Citat:
Ursprungligen postat av
OnkelUnkas
Nä, jag har inget till övers för AI för jag är inte en obildad mongoloid
AI är bra på att svara på frågor, typ vad är skillnaden mellan Emo och Numetal, eller Vem vinner en fight mellan en grizzlybjörn och en varulv, eller Vem vinner en fight mellan en vithaj och en jättebläckfisk? Sitter man och har en "konversation" med en AI så är man en riktigt sorglig stackare som behöver gå ut och känna på gräs.
Om något så visar dina exempel på en intelligensbefriad användning av AI. Det är väl ändå mer givande med att få fler perspektiv på saker och ting än att fråga om någon hypotetisk kamp mellan ett djur och en fantasivarelse
Testade nyligen AI med att fixa nya skor till mina problem med fötter/ena knä. Fick bättre information än ett slappt butiksbiträde kunnat komma med. Endast genom bild på min fot, fotavtryck och belastning av steg vid gång.
Även hjälpt mig komma till insikt med diverse hälsorelaterade problem innan kontakt med vården. Då sjukvårdspersonal inte alltid är särskilt bra på felsökning.
Har testat ett par djupare samtal, men tycker att den är alldeles för medgörlig. Berömmer all form av tankeverksamhet som om man vore ett sändebud från gud. Fungerar säkert bra för människor som ser sig själva som värdelösa, ger lite hopp i vardagen.