2006-09-01, 10:26
Medlem
svampmolns avatar
Jag har alltid sett Diesel-jeans som lite exklusivare (med betoning på lite), eftersom väldigt många brukar köpa sina jeans på H&M, JC och såna platser där man får en budget-byxa för 200 - 400, eller eventuellt Lee-jeans som man får punga ut 700 - 900 för.

Själv köper jag Diesel i Malmö, och där kostar de runt 1500 - 2000 pengar, så man får känna sig lite finare än H&M-köparen...

Men jag kanske lever i en drömvärld? Jag snackade med en tysk för ett tag sedan, som påstod att alla i Tyskland har Diesel för de är så billiga där, några av de billigaste byxor man kan köpa, så därför vill ingen utom de med ont om pengar ha det längre, och den synen vill jag ju inte att folk ska ha på mig. Han påstod att standardpriset för ett par Diesel var runt 20 - 30 Euro.
Dessutom såg jag samma modell Diesel-jeans i Kristianstad för 1000, varför skulle prisskillnaden vara 50% dyrare i Malmö?

Så vad är synen på Diesel nuförtiden, behöver jag hitta ett annat dyrare märke för att på ett subtilt sätt skylta med att jag har pengar, eller fungerar det att köra på som tidigare och skita i tyskar...

(jag vet ju att det finns dyrare jeans för 5000 och uppåt, men dessa är jag inte intresserade av att köpa, känns bara löjligt)
Citera
2006-09-01, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampmoln
Jag har alltid sett Diesel-jeans som lite exklusivare (med betoning på lite), eftersom väldigt många brukar köpa sina jeans på H&M, JC och såna platser där man får en budget-byxa för 200 - 400, eller eventuellt Lee-jeans som man får punga ut 700 - 900 för.

Själv köper jag Diesel i Malmö, och där kostar de runt 1500 - 2000 pengar, så man får känna sig lite finare än H&M-köparen...

Men jag kanske lever i en drömvärld? Jag snackade med en tysk för ett tag sedan, som påstod att alla i Tyskland har Diesel för de är så billiga där, några av de billigaste byxor man kan köpa, så därför vill ingen utom de med ont om pengar ha det längre, och den synen vill jag ju inte att folk ska ha på mig. Han påstod att standardpriset för ett par Diesel var runt 20 - 30 Euro.
Dessutom såg jag samma modell Diesel-jeans i Kristianstad för 1000, varför skulle prisskillnaden vara 50% dyrare i Malmö?

Så vad är synen på Diesel nuförtiden, behöver jag hitta ett annat dyrare märke för att på ett subtilt sätt skylta med att jag har pengar, eller fungerar det att köra på som tidigare och skita i tyskar...

(jag vet ju att det finns dyrare jeans för 5000 och uppåt, men dessa är jag inte intresserade av att köpa, känns bara löjligt)

Känner du dig rik med ett par jeans för 1500-2000 kr

Jag tycker du borde skita i vad alla säger o gå på jeans som är snygga och bekväma, oavsett märke.
Citera
2006-09-01, 15:01
Medlem
dropkicks avatar
Ja det är ett "var-mans-märke". Känn dig blåst . Vet inte vad ni har för priser i malmö men 1500-2000 kr för ett par diesel känns väldigt dyrt.

Edit: De säljer väl Diesel på JC för övrigt? Kommer ihåg att de gjorde det förut i alla fall. Så du får nog köpa nya jeans .
Citera
2006-09-01, 16:07
Medlem
Gravity2s avatar
Ja, det är det.
Köp något roligt märke istället, AJ gör bra jeans.
Citera
2006-09-01, 16:50
Medlem
20Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Ja, det är det.
Köp något roligt märke istället, AJ gör bra jeans.

Ja, för sådana har ju ingen annan...

Och trådskaparen: Vafan?
Citera
2006-09-02, 00:38
Medlem
Laxmackas avatar
Dieseljeans håller ingen större kvalitet, kom dock över ett par hyfsade för en 500-hundring, helt klart prisvärda.
Citera
2006-09-02, 01:24
Medlem
Det killen verkar har diesel på macken och boffat det. Jävla galning
Citera
2006-09-02, 01:39
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
om man nu till nöds är tvungen att bära jeans så ska de vara av märket jesus-jeans.
Citera
2006-09-02, 01:44
insomnias avatar
3 ord.

Du

är

patetisk.

Nu vet du.

Fucking nolla.
Citera
2006-09-02, 01:45
Medlem
kaxig katts avatar
Diesel var väl rätt "exlusivt" när man gick i mellanstadiet, men nu känns de väldigt tråkiga. Tråkiga tvättar och modeller som placerar sig mellan att vara diskreta och att sticka ut.

Vill du ha jeans som skyltar med att du har lagt ut mycket pengar på dem kan du köpa ett par Evisu-jeans, till exempel de med den färgglada måsvingen som sträcker sig över hela baksidan. Tyvärr är de flesta modeller sjukt fula och signalerar mest dåligt omdöme, men det känns ändå som att det är rätt brallor för dig.
Citera
2006-09-02, 03:28
Medlem
attackks avatar
Mm. AJ signalerar mattelärare, som bor i Gamla Stan och har Barbourjacka på landet när han är ute och jagar. Brutalt trista jeans. Men vad har vi då? Villl vi undvika Diesel och annat mainstream, samtidigt som vi vill ligga kvar i den där prisklassen;

A.P.C
Edwin.
Wrangler, Blue Bell tror jag dem heter. Helt okej.
Marc by Marc Jacobs.

Sen finns det mycket annat förstås, titta på tex. Whyred, HOPE, och kanske, kanske Prada, tror dem har några billigare modeller. Lycka till.
Citera
2006-09-02, 03:31
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Haha, en gång i tiden var det överklassen som skulle imiteras av de mindre bemedlade, nu verkar det stundtals vara precis tvärtom..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in