Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-07-19, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Det sammanfattar lite min bild av läget. Man vill ju lite att - om man köper exempelvis Nvidia eller motsvarande till skyhög värdering i dagsläget - att den ska bli lite ”det nya Apple” på 20-30 års sikt. Men att man bör vara beredd på kortsiktiga ragnarökras under resten av 2020-talet, med tanke på de uppumpade värderingarna idag.

Det håller jag med om. Tror definitivt att man kommer att klara sig fint på 20-30 års sikt på dagens kurser givet att bolaget överlever. Alla bolag gör inte det.
Citera
2025-07-20, 22:02
Medlem
Germanofils avatar
Vad tror vi om bolaget AppLovin? De utvecklar tekniska lösningar som med hjälp av AI optimerar riktad reklam till användare av smartphones.
Citera
2025-07-31, 21:06
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Vad tror vi om bolaget AppLovin? De utvecklar tekniska lösningar som med hjälp av AI optimerar riktad reklam till användare av smartphones.
Steg 8 procent idag. Synd att jag inte köpte. Fortsätter att följa denna och köper ev. vid senare tillfälle.

Någon som har koll och vet om andra bättre bolag konkurrerar med liknande lösningar och ev. är bättre att satsa på? Riktad reklam med AI bör ju vara en grej som genererar en hel pengar.
Citera
2025-10-08, 14:32
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Steg 8 procent idag. Synd att jag inte köpte. Fortsätter att följa denna och köper ev. vid senare tillfälle.

Någon som har koll och vet om andra bättre bolag konkurrerar med liknande lösningar och ev. är bättre att satsa på? Riktad reklam med AI bör ju vara en grej som genererar en hel pengar.
AppLovin har ökat med över 200 procent sedan jag skrev detta. Tyvärr var jag dum och köpte inget. 🙃😄

IREN gjorde jag däremot en fin vinst på (dubblade pengarna). Tyvärr sålde jag dock för tidigt. Aktien har fortsatt att stiga som en raket.

Idag köpte jag en liten post i Micron Technology som är ytterligare en aktie som gynnats av AI-boomen. Det verkar råda delade meningar om huruvida denna aktie "toppat" eller om den kommer att fortsätta stiga. Vad tror ni? Läge att köpa in sig med ett lite större belopp eller hellre investera i någon större firma som Alphabet? Eller kanske köpa in sig i IREN en gång till?

Finns fortfarande pengar att tjäna inom AI-aktier. Det är jag övertygad om!
Citera
2025-12-06, 18:08
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/ekonomipristagaren-det-ar-en-ai-bubbla
Citat:
Årets ekonomipristagare har genom sin forskning perspektiv på frågan som många ställer sig nu på febriga börser där techbolagen är lokomotivet – är värderingarna upptrissade till en så hög nivå att vi är i en AI-driven börsbubbla?

– Ja, det tror jag. Mycket av de investeringar som görs nu, miljarder och miljarder dollar, mycket av det kommer i slutändan varit bortkastat, tror pristagaren Peter Howitt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in