2025-07-23, 11:47
Avstängd
Hur hade kvinnor uppfört sig om Sverige hade tagit in 200,000 unga kvinnor? Istället för ett kvinnounderskott på 100,000 unga kvinnor som vi har nu hade man då haft ett mansunderskott på 100,000 unga män.
Citera
2025-07-23, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Tycker det är ofta, speciellt folk från Mellanöstern, skriver smickrande kommentarer till uppenbara bottenskrap.

Är nog inte incels, incels är generellt väldigt fega av sig. Utan det är mer vanliga svenssons som får till det då och då.
Citera
2025-07-23, 12:01
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Kanske blottar mina fördomar lite här, men tror du verkligen att någon snubbe från typ Syrien vet, vill eller tar sig tid för att tillfredsställa någon fetknopp eller rugguggla?
Citera
2025-07-23, 12:12
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Kanske blottar mina fördomar lite här, men tror du verkligen att någon snubbe från typ Syrien vet, vill eller tar sig tid för att tillfredsställa någon fetknopp eller rugguggla?

Ja såklart, ser iallafall rätt ofta långa vältränade helsvarta män med vita överviktiga kvinnor äta tillsammans ute på restauranger etc. Ofta är kvinnan betydligt äldre än mannen.
Citera
2025-07-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Ja såklart, ser iallafall rätt ofta långa vältränade helsvarta män med vita överviktiga kvinnor äta tillsammans ute på restauranger etc. Ofta är kvinnan betydligt äldre än mannen.
Finns en intressant teori om att detta importerade mansöverskott är påhejat av just den kategorin kvinnor du beskriver.
De gynnas enormt av att vi har på tok för många män för då får även de kvinnor som inte duger något till uppmärksamhet (otrevlig personlighet osv).

Baksidan är att samhället blir mer våldsamt och att unga kvinnor blir mer våldsutsatta, vilket försvårar dejting för män ännu mer
Citera
2025-07-23, 12:45
Medlem
Män?

Hur desperata är inte kvinnor i dessa grupper? Kvinnor har inget behov av Facebook eller ens internet för att få uppmärksamhet och kuk.

Att skambelägga enbart män, för något männen inte kan kontrollera dvs sitt drogberoende, handlar om att man hatar män (dvs sitt eget kön) och högaktar kvinnor.

Varför hata andra män, och totalt vägra kritisera dessa kvinnor, är en mer intressant fråga än varför kåta ensamma män beter sig törstigt.
Citera
2025-07-23, 12:45
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Hade nog inte riktigt fattat tills nyligen hur desperata män kan vara. Kollat lite i facebookgruppen "Singelfredag ...". I nästan varenda post som någon kvinna lägger ut är det hundratals mäns som svarar i stil med "Å vad vacker du är", "vilken underbara kvinna du verkar vara", "pm ok?", "ses på en dejt?".

Personligen har jag inte sett knappt någon kvinnlig profil i min åldersgrupp som lockar att skriva till, varken utseendemässigt eller personlighetsmässigt. Hur kan så många män metaforiskt lägga sig på golvet och pussa kvinnors fötter framstår som obegripligt.

Samtidigt, om en man postar något inlägg får det i 95% av fallen ett par likes och några generella kommentarer på sin höjd. Många mäns inlägg är helt utan respons. Man förstår vilken otrolig obalans det är i sökandet där. Mängder av män som till synes är intresserade av de flesta kvinnor, medans de flesta kvinnor är ointresserade av de flesta män.

Det är ju en riktig iakttagelse, men din analys tycker jag halkar snett. Varför förväntar du dig "balans"? Det här fenomenet blir mycket enklare att förstå att kvinnor och män är helt olika varelser, och att deras hjärnor blir torsk på helt olika saker.

Mäns hjärnor är torsk på framgång. Bestiga största berget, få mest fitta, bli förbundsordförande, tjäna fem miljoner osv.

Kvinnor funkar inte så. Det är betydligt med sociala varelser än vad män är, och blir därför torsk på bekräftelse. De bestiger berg, har maratonsex, blir förbundsordförande eller tjänar fem miljoner först om det finns beröm och bekräftelse att inkassera för det. Framgången för dem, har inget egenvärde. Det är bara hur framgången påverkar socialt, som spelar roll för genomsnittskvinnan.

Själv är jag lite bögig, och därför torsk på Facebook. Därför får jag se otroligt ovärdiga saker. I mina reels kommer det ständigt upp en norrländsk fyrtioårig kvinna som badar i någon jävla å varje dag, eller så gör någon meningslös dans i leggings och topp. Varje inlägg får tusentals kommentar från män, som slickar röv och fjäskar.
Eftersom hon bor väldigt avskilt, och inte verkar ha några direkt vänner eller släktingar IRL, så har det noll och inga konsekvenser för henne att åma sig i baddräkt för tusentals män varje dag. Hon får inte betalt, och hon har ingen business att promota.
Det hon gör i princip att visa fittan på torget, för att hon är så torsk på applåder.
Tusentals män sitter hemma framför sina datorer, och känner sig varma inombords för att de får lämna en flörtig kommentar, utan att behöva utsätta sig för dejtingslivets brutala verklighet.

Hade det funnits några som helst fungerande sociala mekanismer på sociala medier, så hade hennes beteende varit helt oacceptabelt. Andra kvinnor tolererar inte kvinnor som sliter av sig kläderna för att fånga alla mäns blickar. Det är en brott mot spelreglerna.

Men det vi ser på sociala medier är vad som händer när sociala normer upphör, och människors mest primitiva sidor kommer fram.
Citera
2025-07-23, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Satans mycket WT i den fb-gruppen. Kräkts varje gång jag ser ett inlägg dyka upp i mitt flöde från den gruppen. Ut och träffa folk ffs!

Likväl är du medlem i gruppen själv. Ta en titt i spegeln så ser du den största wt i gruppen.
Citera
2025-07-23, 12:47
Medlem
Citat:

Så du som uppenbar medlem av gruppen är en incel? Bra att du har självinsikt. Men varför vara avundsjuk på män från Mellanöstern som åtminstone försöker få kontakt när du själv inte vågar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in