2025-07-21, 16:21
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Ibland när jag går in på flashback kommer det upp en ruta att jag måste acceptera cookies, men varför duger det inte med endast en gång?

Jag har fått göra detta säkert 3 gånger på ett halvår även fast jag kör med samma enhet och aldrig rensa cookies på den.
Citera
2025-07-21, 16:52
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Ibland när jag går in på flashback kommer det upp en ruta att jag måste acceptera cookies, men varför duger det inte med endast en gång?

Jag har fått göra detta säkert 3 gånger på ett halvår även fast jag kör med samma enhet och aldrig rensa cookies på den.
Sådant borde totalförbjudas.
Vi vet att man inte ska trycka på okända länkar och just sådant kan vara att man antingen accepterar cookies eller inte men ingen garanti för att man inte drabbas av annat.
Citera
2025-07-21, 16:58
Medlem
Ladda ned tillägget I don't care about cookies då slipper du detta.
Citera
2025-07-21, 17:23
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Det är för att flashback lagrar information om alla användare
Citera
2025-07-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Sådant borde totalförbjudas.
Vi vet att man inte ska trycka på okända länkar och just sådant kan vara att man antingen accepterar cookies eller inte men ingen garanti för att man inte drabbas av annat.
Vad borde förbjudas? Cookies eller att man behöver acceptera dem explicit?

Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Det är för att flashback lagrar information om alla användare
Viss info lagras. Exempelvis behövs cookies för att du ska kunna vara inloggad. Sen lagras också vissa inställningar i kontrollpanelen i cookies. Var det det du tänkte på eller något annat?
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-07-21 kl. 20:37.
Citera
2025-07-21, 21:33
Medlem
Enligt policy:

"Du kan klicka för att godkänna vår och våra 1505 leverantörers uppgiftsbehandling enligt beskrivningen ovan. Alternativt kan du klicka för att neka samtycke eller för att få åtkomst till mer detaljerad information och ändra dina inställningar innan du samtycker. Observera att viss behandling av dina personuppgifter kanske inte kräver ditt samtycke, men du har rätt att invända mot sådan uppgiftsbehandling. Dina inställningar gäller endast för denna webbplats och kommer att lagras i 13 månader i IABGPP_HDR_GppString cookie."

Så tydligen borde cookien sparas i 13 månader innan du måste godkänna igen. 1505 leverantörer vet sedan om din position och vanor så de kan kränga cbd-injektioner och swastika-muggar på din facebook.
Citera
2025-07-21, 22:52
Moderator
Chantres avatar
Brukar hända mig varje gång min webbläsare får en uppdatering.
Citera
2025-07-22, 11:39
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.Seagal
Ladda ned tillägget I don't care about cookies då slipper du detta.
Eller byt till webbläsaren Brave så slipper du sådant!
Citera
2025-07-27, 13:39
Medlem
Mr.RedHats avatar
Det är för att Flashbacks fråga om cookies är i sig en cookie som har en löptid, och som när tiden uppnåtts därefter begår självmord. Sedan måste man klicka i rutan på nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in