2025-07-21, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Sverige behöver ökade klassklyftor för att markera att det är skillnad på folk och folk. Folk som studerar och skaffar sig ett högstatusjobb bör få mycket mer valuta för sin insats än de får i dagens såsse-Sverige.

Förslag: Sänk skatten ordentligt för höginkomsttagare och sätt åt långtidsarbetslösa slashasar och låginkomsttagare som aldrig orkat anstränga sig i livet (vaktmästare/chaufförer/städare, etc).

Sluta dalta med slödder och se till att öka klyftorna rejält i samhället!

Vad tycker ni?
Vi behöver nog mer kött på benen. Sverige har ju stora klyftor i samhället numera men det är kanske mest skillnader i förmögenhet. I Arbetslivet tjänar väldigt många ca 26 000 (lokalvårdare kollektivavtal lägsta lön) till 35000 ungefär eller något mer och i Sthlm lite över 40 000. Jurister på Tingsrätt har väl 33000-38000 de första åren och det är ju inte precis eliten alla ggr som tar en juristexamen som varken kräver matte eller är den utbildning som kräver extra mycket IQ . Det var några exempel alltså
Citera
2025-07-21, 06:11
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Sverige behöver ökade klassklyftor för att markera att det är skillnad på folk och folk. Folk som studerar och skaffar sig ett högstatusjobb bör få mycket mer valuta för sin insats än de får i dagens såsse-Sverige.

Förslag: Sänk skatten ordentligt för höginkomsttagare och sätt åt långtidsarbetslösa slashasar och låginkomsttagare som aldrig orkat anstränga sig i livet (vaktmästare/chaufförer/städare, etc).

Vad tycker ni?

Ja men klyftorna ökar ju i Sverige så ni lite fisförnäma får mer än oss vanliga knegare.
Citera
2025-07-21, 06:24
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Ja men klyftorna ökar ju i Sverige så ni lite fisförnäma får mer än oss vanliga knegare.

Stämmer, och så kommer det att fortsätta även om vi får en (S)-regering eftersom inflationen är internationell. Men det går för långsamt, och det är för lite klyftor. Framför allt ska de som utbildat sig till något "fisförnämnt" (för att använda din egen terminologi) få mer i plånboken och de som inte ansträngt sig mindre. Det ska synas på kläder och bilar vilka som gjort rätt från början och vilka som bara slashasat sig livet igenom.

För övrigt har det inte gått mig förbi att en del i tråden hotar med kriminalitet om klyftorna ökar, detta slödder ska sättas på plats med stenhårda batonger, gummikulor och arbetsläger för arbetsskygga.

När en vaktmästare lärt sig att ta av sig kepsen när en jurist passerar honom i bil så närmar vi oss ett som jag anser harmoniskt optimalt samhälle.
Senast redigerad av MrTyger 2025-07-21 kl. 06:26.
Citera
2025-07-21, 06:29
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Stämmer, och så kommer det att fortsätta även om vi får en (S)-regering eftersom inflationen är internationell. Men det går för långsamt, och det är för lite klyftor. Framför allt ska de som utbildat sig till något "fisförnämnt" (för att använda din egen terminologi) få mer i plånboken och de som inte ansträngt sig mindre. Det ska synas på kläder och bilar vilka som gjort rätt från början och vilka som bara slashasat sig livet igenom.

För övrigt har det inte gått mig förbi att en del i tråden hotar med kriminalitet och klyftorna ökar, detta slödder ska sättas på plats med stenhårda batonger och arbetsläger för arbetsskygga.

När en vaktmästare lärt sig att ta av sig kepsen när en jurist passerar honom i bil så närmar vi oss ett som jag anser harmoniskt optimalt samhälle.

Å du tror att en vaktmästare har tid att ta av sig kepsen för att en jurist passerar, å ska inte serverings personal rulla ut den röda mattan då en jurist ska in på restaurangen samt hålla champagnen välkyld? Vacker illusion du lever i.
Citera
2025-07-21, 06:32
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Å du tror att en vaktmästare har tid att ta av sig kepsen för att en jurist passerar, å ska inte serverings personal rulla ut den röda mattan då en jurist ska in på restaurangen samt hålla champagnen välkyld? Vacker illusion du lever i.

Jag lever inte i någon illusion, jag har dragit upp riktlinjer för vart jag vill att samhället ska ta sikte.
Citera
2025-07-21, 06:39
Medlem
Citat:

Vad tycker ni?

Naturligtvis borde sjuksköterskor och bibliotekarier få fyrdubblad lön, medan polisers lön borde halveras
Citera
2025-07-21, 08:14
Medlem
FNLSs avatar
Citera
2025-07-21, 08:14
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Bara du själv inte blir negativt drabbad va? Jävla svin..

Jag har studerat i många år och förtjänar mycket riktigt att få min skatt ordentligt sänkt till skillnad från långtidsarbetslösa som bara glider runt på en såssig räkmacka. De senare bör tvingas ut i stenhårda arbetsmarknadsåtgärder, som rabattrensning, etc.

Det ska löna sig att planera sitt liv och arbeta mot ett högre mål, och då inte bara lönemässigt utan låginkomsttagare bör visa höginkomsttagare respekt genom att lyfta på kepsen när vi passerar, det är inte mycket begärt.
Citera
2025-07-21, 09:10
Medlem
Choi.Chops avatar
Väldigt många låginkomsttagare arbetar stjärten av sig för att få det att gå ihop.
Citera
2025-07-21, 09:31
Medlem
Citat:

Vad tycker ni?
Jag håller med. Man borde sätta arbetslösa blattar i arbetsläger där de får lära sig att jobba gratis. Skulle dessutom vara bra för svenskt ekonomi med företagare som kan tjäna pengar och bidra till mer tillväxt

Sen hade det varit nice att slippa betala statlig skatt också
Citera
2025-07-21, 09:53
Medlem
Vi har redan klassklyftor. Jag är 40 år och bor i hyreskasernen. Jag är redan fattig.
Citera
2025-07-21, 11:50
Medlem
Citat:

Vad tycker ni?

Du vet att det innebär mer kriminalitet, droger, rån, mord, psykisk ohälsa, vansinnesdåd osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in