2025-07-19, 13:25
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ska man se på statistik är det nog de större som är farligast inte minst för risken att dö. De små har ju små attraktioner där det inte vanligtvis är livsfara om något går galet.

Men ska man liksom förbjuda allt kul i samhället för att något skit kan hända? Det är nog inte alltid det lättaste heller för dessa som driver tivolin. Sett under Dansbandsveckan flödar nog spriten och de måste ju ha koll på det också. Att ingen för berusad åker med.

Så kan det eventuellt vara.

Men det sker ju dödsolyckor även på dessa hobbytivolin:

https://www.sn.se/ledare/ovrigt/arti...usell/jv867x1r

Jag har sett flertalet klipp på attraktioner hos ambulerande tivolin som är på väg att välta bland annat men där gäster räddar upp situationen, jag litar inte en sekund på dessa.

Edit: fick inte länken att fungera men videosök: ”tivoliattraktion håller på att välta”
Senast redigerad av ImNotGuilty 2025-07-19 kl. 13:28.
Citera
2025-07-19, 13:31
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adhinio
Hela annonsen är FALSK! Ingen kvinna har slungats ur en karusell. Det var en full gubbe som försökte koppla loss sig och ta sig ur en körande attraktion. Ingen skada har uppstått. Jag har även lagt en anmälan mot Aftonbladet för falska nyheter. Det är pinsamt hur dom får sprida sådan dynga. Nästan lika pinsamt som alla som tror på det som står.

Herregud du har inte gjort ett inlägg på FB på 2 år och så klämmer du ur dig denna avföring!!?
Finns bara en som är pinsam i mina ögon… Aftonbladet…
Citera
2025-07-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Då kan du lika gärna passa på att anmäla Kamratposten eller liknande också, men smartast vore ju såklart att anmäla Expressen som skrev artikeln 🤦🏼‍♂️
Nä dig tar jag inte alls på allvar, även om du skulle ha rätt i sak!

Jag bryr mig inte om du tar mig på allvar eller ej. Jag var dock på plats och såg hela händelsen och allt som skedde i samband med ”olyckan”. Därför jag vet att ingen olycka har skett och att detta enbart är bullshit. Poängen är att aftonbladet och alla andra tidningar ljuger för klick. Det är sjukt.
Citera
2025-07-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Vilken AI har skrivit detta? Annons? Eller är det någon som jobbar på tivolit som skriver för att skydda det?

Jag var på plats och såg allting och allt som hände efteråt, så jag vet att det är falska nyheter och att ingen skada har skett
Citera
2025-07-19, 13:50
Medlem
Citat:
Herregud du har inte gjort ett inlägg på FB på 2 år och så klämmer du ur dig denna avföring!!?
Finns bara en som är pinsam i mina ögon… Aftonbladet…

Kallar du sanningen för avföring? Gulligt ändå.
Citera
2025-07-19, 14:06
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om du tar mig på allvar eller ej. Jag var dock på plats och såg hela händelsen och allt som skedde i samband med ”olyckan”. Därför jag vet att ingen olycka har skett och att detta enbart är bullshit. Poängen är att aftonbladet och alla andra tidningar ljuger för klick. Det är sjukt.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...usell-i-malung
Citat:
– Alla kringresande tivolin kontrolleras ju och allt ska ha varit i ordning. Ett godkännande från polismyndigheten är det vi lutar oss mot och nu får vi se vad utredningen kommer fram till, säger Lars Bälter, kommunikationsansvarig på Dansbandsveckan.
Kvinnan fördes till sjukhus i Mora men skrevs ut vid lunchtid på lördagen.
– Det här ska inte hända men nu har det hänt och det är tragiskt. Jag hoppas bara att kvinnan efter omständigheterna mår bra.
Du kanske ska ta över jobbet som kommunikationsansvarig på Dansbandsveckan?
Citera
2025-07-19, 14:07
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Kallar du sanningen för avföring? Gulligt ändå.

Ditt svammel om Aftonbladet är, dit ser du aldrig mig länka.
Citera
2025-07-19, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoReinfeldt
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...usell-i-malung

Du kanske ska ta över jobbet som kommunikationsansvarig på Dansbandsveckan?

Ja varför inte.
Citera
2025-07-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ditt svammel om Aftonbladet är, dit ser du aldrig mig länka.

Jag har aldrig sagt att du länkat till Aftonbladet. Förstår inte ditt problem.
Citera
2025-07-19, 14:54
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Hela annonsen är FALSK! Ingen kvinna har slungats ur en karusell. Det var en full gubbe som försökte koppla loss sig och ta sig ur en körande attraktion. Ingen skada har uppstått. Jag har även lagt en anmälan mot Aftonbladet för falska nyheter. Det är pinsamt hur dom får sprida sådan dynga. Nästan lika pinsamt som alla som tror på det som står.

Glöm inte heller att anmäla polisen:

https://polisen.se/aktuellt/polisens...s%2520l%C3%A4n

”23:39 Vållande till kroppsskada, Malung
Polisen larmades till Grönlandsvägen i Malung med anledning av att en kvinna i 20-årsåldern slungats ut en snurrkarusell. Kvinnan skadade nacken och axel i samband med olyckan. Ambulans kallades till platsen. Polis har upprättat en anmälan om vållande till kroppsskada.”

Nu får du gärna lämna tråden med ditt svammel, du är inte med i matchen alls.
Citera
2025-07-19, 17:22
Medlem
Citat:
Glöm inte heller att anmäla polisen:

https://polisen.se/aktuellt/polisens...s%2520l%C3%A4n

”23:39 Vållande till kroppsskada, Malung
Polisen larmades till Grönlandsvägen i Malung med anledning av att en kvinna i 20-årsåldern slungats ut en snurrkarusell. Kvinnan skadade nacken och axel i samband med olyckan. Ambulans kallades till platsen. Polis har upprättat en anmälan om vållande till kroppsskada.”

Nu får du gärna lämna tråden med ditt svammel, du är inte med i matchen alls.

Ja det är tragiskt att detta är felskrivet på polisens sida. Så en anmälan där bör kanske upprättas. Och att säga att jag har fel är bara naivt.

- För det första var jag på plats när den rubricerade ”skadan” uppstod. Det gäller alltså en full man ska skulle ta sig ur karusellen som han var fastspänd i, alltså ingen tjej som både media och polis falskt skriver om.

- För det andra är det min bror som äger tivolit där den påstådda skadan ska ha skett. Jag har deltagit i den konversation polis haft med verksamheten, och tagit del av det dokumenterade underlaget. Av denna anledning vet jag att det aldrig skett en skada med en ung tjej som är relaterat till en karusell.

OM en skada skett med en ung tjej så har det ingenting att göra med en karusell.
Så lägg ner ditt mothugg när det i själva fallet är du som inte är med i matchen.
Citera
2025-07-19, 21:02
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Nackskada och brutet nyckelben och snutten vet inte om hon behövde uppsöka sjukhus? Fick dom sin polislegitimation i ett flingpaket eller handlar det om såna inkvoterade veganska nonbinära thqblghdtv-poliser?

Handlar mer om att polisen inte har någon information om vad som hände med personen. Visst kan man anta att personen uppsökte sjukhus men det betyder inte att man som myndighet ska gå ut och informera om något man inte vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in