2025-07-23, 11:44
Medlem
Alkibiadess avatar
Här finns tydligen liveresultat till friidrotten: https://mkd.opentrack.run/en-gb/x/2025/MKD/eyof/
Citera
2025-07-23, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Här finns tydligen liveresultat till friidrotten: https://mkd.opentrack.run/en-gb/x/2025/MKD/eyof/
Upptäckte det själv nyss. Kunde man inte informerat om detta från start? Men bättre sent än aldrig.
Citera
2025-07-23, 13:53
Medlem
Jag som då följer simningen slaviskt noterar att Sverige hade DNS på damernas lagkapp i morse. Någon som hört något om varför?

I övrigt presteras det ok men inga skarpa medaljchanser än så länge.
Citera
2025-07-23, 15:16
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurra_g_sträng
Jag som då följer simningen slaviskt noterar att Sverige hade DNS på damernas lagkapp i morse. Någon som hört något om varför?

I övrigt presteras det ok men inga skarpa medaljchanser än så länge.

Jag försöker följa simningen med ett öga men inte sett något om det.
Citera
2025-07-23, 15:57
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Jag har för mig att det inte är tillåtet att byta nation som junior (man har rätt att välja nation att tävla för om man exempelvis har dubbla medborgarskap och om man inte tidigare har tävlat internationellt men man får inte byta nation om man redan har tävlat internationellt). Man kan sedan byta nation som senior men då gäller en karensperiod på tre år. Man kan jämföra med Mia Barnett. Hon tävlade för USA på JVM 2022 men kunde byta till Sverige först efter en karensperiod på tre år.

Om nationsbyte säger Kjellander följande själv till SOK efter silvret:
Just ja, case Barnett gör det ju ganska tydligt. Skönt att veta
Citera
2025-07-23, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Maximalt 12 svenskar får delta på EYOF i friidrott. Är det ett svenskt påfund av SOK, eller gäller detta generellt? Spontant observerat verkar det finnas norrmän och finländare i de flesta grenar.
Citat:
Och Finland skickar väl alla som kvalat in. Så det borde vara ett rent SOK-påhitt.
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ytterligare ett bevis för ett idiotiskt SOK-påfund.
På finska förbundets sida stod det att man hade en kvot på 28 friidrottare. Man tog ut så många, fler hade kvalat men rymdes inte i kvoten
Citera
2025-07-23, 17:52
Medlem
FNLSs avatar
Kan ju vara olika för olika länder beroende på gamla resultat. I riktiga OS har Sverige åtta platser i längdskidor medan sämre länder har färre
Citera
2025-07-23, 17:56
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Kan ju vara olika för olika länder beroende på gamla resultat. I riktiga OS har Sverige åtta platser i längdskidor medan sämre länder har färre

Nu spekulerar du fritt. Nej, det bygger inte på tidigare resultat.
Citera
2025-07-24, 09:09
Medlem
Alkibiadess avatar
Såg ganska bra ut för Evelina men hon föll precis före mållinjen. Hon är bättre i löpgrenarna än i längd denna säsong.
Citera
2025-07-24, 09:10
Medlem
Platt fall för Evelina. Bra start men tappade andra halvan. Men grymt att gå direkt från heat till final. Bara segraren till final. Resten på tid. Som fyra i sitt heat är Evelina därför i praktiken borta från final.
Citera
2025-07-24, 09:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Inför Jamilias semifinal på 200 meter har jag kollat upp resultaten från försöksheaten lite mer.

Jamilia vann sitt heat avstannande på 23.83. Hon hade då en motvind på -1.2.
Även i heat 3 där serbiskan Jovanovic vann på 23.92 var det motvind (-1.0)
Däremot i det första heatet där fransyskan Tessin vann på 23.79 var det en medvind +1.0 och i det fjärde heatet där italienskan Castellani vann på 23.91 var det en svag motvind -0.2

Nu möts Jamilia och italienskan i den första semifinalen, känns som Jamilia har en liten fördel in i semifinalen.
Citera
2025-07-24, 11:01
Medlem
Alkibiadess avatar
Nino Kusljic fyra med 21.29 i sin semifinal. Vidare till finalen på bästa tid (bättre tid än vinnaren i den första semifinalen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in