2025-07-23, 21:22
Medlem
CoolTjej84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterare
Det är verkligen sunkigt av dig att utnyttja det faktum att jag vågade svarade helt ärligt i en annan tråd. Som om man ska behöva skämmas för hemliga sexfantasier trots att man aldrig har tänkt tanken på att göra det i verkligheten. Som med alla tjejer och kvinnor som har blivit jättekåta av tanken på att bli våldtagna av en snygg främling trots att de aldrig skulle vilja uppleva det i verkligheten. Ska de också behöva skämmas för sina "sjuka" fantasier? Att jag är man och har det omvända perspektivet gör mig knappast till mindre normal än dem.

Gråt.

Det var ju kombinationen av denna helt tondöva tråden och att du skrev det andra på samma dag som blev lite...ja, jag kan ju använda samma ord som du "sunkigt."
Citera
2025-07-23, 23:36
Medlem
Negreritvs avatar
Citat:
Hon har flera gånger pratat om en kille i runt hennes egen ålder som hon är kär i och han kan vara både charmig, rolig och intresserad ena gången men sedan ghostar han henne och bemöter henne som om hon inte är det minsta intressant. Sedan växlar han om till charmören igen och så vidare.
Har du barn? Hon har inga barn antar jag. Är det något ni pratar om, att leva med barn?
Vet du något om hennes föräldrar?
Citera
2025-07-24, 09:09
Medlem
Citat:
Jag tror verkligen inte att ens ett Nej betyder Ja men människor är inte statiska varelser utan kan ändra uppfattning beroende på bättre eller sämre omständigheter, inte sant? Om hon verkligen trivs i mitt sällskap och jag lyckas göra ett ännu bättre intryck framöver så kanske hon börjar fatta tycke för mig. Ni som tycker att ålder är superviktigt kommer förmodligen alltid svara att det är otänkbart men jag tänker lite mer i nyanser än bara i svart eller vitt.
Om ålder, enligt dig, inte är viktig så är det ju konstigt att den har en så central roll för dig att du behövde ha den som rubrik på ditt inlägg.
Citera
2025-07-24, 09:19
Medlem
Citat:
Det är verkligen sunkigt av dig att utnyttja det faktum att jag vågade svarade helt ärligt i en annan tråd. Som om man ska behöva skämmas för hemliga sexfantasier trots att man aldrig har tänkt tanken på att göra det i verkligheten. Som med alla tjejer och kvinnor som har blivit jättekåta av tanken på att bli våldtagna av en snygg främling trots att de aldrig skulle vilja uppleva det i verkligheten. Ska de också behöva skämmas för sina "sjuka" fantasier? Att jag är man och har det omvända perspektivet gör mig knappast till mindre normal än dem.
Kan du inte berätta för väninnan att du fantiserar om att kvinnor blir våldtagna?
Är det bl a därför du inte respekterar hennes upprepande ”nej”?
Sicko.
Citera
2025-07-24, 12:28
Medlem
Citat:
Du är en av de få i den här tråden som verkligen har brytt sig om att tänka till och levererade några tänkvärda argument. Även om de förstås inte är roliga för mig att läsa så känns de sannolika. Mitt syfte med tråden är dock fortfarande att få tips om hur jag kan göra henne mer intresserad? Jag kan förstås tänka att jag bör ge upp men jag kan också visa mig som mitt bättre jag. Självklart inte på något påträngande sätt utan genom att bete mig sympatiskt.
Du kan bara vara dig själv. Skulle ni mot förmodan bli ett par, kommer ditt rätta jag förr eller senare fram.

För att få henne intresserad, handlar det om att visa dig intresserad av henne som person, utan att verka alltför på eller att hon upplever det som kontroll. Du skrev att ni träffas via ett gemensamt intresse. Använd det intresset som ett sätt att ha kontakt. Kan ni ses i något annat sammanhang där det delade intresset står i fokus?

Eller så är du helt ärlig, går rakt på sak men får då vara beredd på ett avvisande. Du säger helt enkelt att du är intresserad av henne som kvinna och bjuder ut henne på middag. Tackar hon nej även till det, då är det ingen idé för dig att fortsätta uppvakta henne. Då får du acceptera vänskapen eller klippa banden helt.
Citera
2025-07-24, 18:55
Medlem
Citat:
Känner du till hur den regeln är uträknad? Med tanke på att personer i samma ålder kan vara gubbiga eller tantiga eller ungdomliga och fräscha så ger jag inte mycket för den regeln
Det finns säkert undantag som "bekräftar regeln"
Citera
2025-07-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solestrolls
Varför skulle en ung fräsch tjej vilja vara med en gammal gubbe när hon kan vara med en ung fräsch kille?

För att det finns något som kallas kärlek. Alla upplever väl inte den.
Citera
2025-07-24, 23:16
Medlem
Citat:
Vad syftar du på då? Fantasier är just fantasier och inget man varken planerar eller har tänkt göra i verkligheten men du kanske brukar köra hela linan ut bara för att du råkar få en tanke i huvudet? Många tjejer sägs sexfantisera och bli upphetsade av tanken på att bli våldtagen av en manlig främling trots att de verkligen inte skulle vilja bli det i verkligheten. Är alla dessa tjejer också sjuka i huvudet? Jag är övertygad om att du själv har blivit jättekåt av tankar på något du aldrig skulle medge ens för din närmsta vän (sedan har du skämts för dig själv i efterhand). Ni som moraliserar om andra är knappast själva några högtstående helgon.

Fast då är det en fantasi om du nu skulle ha rätt. Men låt den här tjejen vara, för det är inte en fantasi utan handling. Sedan kanske hon intentycker som dig. Det är nog en få procent som skulle finna det upphetsande. Tyvärr för dig och sök hjälp.
Citera
2025-07-25, 08:20
Medlem
Glöm henne
Citera
Igår, 02:24
Medlem
Du är inte kär, du är kåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto