• 5
  • 6
2025-07-28, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det visade sig att det raderade inlägget var postat i tråden:
Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
Finns länkad av moderator gason i TS.

Mvh
o.
Ditt inlägg var on topic. Det plockades iofs bort, men se det från den ljusa sidan... det har nu fått fler än 2.600 visningar! Fler än det skulle ha fått om det fått vara kvar, ostört och begravt i en jättetråd. Lite av en Streisandeffekt... grattis till exponeringen! 🙂 🥂

Tips... spara alla dina inlägg samt direktlänk till dem. Då blir det lättare att skapa en tydligare klagomålstrådstart och du kan dessutom citera ditt bortplockade inlägg så att vi lättare kan se vad som plockades bort... typ såhär:

Citat:
En bra början.
1. Bannlysa allt vad vaccin-mandat heter.

2. Avskaffa all form av åtalsimmunitet för samtliga ingående i den transnationella vaccinmaffian, även retroaktivt.

3. Totalförbjuda all form av marknadsföring av vacciner (+ alla 'mediciner') gentemot allmänheten.

4. Totalförbjuda samtliga nu godkända vacciner som inte genomgick randomiserade placebo-kontrollerade kliniska tester (RCTs) (branschens egen påstådda "god standard"), innan de godkändes. Dvs, samtliga nu ingående vacciner i västländers barnvaccinprogram.

5. Inte godkänna några nya vacciner utan sagda RCTs.

6. Totalförbjuda all "conflict of interest" i statliga reglerande myndigheter.

7. Tillsätta nya aktiva bevakningsprogram, helt frikopplade från industrin, för aktiv uppföljning över många år för kontroll av långsiktiga skadeverkningar, men också av vacciners verkliga effektivitet.

8. Lagstifta om detaljerad formaliserad skriftlig procedur där föräldrar till barn efter bevisad genomgång av alla relevanta fakta om både risker och effektivitet, ger sitt formella "informed consent", eller inte.
Har jag missat något?

Japp. Att kliniska psykopater är minst sagt överrepresenterade bland planetens eugeniker är nog inte en särskilt vild gissning.

Helt riktigt.

PS. Jag lever som jag lär och har självklart sparat detta inlägg. 🙂
https://archive.is/fswEW
Senast redigerad av Dick-Jerker 2025-07-28 kl. 07:22.
Citera
2025-08-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Den här yråden handlar inte om din vilja eller ovilja att förstå, den handlar om din oförmåga att förstå.

Du drog in eugenik i en tråd om vaccin. Eugenik är ett begrepp som handlar om rashygien och förintelse (t.ex. Aktion T4),
Eugenik handlar ytterst om att 'förbättra' respektive samhälles så kallade gen-pool, men också om att gå från 'kvantitet' till 'kvalitet' = depopulation. Även om metoder, teknologi och föreställningar om vad som är 'bättre gener' givetvis har förändrats över tid.

Dagens eugeniker kallar sig för transhumanister och här har vad jag vet just "ras" inte längre någon större betydelse. Vad jag vet. I övrigt så är det i allt väsentligt fråga om samma pack.

Samma grundläggande värderingar. Samma pack.

Citat:
inte om vacciners effekt eller risk-nytta.
Läs för fan vad jag skriver. Jag skriver att ytterst ansvariga under de senaste +100 åren mot bättre vetande har skanderat att barnvaccinerna är både "safe and effective", men att enbart de följande miljardvinsterna inte ensamt kan förklara deras framfart. Att det även har en ideologisk förklaring i linje med eugenik maskerat som transhumanism, inklusive depopulation, (eventuellt) minus ras-komponenten.

Samt att sagda miljarder och ideologi lämpar sig väl för respektive samhälles psykopater/svåra sociopater givet de bibliska konsekvenserna av deras 'värv' = saknar det samvete som effektivt hindrar den stora majoriteten av mänskligheten från agera på liknande sätt.

Citat:
Även om du gärna vill använda eugenik i en modern kontext går det inte att jämföra med vaccinering.
Se ovan.

Citat:
Du förminskar vad eugenik historiskt faktiskt har varit. Du ska vara glad att du inte varnades för 0.03
Se ovan. Och jo, jag är väl bevandrad i de aktuella begreppens idéhistoria.

Citat:
Jag hävdar fortfarande att eugenik inte hör hemma i tråden som du beklagar dig kring. Om du vill diskutera eugenik bör du starta en separat tråd där du kopplar det till ”Vaccin gör människor sjuka - (Autism, ADHD, utvecklingsstörningar, allergier etc.)”.
Du har fel, som sagt. Helt fel. I sak.

Citat:
Du kanske tror att dagens eugeniker och transhumanister har andra fokus än ras, men det är en teori utan tydlig koppling till trådstartens ämne om vaccin och deras påstådda skadlighet. Att spekulera i vilka grupper som skulle vara ”mål” för någon konspiration är inte samma sak som att diskutera konkreta bevis för vaccinens effekter. Risk vs nytta och orsaker kring symptom, förstår du?
I det här skedet av diskussionen så påstår jag enbart att det mer än 100 år gamla mantrat om att barnvacciner är både "safe and effective", bevisligen helt saknar ett vetenskapligt underlag, att de ytterst ansvariga alltid har vetat om det = medvetna lögner, samt vilken typ av människa som krävs för att ytterst ansvara för det och samtidigt leva med sig själv.

Förstår du?

Citat:
Trådstarten handlar om vaccin och deras samband med autism, ADHD, utvecklingsstörningar och allergier — inte om breda ideologiska teorier om eugenik eller transhumanism.
Se ovan.

Citat:
Att börja svamla kring transhumanister och eugeniker som förklaring riskerar att spåra ur diskussionen och göra det svårare för andra att följa. Så du ska vara glad att du inte åkte på en 0.03, förstår du?
Se ovan. Förstår du?

Citat:
Vill du ha en seriös debatt om vaccin, håll dig till vetenskapliga argument och relevanta studier. Annars kan du starta en egen tråd om eugenik och transhumanism.
Se ovan. Dvs, i den mån någon i ursprungstråden, som nu Du i denna tråd, hade ifrågasatt mina kopplingar så hade jag givetvis än mer utförligt argumenterat för min sak.

Istället så 'argumenterade' moderator mot min sak genom att radera mitt inlägg.

Är det så en fri och öppen debatt ska bedrivas menar Du?

Argument by deletion?

Citat:
Och kom ihåg: respektlöshet som ”håll din tjeft” skrev du till en annan
Anser du det vara moget, miffo?
Ja, det är "moget" om du till slut ruttnar på en specifik skribents helt uppenbara allt annat än ärliga uppsåt.

Citat:
Förstår du inte att du framstår som en pantad rättshaverist? Obs, retorisk fråga.
Fel. Jag förstår däremot att Du, MuppetMinnieMe, efter bästa förmåga försöker att få mig att framstå som en sådan.

Har du ett ärligt uppsåt med ditt deltagande i den här tråden, MuppetMinnieMe?

Handen på lilla hjärtat?
Senast redigerad av onopono 2025-08-01 kl. 15:06.
Citera
2025-08-01, 17:29
Medlem
Istället för att tjafsa borde du vara glad att inlägget bara raderades.

Jag anser fortfarande att eugenik inte hör hemma i den tråden. Så enkelt är det.
Du borde också ta till dig mitt råd om att starta en tråd om Eugenik och autism, ADHD, utvecklingsstörningar, allergier etc. Om du nu finner det så intressant.

Du börjar alltså ditt inlägg till mig med en utläggning om vad eugenik är – ingen som helst koppling till vaccintrådens ämne. Du svamlar om transhumanism, som såklart heller inte har med tråden att göra. Du går off topic i din egen tråd. Starkt jobbat.

Alla vet att Flashback inte är en demokrati. Du har inga som helst rättigheter att få skriva precis vad du vill. Om något är off topic så ska det raderas. Så enkelt är det.

Ditt avslutande dravel bevisar bara än en gång vilken patetisk varelse du är. Du kan inte starta en klagomålstråd och kräva att alla som svarar ska smeka dig medhårs.

Citat:
Eugenik handlar ytterst om att 'förbättra' respektive samhälles så kallade gen-pool, men också om att gå från 'kvantitet' till 'kvalitet' = depopulation. Även om metoder, teknologi och föreställningar om vad som är 'bättre gener' givetvis har förändrats över tid.

