Citat:
Ursprungligen postat av
hiphopGuy1
Hej! Ja jag vill flytta till USA. Eller egentligen ett annat land bara men helst USA. Har dock hört att det är otroligt svårt att få medborgarskap eller greencard så jag frågar er som bor eller har bott i Amerika. Hur svårt är det? Vill inte att min dröm krossas för har alltid i hela mitt liv haft en speciell kärlek för just USA. Nu undrar säkert folk varför eftersom allt som pågår där men är så trött på Sverige. Människorna här är så tråkiga och förra året när jag var i Florida så började främlingar prata med en och fråga saker vilket typ aldrig skulle hända här i Sverige. Men hur svårt är det och hur börjar man?
För det första så kan du inte bli amerikans medborgare förrän du har haft green card i minst 5 år (3 som gift med en amerikansk medborgare), så medborgarbiten kan du lägga på hyllan på en gång. Som flera redan har frågat, vad jobbar du med? Har du ett jobb som inte kräver någon utbildning så kan du glömma att få ett arbetsvisum för man får inget arbetsvidum för vilket jobb som helst. Om du ska studera i USA så kostar det jättemycket. Ditt "enklaste" alternativ är att hitta gifta dig med en amerikan och få green card på det viset, men det ska ju då vara på riktigt och inte nåt skenäktenskap.