2025-07-22, 22:30
Minns the osbourne show.. Han kändes lite risig redan då?
Citera
2025-07-22, 22:32
Medlem
Inte ett dugg oväntat, det känns dock lite konstigt denna gäng jämfört med andra rockikoners frånfälle. Det känns nästan som om någon man kände har dött. Skumt att han inte längre existerar.
Citera
2025-07-22, 22:32
Medlem
fernebos avatar
N.i.B. Live i Paris 1970:

https://www.youtube.com/watch?v=MiY2JsGXrtM
Citera
2025-07-22, 22:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTjej84
Minns the osbourne show.. Han kändes lite risig redan då?

"Lite?"

Var hela meningen med showen. Ändå där ska han ju inte varit lika risig som under 90-talet. Det var ju lite det här med att showen skulle vara som rehab för honom.

Återstår om det kommer ut någon exakt dödsorsak för hjälten. Blir det närmast tyst om det kan man nog anta dödshjälp.
Citera
2025-07-22, 22:39
Medlem
Flummigheters avatar
Husgud. Sabbath hela kvällen för egen del. Fäller en tår.
Citera
2025-07-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Tycker Eddie Van Halen platsar in där också.

Ja, med reservation för att några av de stora legendarerna fortfarande lever så placerar jag EVH som nr fem tillsvidare. Men Dio var också en stor liten gigant. Slår Ozzy gör han kanske inte, men en fjärdeplats för Dio. Eller för tusan, jag glömde ju Malcolm Young. Han petar Lemmy och tar sig in på topp tre.
Citera
2025-07-22, 22:44
Medlem
Av allt från den tiden, så var han nog den jag lyssnade minst på för det var för udda i mitt tycke, också var man självklart främst en synthare.
Men det som jag främst kommer att komma ihåg honom för var själva hans reality show och som en gubbe som redan då var mer än halvvägs till himlen och ändå liksom höll modet uppe, kämpade på, drog sin torra skämt och i första hand såg till så att alla andra i hans familj inklusive hund, hade det så bra som möjligt.
En med större hjärta och mer anspråkslös får man leta efter.
Citera
2025-07-22, 22:44
Medlem
Pinoputchins avatar
Han var fin. En fantastisk artist och cool som fan. Sov gott älskling..
Citera
2025-07-22, 22:50
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Ja, med reservation för att några av de stora legendarerna fortfarande lever så placerar jag EVH som nr fem tillsvidare. Men Dio var också en stor liten gigant. Slår Ozzy gör han kanske inte, men en fjärdeplats för Dio. Eller för tusan, jag glömde ju Malcolm Young. Han petar Lemmy och tar sig in på topp tre.

Ja, vilka "kryddor" är bäst så är ju en smaksak..

Min "husgud" var en som gick bort tidigt : Phil Lynott..

Få är det utav det "gamla gardet" som är kvar..
Citera
2025-07-22, 22:54
Medlem
MrsEjPKs avatar
Inte den jag lyssnade på även fast rock/hårdrock är min favorit musik stil.på men stor respekt för den legend han var /är !

Ville pga av det göra ett inlägg för att hedra den enorma betydelse han hade för hårdrock .
RIP Ozzy Legend ! 🙏♥️
Senast redigerad av MrsEjPK 2025-07-22 kl. 22:58.
Citera
2025-07-22, 22:54
Medlem
Bidens avatar
Äntligen tog drogerna kol på honom
Citera
2025-07-22, 22:57
Medlem
nanoballes avatar
Vila i frid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera