• 1
  • 2
2025-07-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag har ingen termometer men jag gissar på 27 ute och 25 inne, så det är helt okej.

I 50 veckor klagar svennen på hur dåligt väder det är.
I 2 veckor klagar svennen på att det är för bra väder.

Blir ni aldrig nöjda?
Meh. Jag är väldigt nöjd när det är mörkt och "kallt". Har funderat på att flytta norrut för att få det svalare, men det har inte blivit av. Och nu har ju Norrland haft äckelvarmt också, så det är väl kört inom Sverige.
2025-07-20, 18:27
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:

Blir ni aldrig nöjda?

Samma sak varenda sommar. Samma på vintern när snön kommer, alla blir helt chockade och det blir den stora snackisen runt fikabordet. Lite gulligt ändå.
2025-07-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoForBroke
Meh. Jag är väldigt nöjd när det är mörkt och "kallt". Har funderat på att flytta norrut för att få det svalare, men det har inte blivit av. Och nu har ju Norrland haft äckelvarmt också, så det är väl kört inom Sverige.
Vinden blåser österifrån - och så får vi deras värme - jag ser på kartorna att lågtryck tvingar sig fram - till allas lycka -

Här en ögonblicksbild om vad som händer : https://earth.nullschool.net/#curren...=27.849,55.532
2025-07-20, 18:33
Medlem
26°
Lägenhet

Vädrar sena kvällar, nätter och tidigt på morgonen. Stänger igen resten av dagen.

Jag fascineras av människor som klagar på inomhusvärmen och försöker få ner temperaturen genom att tokvädra dagtid.
2025-07-20, 18:36
Medlem
Upplyftens avatar
Termometern är spikat på 28 grader från kl. 11 - 21 exakt samma temp inne som ute. Persiennerna är neddragna och alla fönster är stängda , har en liten fläkt men det gör inte så mycket. Vädrar ut varmluften vid 22-tiden , öppnar fönster på glänt och termometern mäter 25c när jag vaknar kl 7

Men sedan kom jag på att man visst kan fukta en badhandduk och svepa över överkroppen, och då blev det genast mindre besvärligt
2025-07-20, 18:37
Medlem
Villa, sydvästra Sverige. Var 33grader ute för en stund sedan, 26- 27 grader inomhus.
Inatt 15 grader ute och 22-23 inne.
2025-07-20, 18:37
Medlem
zombie-nations avatar
Gissar runt 25. 50-talsbetonghus. Det klarar varierande temp bra, svalt och skönt, men klarar inte värmeböljor.
2025-07-20, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Hur bor ni och hur varmt har ni hemma om dagarna nu när temperaturen (i vart fall i Stockholm) är ca 27 grader om dagarna.

För egen del:

- Lägenhet (högst upp i huset)
- Nybyggt
- Ca 24-25 grader under dagen
Bor i villa har svalt och skönt, har AC installerad
2025-07-20, 18:53
Medlem
mini-theas avatar
Citat:
Jag har ingen termometer men jag gissar på 27 ute och 25 inne, så det är helt okej.

Blir ni aldrig nöjda?

Älskar värmen men hade gärna haft svalare inomhus, speciellt i sovrummet då det är snudd på omöjligt att sova nu
2025-07-20, 18:54
Medlem
mini-theas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
+ det blir tropisk natt...igen. Det gäller att doppa skallen i kallt vatten och sätta sig framför en fläkt....då och då

Förra sommaren så testade jag att ha kudden i frysen, men den var varm 30 sekunder efter läggdags hahaha
2025-07-20, 18:54
Medlem
Sunimods avatar
31 grader ute idag och ca 30 grader inne.
Sommarstuga på Västkusten.
Inglasat uterum som det var 48 grader när vi kom i går vid lunchtid.
Svalkande i havet.
Bättre än Thailand.
2025-07-20, 18:55
Moderator
evilhoneys avatar
Trådar finns, sök gärna före postning.

(FB) Hur varmt har ni inne?
(FB) Hur varmt har ni inne, just nu ?
Tråd låst.
//mod
  • 1
  • 2