Citat:
Ursprungligen postat av
ImNotGuilty
Glöm inte heller att anmäla polisen:
https://polisen.se/aktuellt/polisens...s%2520l%C3%A4n
”23:39 Vållande till kroppsskada, Malung
Polisen larmades till Grönlandsvägen i Malung med anledning av att en kvinna i 20-årsåldern slungats ut en snurrkarusell. Kvinnan skadade nacken och axel i samband med olyckan. Ambulans kallades till platsen. Polis har upprättat en anmälan om vållande till kroppsskada.”
Nu får du gärna lämna tråden med ditt svammel, du är inte med i matchen alls.
Ja det är tragiskt att detta är felskrivet på polisens sida. Så en anmälan där bör kanske upprättas. Och att säga att jag har fel är bara naivt.
- För det första var jag på plats när den rubricerade ”skadan” uppstod. Det gäller alltså en full man ska skulle ta sig ur karusellen som han var fastspänd i, alltså ingen tjej som både media och polis falskt skriver om.
- För det andra är det min bror som äger tivolit där den påstådda skadan ska ha skett. Jag har deltagit i den konversation polis haft med verksamheten, och tagit del av det dokumenterade underlaget. Av denna anledning vet jag att det aldrig skett en skada med en ung tjej som är relaterat till en karusell.
OM en skada skett med en ung tjej så har det ingenting att göra med en karusell.
Så lägg ner ditt mothugg när det i själva fallet är du som inte är med i matchen.