Dagens eugeniker kallar sig för transhumanister och här har vad jag vet just "ras" inte längre någon större betydelse. Vad jag vet. I övrigt så är det i allt väsentligt fråga om samma pack.

Samma grundläggande värderingar. Samma pack.

Läs för fan vad jag skriver. Jag skriver att ytterst ansvariga under de senaste +100 åren mot bättre vetande har skanderat att barnvaccinerna är både "safe and effective", men att enbart de följande miljardvinsterna inte ensamt kan förklara deras framfart. Att det även har en ideologisk förklaring i linje med eugenik maskerat som transhumanism, inklusive depopulation, (eventuellt) minus ras-komponenten.

Samt att sagda miljarder och ideologi lämpar sig väl för respektive samhälles psykopater/svåra sociopater givet de bibliska konsekvenserna av deras 'värv' = saknar det samvete som effektivt hindrar den stora majoriteten av mänskligheten från agera på liknande sätt.

Se ovan.

Se ovan. Och jo, jag är väl bevandrad i de aktuella begreppens idéhistoria.

Du har fel, som sagt. Helt fel. I sak.

I det här skedet av diskussionen så påstår jag enbart att det mer än 100 år gamla mantrat om att barnvacciner är både "safe and effective", bevisligen helt saknar ett vetenskapligt underlag, att de ytterst ansvariga alltid har vetat om det = medvetna lögner, samt vilken typ av människa som krävs för att ytterst ansvara för det och samtidigt leva med sig själv.

Förstår du?

Se ovan.

Se ovan. Förstår du?

Se ovan. Dvs, i den mån någon i ursprungstråden, som nu Du i denna tråd, hade ifrågasatt mina kopplingar så hade jag givetvis än mer utförligt argumenterat för min sak.

Istället så 'argumenterade' moderator mot min sak genom att radera mitt inlägg.

Är det så en fri och öppen debatt ska bedrivas menar Du?

Argument by deletion?

Ja, det är "moget" om du till slut ruttnar på en specifik skribents helt uppenbara allt annat än ärliga uppsåt.

Fel. Jag förstår däremot att Du, MuppetMinnieMe, efter bästa förmåga försöker att få mig att framstå som en sådan.

Har du ett ärligt uppsåt med ditt deltagande i den här tråden, MuppetMinnieMe?

Handen på lilla hjärtat?
Citera
2025-08-02, 18:00
Medlem
Citat:
Istället för att tjafsa
Bra att veta att du likställer en helt legitim fråga till moderator om varför ett inlägg raderades, med "tjafsa".

Bra att veta.

Citat:
borde du vara glad att inlägget bara raderades.
Precis som du borde vara glad för att du skriver i ett forum för "yttrandefrihet på riktigt"?

Citat:
Jag anser fortfarande att eugenik inte hör hemma i den tråden. Så enkelt är det.
Trots att t.ex. eugenikern (i.e. Planned Parenthood) Bill Gates numera är den transnationella globalitära vaccin-kartellens obestridde gudfader?

Känns tryggt att veta?

Citat:
Du borde också ta till dig mitt råd om att starta en tråd om Eugenik och autism, ADHD, utvecklingsstörningar, allergier etc. Om du nu finner det så intressant.
Det är inte uteslutet att jag startar en tråd om något liknande framöver, men mitt raderade inlägg är fortfarande helt on-topic om argumenten är:
- att vacciner INTE orsakar sjukdomar eftersom det är bevisat att de är både "safe and effective".

- att de ytterst ansvariga aaaaaldrig skulle låta vaccinera miljontals barn världen över om det inte var bevisat att vaccinerna i fråga var både "safe and effective.
1. Jag listar de åtgärder som jag menar måste genomföras för att det påståendet inte ska vara en ren och skär lögn.

2. Jag förklarar vilken typ av människor som är ytterst ansvariga för den nuvarande globalitära barnvaccin-regimen och att jo, de skulle viiiiiisst göra det om det gynnar deras 'intressen'

Citat:
Du börjar alltså ditt inlägg till mig med en utläggning om vad eugenik är – ingen som helst koppling till vaccintrådens ämne. Du svamlar om transhumanism, som såklart heller inte har med tråden att göra. Du går off topic i din egen tråd. Starkt jobbat.
Det var du som definierade eugenik som "raslära" och inget annat, varpå jag korrigerade din minst sagt snäva anakrona definition samt kort förklarade hur dagens eugenik ser ut och bakom vilket namn den döljer sig och sina anhängare, transhumanism.

