• 1
  • 2
2025-07-23, 13:43
Medlem
Tranquility Bass avatar
Om gymmet lett till att fler människor rör sig i området så kan mycket väl den upplevda tryggheten ha ökat. Troligtvis har man även utfört andra saker också som kan ha bidragit. Sedan är väl sällan den enda tanken med ett utegym att öka den upplevda tryggheten?

Hur man kan veta att den upplevda tryggheten kan nog kopplas till att Familjebostäder som alla större hyresvärdar genomför hyresgästenkäter där man bland annat frågar om den upplevda tryggheten. Många kommuner gör även liknade undersökningar tillsammans med polisen.
Citera
2025-07-23, 18:57
Medlem
Suecotes avatar
Till babbarna finns det hur mycket pengar som helst. Vilka skötsamma svenska områden har fått sådan lyx betald med skattepengar utan att hyran har gått upp??? Vid Komettorget har det nyligen satts upp några hammockar där hucklena sitter och gungar. Vilken annat Familjebostäderområde gödslas det med pengar på på det sätter?
Citera
2025-07-26, 18:44
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Till babbarna finns det hur mycket pengar som helst. Vilka skötsamma svenska områden har fått sådan lyx betald med skattepengar utan att hyran har gått upp???
Det är en relevant fråga. Ska kommunen belöna kaosande människor med gratis utegym?
Citera
2025-08-04, 00:44
Medlem
Gymmet byggdes upp mitt i en lekplats där 200 personer sitter och grillar och slänger skräp omkring en samtidigt som man ska försöka träna och hålla fokus.

Personligen så föredrar jag att träna utan publik och det verkar som om invånarna i Rymdtorget känner likadant, då det här gymmet inte används mer än kanske 5 ggr/år.

Så ganska bortkastade pengar om ni frågar mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in