• 1
  • 2
2025-07-18, 18:44
Medlem
Räddningstjänsten på den spanska partyön Ibiza håller på att kollapsa.

Anledningen?

Drogerna dominerar nattlivet – och allt för många råkar illa ut när de tar dem, skriver New York Times.

Nu vill vårdförbundet på Ibiza att nattklubbarna ska ordna med egna ambulanser för att lätta trycket på vården.

– Det är orättvist att klubbarna kan tjäna miljontals dollar varje år samtidigt som de dumpar det här problemet på välfärdssystemet. I slutändan blir det lokalborna som betalar notan, säger Maroto.

https://www.expressen.se/nyheter/var...nattklubbarna/

Bör klubbar där folk tar droger och kollapsar stå för ambulansnotan?
Citera
2025-07-18, 18:46
Medlem
knark-kungens avatar
Man skulle kunna införa en knarkskatt för alla öbesökare om det är så illa.
Citera
2025-07-18, 18:49
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Skulle jag aldrig ha trott på, ibiza??
Klart som fan att de gör det!
Observera att klappträt Bianca åker dit stup i kvarten, laddkranen torka på hemmaplanen eller?
Citera
2025-07-18, 18:53
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Observera att klappträt Bianca åker dit stup i kvarten, laddkranen torka på hemmaplanen eller?
Har ludret en historik av att punda? Hon verkar definitivt vara korkad som en brud som missbrukat droger i decennier men jag trodde att hon var född sån.
Citera
2025-07-18, 19:00
Är väl enklare anställa någon vakt bara med utbildad spårhund som kan lukta sig till droger. Bäst av allt vore väl att ha hårdare drogkontroller vid de flyg som ska till Ibiza. Stoppar inte alla droger men nog en hel del. Man kan ha en droghund vid gaten bara.
Citera
2025-07-18, 19:05
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Har ludret en historik av att punda? Hon verkar definitivt vara korkad som en brud som missbrukat droger i decennier men jag trodde att hon var född sån.

Jeez, har raggare polisonger eller äter man ris i Kina, påven katolik?
Går fanstyget på nå annat än dyr skumpa, prosecco och ladd? Sallad för instan?
Hon o alla hennes influensa's doppar näsan i det vita samt fläker runt.
Smartheten var körd sen innan..

Men har man stålar o vara lite anonym så fungerar väl ibiza.. Piss edm musik och mkt böcklingar men ALLA doppar kranen och veken de som inte tar emot. Redigt horhus
Citera
2025-07-18, 19:40
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Jeez, har raggare polisonger eller äter man ris i Kina, påven katolik?
Går fanstyget på nå annat än dyr skumpa, prosecco och ladd? Sallad för instan?
Hon o alla hennes influensa's doppar näsan i det vita samt fläker runt.
Smartheten var körd sen innan..

Men har man stålar o vara lite anonym så fungerar väl ibiza.. Piss edm musik och mkt böcklingar men ALLA doppar kranen och veken de som inte tar emot. Redigt horhus
Visst hon är ett korkat äckelluder, men knarkar hon regelbundet? Nej det tror jag inte.
Sätt koll på flygplatsen och hamnarna, är ju för fan bara en jävla ö vi pratar om. Stryp infarten så är det klart sedan.
Citera
2025-07-18, 20:08
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger

De flesta anorektiker som stöter på kokain blir kära snabbt...
Citera
2025-07-18, 20:14
Medlem
IceEyess avatar
Detta är väl knappast en chockerande nyhet. Substanserna flödade förmodligen lika friskt 2008.
Citera
2025-07-18, 20:26
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Är väl enklare anställa någon vakt bara med utbildad spårhund som kan lukta sig till droger. Bäst av allt vore väl att ha hårdare drogkontroller vid de flyg som ska till Ibiza. Stoppar inte alla droger men nog en hel del. Man kan ha en droghund vid gaten bara.
Det är nog enklare att betala för sjukvården än att stoppa drogerna. Alla tjänar på det.
Klart folk ska få droga. I värsta fall blir paradisön som skitlandet Sverige där uniformerade vakter går runt som i ett fångläger och kastar ut folk som har kul.
Citera
2025-07-18, 20:29
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det är nog enklare att betala för sjukvården än att stoppa drogerna. Alla tjänar på det.
Klart folk ska få droga. I värsta fall blir paradisön som skitlandet Sverige där uniformerade vakter går runt som i ett fångläger och kastar ut folk som har kul.
Jag har aldrig festat med annat än alkohol och cigaretter/snus och förstår inte för mitt liv varför man skulle behöva annat bjäfs. Men så är jag uppvuxen i Norrland också.
Citera
2025-07-18, 20:33
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Jag har aldrig festat med annat än alkohol och cigaretter/snus och förstår inte för mitt liv varför man skulle behöva annat bjäfs. Men så är jag uppvuxen i Norrland också.
Det är ingen som tvingar nån annan att ta droger. Du kan lugnt forsätta med hb och snus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in