2025-07-21, 22:39
Medlem
Ett våldsamt bråk bröt ut på den populära stranden Mala plaza i Ulcinj i Montenegro under torsdagen. Polisen grep nio män i 20-årsåldern från olika länder som drabbade samman på en strand.

Det hela började med att en svensk medborgare attackerade en amerikansk medborgare efter en ordväxling inne i ett diskotek på beachen, rapporterar den montenegrinska tidningen Vijesti. Svensken slog amerikanen flera gånger i huvudet.

En person skadades svårt.

De inblandade ställdes inför en domstol i Budva och dömdes till böter på motsvarande 5 600 kronor – för alla tillsammans.

https://www.expressen.se/nyheter/var...ak-fick-boter/

Först brand i Kroatien och nu detta. Vad gör svenska turister nu för tiden?
Citera
2025-07-21, 22:50
Medlem
franges avatar
Svenskar eller "svenskar" på besök hemma i Balkan?
Citera
2025-07-21, 22:58
Avstängd
Det borde vara krav på att skriva ut "svenskarnas" etnicitet i tre generationer innan publicering. 95% att det är svenska medborgare i avsaknad av svenskhet, 4.9% svenskt white trash, 0.1% vanlig svenne som spårat ur.
Citera
2025-07-21, 23:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Det borde vara krav på att skriva ut "svenskarnas" etnicitet i tre generationer innan publicering. 95% att det är svenska medborgare i avsaknad av svenskhet, 4.9% svenskt white trash, 0.1% vanlig svenne som spårat ur.
Du menar inte på allvar att vita svennar inte kan bete sig illa?
Citera
2025-07-21, 23:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Du menar inte på allvar att vita svennar inte kan bete sig illa?

Absolut och sannolikheten att det skulle ske i Montenegro har jag som du ser kalkylerat i inlägget.
Citera
2025-07-22, 05:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Absolut och sannolikheten att det skulle ske i Montenegro har jag som du ser kalkylerat i inlägget.
Tack för de exakta sannolikheterna.
Citera
2025-07-22, 06:26
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Fyra svenskar greps efter ett våldsamt bråk på turistorten Ulcinj i Montenegro.
En person skadades svårt i tumultet.
Sammanlagt var nio unga män från olika länder inblandade, enligt lokala medier.

Det här gör mig stolt, svenskar som står upp för sig.

Dock har jag lite svårt att få ihop det hela så här på morgonkvisten, det var alltså nio unga män från olika länder som var alltså inblandade, men de grep ändå ändå fyra svenskar? Var det för att polisen vet att det går att suga ut pengar av svenskarna oavsett om de var inblandade eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in