Citat:
Ursprungligen postat av
Diskuterare
Du är en av de få i den här tråden som verkligen har brytt sig om att tänka till och levererade några tänkvärda argument. Även om de förstås inte är roliga för mig att läsa så känns de sannolika. Mitt syfte med tråden är dock fortfarande att få tips om hur jag kan göra henne mer intresserad? Jag kan förstås tänka att jag bör ge upp men jag kan också visa mig som mitt bättre jag. Självklart inte på något påträngande sätt utan genom att bete mig sympatiskt.
Du kan bara vara dig själv. Skulle ni mot förmodan bli ett par, kommer ditt rätta jag förr eller senare fram.
För att få henne intresserad, handlar det om att visa dig intresserad av henne som person, utan att verka alltför på eller att hon upplever det som kontroll. Du skrev att ni träffas via ett gemensamt intresse. Använd det intresset som ett sätt att ha kontakt. Kan ni ses i något annat sammanhang där det delade intresset står i fokus?
Eller så är du helt ärlig, går rakt på sak men får då vara beredd på ett avvisande. Du säger helt enkelt att du är intresserad av henne som kvinna och bjuder ut henne på middag. Tackar hon nej även till det, då är det ingen idé för dig att fortsätta uppvakta henne. Då får du acceptera vänskapen eller klippa banden helt.