2025-07-22, 14:45
Medlem
Hur säger jag upp mitt mobilabonnemang? Detta är utan bindningstid och är bara tecknat, inte ens påbörjat. Räcker det med att sända ett mail?
Citera
2025-07-22, 14:48
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Hur säger jag upp mitt mobilabonnemang? Detta är utan bindningstid och är bara tecknat, inte ens påbörjat. Räcker det med att sända ett mail?

Nä, de måste veta att du är du genom bankID. Logga in på deras sida med ditt BankID och säg upp.
Citera
2025-07-22, 15:48
Medlem
Hur gammal är du TS? Hör av dig till dem.
Citera
2025-07-22, 15:58
Medlem
Du ringer kundtjänst eller skickar ett mail, de kommer då ringa tillbaka eller skicka en länk så att du identifierar dig med bank ID.
Citera
2025-07-22, 16:17
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Nä, de måste veta att du är du genom bankID. Logga in på deras sida med ditt BankID och säg upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Du ringer kundtjänst eller skickar ett mail, de kommer då ringa tillbaka eller skicka en länk så att du identifierar dig med bank ID.

BankID låter som ett orimligt formkrav. Ett vanligt undertecknat uppsägningsbrev borde räcka.
Citera
2025-07-22, 16:36
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Det räcker med att skicka ett mejl.
Citera
2025-07-22, 17:59
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det räcker med att skicka ett mejl.
Så vem som helst kan maila och säga upp? Du menar jag kan säga upp ditt bb genom maila din isp och säga jag vill säga upp så sägs det upp?

Då skulle ju folk göra det med alla de ogillade, typ grannen eller arbetskamrat de störde sig på.
Citera
2025-07-22, 18:40
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Så vem som helst kan maila och säga upp? Du menar jag kan säga upp ditt bb genom maila din isp och säga jag vill säga upp så sägs det upp?

Då skulle ju folk göra det med alla de ogillade, typ grannen eller arbetskamrat de störde sig på.

Inte om bolaget mejlar tillbaka och ber dig svara "BEKRÄFTAR", eller ber om sista 6 siffrorna ur senaste OCR-kod, eller liknande, i ett andra mail.
Citera
2025-07-22, 18:40
Moderator
Chantres avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoni: operatörer
/Moderator
Citera
2025-07-22, 19:02
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

Jag har gjort det flera gånger. Det räcker med att jag bifogar mitt kundnummer/person nr. eller liknande.
Citera
2025-07-23, 15:51
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag har gjort det flera gånger. Det räcker med att jag bifogar mitt kundnummer/person nr. eller liknande.
Samma här, brukar räcka att maila kundservice med personnr. Man brukar dock få mail och SMS om att det är uppsagt, så personen som äger abonnemanget får ju veta att någon jävlas med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in