2006-09-01, 14:50
Medlem
Måste tyvärr medge att jag själv hör till den skaran klarar mig pga jobbet, tjejen och träningen som gör att jag inte kan supa så ofta men suget finns där. Dricker i bland och efter det så är det lugnt i en 3-4 dagar sedan blir jag brutalt törstig igen.

Har provat terapi, druckit samt opererat in antabus men utan resultat.

Men egentligen vill jag inte sluta utan bara hålla det på en bra nivå och som sagt nu tycker jag att det fungerar men om de 3 saker jag nämde som håller mig i schack så vet jag inte hur det skulle gå.

Innan jag fick ordning på allt så brukade jag köra 2-3 dagar i sträck från morgon till kväll och sedan inte dricka på en vecka eller två och sedan samma sak igen.

Så nu undrar jag hur ni andra här på fb har det med den ljuva fyllan?
Citera
2006-09-01, 15:17
Medlem
super tills jag stupar. ons, fre, lör + alla andra fest och högtider. dock (nästan) aldrig ensam.

började må fruktansvärt dåligt ett tag så då fortsatte jag bara dricka. inte direkt på morgonen, utan senare men bara med vetskapen i huvudet att jag snart blir kanon igen.
Citera
2006-09-01, 15:21
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av what the fuck
Innan jag fick ordning på allt så brukade jag köra 2-3 dagar i sträck från morgon till kväll och sedan inte dricka på en vecka eller två och sedan samma sak igen.

Var inte så värst mycket. Du verkar bara festglad och inget annat. Alkoholproblem kanske du har om du inte klarar av att sluta supa dagen efter, men någon alkis är du inte.
Citera
2006-09-01, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Var inte så värst mycket. Du verkar bara festglad och inget annat. Alkoholproblem kanske du har om du inte klarar av att sluta supa dagen efter, men någon alkis är du inte.

Det var ju just det jag gjorde drack det första jag gjorde när jag vaknade och höll på till eftermiddagen då jag somnade och vaknade på natten och fortsatte osv i 2-3 dagar sedan var jag så slut och mådde så fruktansvärt illa att det tog en 3-4 dagar att återhämta mig sedan efter 2-3 veckor samma procedur...Men som sagt nu kan jag inte göra det längre och det är nog det som gör att jag nu dricker "vanligt"....
Citera
2006-09-01, 15:38
Medlem
Packans avatar
Alkis vet jag inte, men jag super samtliga fredagar och lördagar, oftast ensam framför datorn.
Citera
2006-09-01, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Alkis vet jag inte, men jag super samtliga fredagar och lördagar, oftast ensam framför datorn.

Men känner du att det suger i kroppen eller gör du det bara för att det är kul
och har det dåliga konsekvenser?
Citera
2006-09-01, 15:58
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av what the fuck
Men känner du att det suger i kroppen eller gör du det bara för att det är kul
och har det dåliga konsekvenser?

Jag gör det iaf inte för att det är kul, jag tycker bara att det är skönt.
Hade absolut inte gjort detta om jag hade haft ett umgänge
Sug vet jag inte, nog fan är man mer eller mindre sugen varje dag, men man håller sig ju nykter pga jobbet.

Det är nog med andra ord lugnt.
Citera
2006-09-01, 16:49
Medlem
Princens avatar
Jag dricker nästan varje helg, ibland med vänner och ibland ensam.

Jag tycker det är så jäkla soft att knäcka en iskall öl runt 18, äta något gött typ pyttipanna med rödbetor och ägg, på med lite hårdrock och ta det lugnt framför datorn. Läsa lite på Flashback, slösurfa, kolla på gamla rockvideos på Youtube etc. Sen kan man dra sig utåt eventuellt ...
Citera
2006-09-01, 17:58
Bannlyst
alkohol är nog en av dom få droger jag inte kan förstå hur man kan fastna för.. jag dricker ett par gånger i månaden på sin höjd, jag vill helt enkelt inte ha mer av den drogen, alkohol kan vara hysteriskt kul, men såå värt är det inte så man sitter och strävar efter o bli full varenda dag, tror inte det finns en möjlighet för mig att bli fast i spriten, den och jag är alltför olika

lycka till med ditt bruk och fastna inte som jag gjorde med rökat, kanske lättare sagt än gjort när det gäller något man verkligen tycker om men så länge du inte är full varenda dag så borde du ändå ha hyfsad fason på grejerna?
Citera
2006-09-03, 05:26
Medlem
dawns avatar
Jag dricker fre+lör minst. Ibland torsdagar om jag är ledig på fredagen. Även söndagar om jag har nått kvar att dricka.

Med polare, ensam, på fest, på kryssning, på krogen. Spelar ingen roll egentligen.
Citera
2006-09-03, 05:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PureUnderground
alkohol är nog en av dom få droger jag inte kan förstå hur man kan fastna för.. jag dricker ett par gånger i månaden på sin höjd, jag vill helt enkelt inte ha mer av den drogen, alkohol kan vara hysteriskt kul, men såå värt är det inte så man sitter och strävar efter o bli full varenda dag, tror inte det finns en möjlighet för mig att bli fast i spriten, den och jag är alltför olika
Jag måste nog hålla med. Jag dricker till berusning en eller två gånger per månad. Inte mer. Det har t.o.m. blivit mindre på senaste tiden. Jag tycker ärligt talat inte att det är direkt roligt att vara full. Man blir så fruktansvärt korkad och kan egentligen bara sitta och tramsa. Det blir inget vettigt gjort, man kan vare sig läsa eller se film. Alkohol är en klart överskattad berusning.

// Roger P.
Citera
2006-09-03, 08:58
Medlem
Andreassons avatar
Alkis? det är väl en definisions fråga... Jag krökar åtminstånde en dag i veckan, oftast fredagar, har jag krökat på fredag så har jag abolut inte lust att kröka på lördagen.. Har riktigt eländiga bakfyllor nu för tiden.. peace
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in