Citat:
Alla vet att Flashback inte är en demokrati. Du har inga som helst rättigheter att få skriva precis vad du vill. Om något är off topic så ska det raderas. Så enkelt är det.
Även Flashback har väl ett regelverk som även moderatorerna måste följa?

Väl?

Citat:
Ditt avslutande dravel bevisar bara än en gång vilken patetisk varelse du är. Du kan inte starta en klagomålstråd och kräva att alla som svarar ska smeka dig medhårs.
Jag kräver ingenting av dig. Jag visar däremot att du har helt fel i sak i det du skriver.

Mer än så kan jag tyvärr inte hjälpa dig på traven.

Sorry.
Citera
2025-08-02, 18:11
Medlem
https://svenska.se/tre/?sok=eugenik&pz=1

Moderatorn har följt regelverket. Det är bara du som har lite problem det kära snöflinga.

Citat:
Bra att veta att du likställer en helt legitim fråga till moderator om varför ett inlägg raderades, med "tjafsa".

Bra att veta.

Precis som du borde vara glad för att du skriver i ett forum för "yttrandefrihet på riktigt"?

Trots att t.ex. eugenikern (i.e. Planned Parenthood) Bill Gates numera är den transnationella globalitära vaccin-kartellens obestridde gudfader?

Känns tryggt att veta?

Det är inte uteslutet att jag startar en tråd om något liknande framöver, men mitt raderade inlägg är fortfarande helt on-topic om argumenten är:
- att vacciner INTE orsakar sjukdomar eftersom det är bevisat att de är både "safe and effective".

- att de ytterst ansvariga aaaaaldrig skulle låta vaccinera miljontals barn världen över om det inte var bevisat att vaccinerna i fråga var både "safe and effective.
1. Jag listar de åtgärder som jag menar måste genomföras för att det påståendet inte ska vara en ren och skär lögn.

2. Jag förklarar vilken typ av människor som är ytterst ansvariga för den nuvarande globalitära barnvaccin-regimen och att jo, de skulle viiiiiisst göra det om det gynnar deras 'intressen'

Det var du som definierade eugenik som "raslära" och inget annat, varpå jag korrigerade din minst sagt snäva anakrona definition samt kort förklarade hur dagens eugenik ser ut och bakom vilket namn den döljer sig och sina anhängare, transhumanism.

Även Flashback har väl ett regelverk som även moderatorerna måste följa?

Väl?

Jag kräver ingenting av dig. Jag visar däremot att du har helt fel i sak i det du skriver.

Mer än så kan jag tyvärr inte hjälpa dig på traven.

Sorry.
Citera
2025-08-02, 18:27
Medlem
Citat:
https://svenska.se/tre/?sok=eugenik&pz=1
Och?

Citat:
Moderatorn har följt regelverket. Det är bara du som har lite problem det kära snöflinga.
Var i regelverket hittar vi det avsnitt som säger att moderator trots uppmaning inte behöver motivera sina raderingar av inlägg?

Menar Du?
Citera
2025-08-02, 18:31
Medlem
Och var i regelverket finner du att en moderator MÅSTE motivera sina raderingar av inlägg.
Har du testat med att fråga admin om saken kära snöflinga och jättebäbis?
Tror dock admin skulle hänvisa hit (FB) Ny funktion: "Raderingsförklaring" (RF) - istället för radering eller varning
Det finns alltså en möjlighet för dom att skicka en raderingsförklaring (RF) det är dock inget dom är skyldiga till.

Du borde skaffa dig ett liv, det är vad jag anser.

Citat:
Och?

Var i regelverket hittar vi det avsnitt som säger att moderator trots uppmaning inte behöver motivera sina raderingar av inlägg?

Menar Du?
Citera
2025-08-02, 20:07
Moderator
Maviels avatar
Då höjer vi nivån i denna klagomålstråd ett snäpp tack. Upprepningar och tjafs och chattande får ni låta bli tack.

/Moderator
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in