Citat:
Ursprungligen postat av
VikingWikingsson
Nja, hon gillar inte BH oavsett modell. Hon tycker att det är skönare att låta dem hänga fritt. Nu har hon absolut inte "hängpåsar" heller utan det är överlag ganska fast och fint fortfarande.
När hon har festklänningar på sig så ser det absolut inte märkligt ut heller.
Jag läste nånstans för längesen att kvinnor som använder BH oftare får hängtuttar än de som kör utan, men om det är sant vet jag inte.
De flesta kör på fel storlek och modell, det är då inte konstigt att de tycker bh är obekvämt.
Nej jag sa inte att hon har hängpåsar heller. Det var en generell åsikt som hör till tråden. Dock blir det alltid lösare utan bh och ser mindre bra ut. Har själv inte heller hängpåsar.
Det stämmer att det finns en sådan studie. Men det står ingenting om att kvinnorna använde rätt storlek, eller vilken modell de hade. Inte konstigt att man får hängbröst av en push up. Som inte ger något stöd underifrån. De flesta som använder bygelbh använder helt ovetandes push up. Push up ger inget stöd. Är därför lite kritisk till studien. Det var även en man som gjorde den, vilket inte känns så tillförlitligt - om du ursäktar...
När man har fel storlek så får man minimalt stöd runt om. Tyngden hänger på axlarna istället. Är det dessutom en billig push up så är banden tunna och vikten fördelas på två tunna trådar över axlarna. Sedan gnäller kvinnor över att bh är obekvämt. Jo tack…