2025-07-19, 15:02
Medlem
Om jag inte missminner mig så för ett antal år sedan fanns en rörelse som var extra stor i Umeå som liknar Aktiv Klubbarna. Enda skillnaden är att Stright Edge är vänster och Aktiv är höger. Straight Wdge handlade tydligen om renlevnad etc och gav åtminstone mig obehagliga fascistvibbar.
Finns det någon relation mellan dessa förutom deras förtjusning för folk ördarideologier? Finns Steight Edge kvar? Jag har för mig att en musiker med det lite udda namnet Lyxén var en framträdande företrädare.
Citera
2025-07-19, 15:05
Medlem
https://sv.wikipedia.org/wiki/Straight_edge
Citera
2025-07-19, 15:05
Avstängd
triptykens avatar
Dom finns ju inte kvar utan dog väl i stort sätt ut runt sena 00?

Sen var dom ju inte alltid vänster, fanns kristna och konservativa med.. Och bryggan ecofascism, straight edge och vanlig fascism var ju inte så lång alla gånger?
Citera
2025-07-19, 15:09
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
https://sv.wikipedia.org/wiki/Straight_edge

Ja jävlar dom där burka-SxE'arna med sin ilska över folk som knullade innan äktenskapet var ju inte många men man saknar dom fan inte.

Att ha en sån dyka upp på en fest sena 90 var ju en dödsdom för stämningen
Citera
2025-07-19, 16:14
Medlem
bl-gr-ns avatar
Varför kallas Aktivklubb för extremhöger och högerextremister?
Både av massmedia och nu senast av polisen, vad högerextremistiska aktioner har Aktiv klubb gjort?

Det verkar mer som det är en "klubb" där svenskar vill umgås med andra svenskar.

Är det för att staten och MSM inte har insyn eller kontroll över "klubbarna"?
Detta att Aktivklubb antagligen håller svenskhet och svensk kultur högt, känns hotande för EUs handgångna individer som vill utrota nationell tillhörighet för EU-elitens maktfullkomlighet.
Citera
2025-07-19, 16:34
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Dom finns ju inte kvar utan dog väl i stort sätt ut runt sena 00?

Sen var dom ju inte alltid vänster, fanns kristna och konservativa med.. Och bryggan ecofascism, straight edge och vanlig fascism var ju inte så lång alla gånger?
Glöm inte Hari Krishna kopplingarna, var en hel del som försvann in i dessa. Earth Crisis hade kopplingar till earth first som sedan hade kopplingar till UNA bomber.
Citera
2025-07-19, 16:54
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Om jag inte missminner mig så för ett antal år sedan fanns en rörelse som var extra stor i Umeå som liknar Aktiv Klubbarna. Enda skillnaden är att Stright Edge är vänster och Aktiv är höger. Straight Wdge handlade tydligen om renlevnad etc och gav åtminstone mig obehagliga fascistvibbar.
Finns det någon relation mellan dessa förutom deras förtjusning för folk ördarideologier? Finns Steight Edge kvar? Jag har för mig att en musiker med det lite udda namnet Lyxén var en framträdande företrädare.

Har ingen aning om vänstervarianten..

Men visst är det både intressant och tankeväckande att en rörelse som sköter sin hälsa och håller sig till sina egna anses "systemhotande"?

Det säger mycket om tillståndet i Sverige då hela statens terrorapparat i form av säkerhetspolisen och polisen mobiliseras mot några människor som sköter sitt och sin hälsa.
Citera
2025-10-25, 02:45
Avstängd
Man saknar dom gamla tiderna!

https://www.youtube.com/watch?v=3JPp2_BJ1S4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in